راهنمای جامع برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که می دانید بازار خرید اینترنتی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار داغتر از گذشته شده است. شرکت هایی که علاوه بر فروش فیزیکی و سنتی دارای فروشگاه های اینترنتی بودند سهم زیادی در فروش داشتند.

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید یا تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید با ما همراه باشید تا نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی را دریافت کنید. به شما کمک می کند بفهمید چه مسیری را برای افزایش درآمد خود از فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

لحظات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

یک جستجوی ساده در گوگل لیستی از شرکت های طراحی سایت را به شما نشان می دهد که ممکن است گیج کننده باشد. کاملا حق با شماست زیرا در فروشگاه اینترنتی خود سرمایه گذاری خواهید کرد و اگر آن فروشگاه هیچ بازگشت سرمایه و سودی برای شما نداشته باشد، اتلاف سرمایه، انرژی و زمان است.

اجراش نکن در مقاله سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به تمامی سوالات و دغدغه های شما پاسخ داده شده است، از طرفی هفت ستاره دغدغه های شما را درک کرده و راه حلی ساده به شما ارائه می دهد. وقتی برای طراحی سایت فروشگاهی به سراغ طراحان سایت می روید و وقت و هزینه زیادی را صرف می کنید، دیگر مثل گذشته نیست.

شما فقط باید به صفحه سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین بروید و وب سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید. کمی سلیقه برای ایجاد سایت فروشگاهی مورد علاقه شما کافی است. نکات مهم هنگام طراحی سایت فروشگاهی به صورت کامل البته طراحان ما قالب ها و ماژول های گرافیکی متنوع و مفیدی را برای شما ایجاد کرده اند تا وب سایتی با ظاهر و گرافیک مورد نظر خود داشته باشید.

می توانید هفت روز فروشگاه خود را به صورت رایگان تست کنید و تمامی امکانات رفاهی و امکانات را ببینید و سپس در صورت رضایت، هزینه آن را پرداخت کنید. اگر هنوز به اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه ساز نیاز دارید، مقاله فروشگاه ساز چیست؟ ضربه.

اکنون که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید، بیایید در مورد نکات مهم طراحی وب سایت فروشگاهی صحبت کنیم:

چیدمان صفحه اصلی یکی از لحظات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی است.صفحه اصلی فروشگاه شما معرف شماست.

معمولا صفحه اصلی سایت در مقایسه با سایر صفحات بیشترین بازدید را دارد. حتی اگر کاربر شما از طریق لینک وارد صفحه محصول یا درباره ما شود، به احتمال زیاد پس از بازدید از این صفحه، از صفحه اصلی سایت بازدید خواهد کرد، بنابراین چیدمان صحیح و اصولی صفحه اصلی بسیار مهم است.

در این مقاله نگاهی به دیجی کالا و محمد جانبلاغی می اندازیم که یکی از موفق ترین فروشگاه های اینترنتی است. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید انتخاب تم رنگی مناسب است. در فروشگاه هفت ستاری می توانید یک رنگ را به عنوان تم اصلی و رنگ دیگری را به عنوان مکمل انتخاب کنید.

معمولا موضوع وب سایت با توجه به رنگ و لوگوی شرکت انتخاب می شود. در بحث روانشناسی رنگ ها پیشنهاد ما این است که از تم های رنگی مشکی و تیره استفاده نکنید همچنین استفاده از رنگ های خیلی روشن مانند خاکستری کم رنگ و سفید توصیه نمی شود زیرا باعث خسته کننده شدن فروشگاه شما می شود.

به نوع فونت دقت کنید و از فونت پیش فرض یا فونت مناسبی که در لیست فونت است استفاده کنید. اگر فروشگاه شما دسته بندی محصولات زیادی دارد از مگامنو استفاده کنید و اگر دسته بندی محدودی دارید استفاده از منوی خطی انتخاب راحت تری است.

شاید رعایت این موارد کوچک از نظر خیلی ها مهم نباشد اما وقتی یک فروشگاه حرفه ای به نظر می رسد و از نظر کاربر جذاب، تمامی نکات استاندارد و نکات مهم را در طراحی وب سایت فروشگاهی رعایت کرده است. توجه داشته باشید که ما همه نکات را می گوییم!

اگر چند امتیاز را از دست بدهید، ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید. همانطور که می دانید رقابت زیادی بین فروشگاه های اینترنتی وجود دارد و همه به فکر جذب مشتری بیشتر و درآمدزایی بیشتر هستند، پس برای عقب ماندن از رقبای خود به تمام نکات فکر کنید.

چیدمان صفحه اصلی فروشگاه شما باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن دسته بندی محصولات، تخفیف ها و خدمات را مشاهده کند. به صفحه اصلی دیجی کالا یا محمد جانبلاغی نگاهی بیندازید، نحوه چیدمان آیتم ها در کنار یکدیگر.

نکته ای که در آن وجود دارد این است که به جای اسلایدشو با ارتفاع بالا از اسلایدشوها و تصاویر با عرض کم استفاده می کند.

سپس پیشنهادات شگفت انگیز نمایش داده می شود تا کاربر ابتدا تخفیف ها را ببیند و سپس دسته بندی محصولات قرار می گیرد و با کلیک بر روی هر دسته، کاربر وارد صفحه جدیدی می شود که محصولات همان دسته در آن یافت می شوند.

توضیحات کامل در صفحه داخلی محصول

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که وارد یک فروشگاه اینترنتی شده باشید و نتوانید اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خود به دست آورید؟

واکنش شما در چنین شرایطی چه بود؟ یکی دیگر از دلایل موفقیت دیجی کالا و محمد جانبلاغی، ارائه اطلاعات کامل و جامع محصولات است. هرچه اطلاعات کامل تری در مورد محصول ارائه دهید، رضایت مخاطبان شما را بیشتر می کند. وارد

طبقه بندی محصولات یکی از لحظات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی یا امکان جستجو و مقایسه پیشرفته محصولات می باشد.

فرض کنید برای خرید گل و گیاه به فروشگاهی می روید. در این فروشگاه گل‌ها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند، مثلاً گیاهان آپارتمانی، گلدان‌های تزئینی، باکس‌های گل و …، وقتی بین دو یا چند انتخاب برای خرید شک دارید، آن‌ها را کنار هم می‌چینید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در فروشگاه اینترنتی دقیقاً به همین صورت است در تمامی سایت های فروشگاهی ایجاد شده توسط فروشگاه ساز هفت ستاره، می توانید محصولات را در دسته بندی های مختلف تعریف کرده و از طریق ماژول لیست محصولات با قابلیت جستجوی پیشرفته برای کاربران خود قرار دهید. در این صورت کاربران سایت شما می توانند بر اساس ترجیحات خود نمایش بهتری از محصولات مورد نظر خود داشته باشند.

همچنین با قابلیت مقایسه محصولات این امکان را برای کاربران فراهم می کند که چندین محصول را در کنار یکدیگر ببینند و ویژگی های هر یک را با دیگری مقایسه کنند و در نهایت به بهترین تصمیم خرید برسند.

اینجاست که نکته مهم توضیحات و ویژگی های محصول که در بالا توضیح داده شد برجسته تر می شود زیرا در صورت عدم وجود توضیحات امکان مقایسه وجود نخواهد داشت.

امکان جستجوی سریع

نکته مهم دیگر در ساخت وب سایت فروشگاهی توجه به امکان جستجو است. زمانی که تعداد محصولات فروشگاه شما زیاد باشد کاربر باید از طریق جستجو بتواند محصولات مورد نظر خود را پیدا کند حتی در فروشگاه های فیزیکی نیز همین اتفاق می افتد.

وقتی وارد فروشگاهی می شوید که محصولات زیادی دارد، از فروشنده می خواهید به شما کمک کند تا دسته بندی محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

در فروشگاه های اینترنتی با هزاران کالا امکان جستجو بر اساس فروشنده فروشگاه شما وجود دارد و این به کاربر کمک می کند تا ظرف چند ثانیه کالای مورد نظر خود را پیدا کند در غیر این صورت کاربر قطعا سایت شما را ترک کرده و به سراغ رقبای شما خواهد رفت.

فرآیند خرید به دور از پیچیدگی است

از آنجایی که کاربر فروشگاه شما محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه می کند، باید با 3 و احتمالا 4 کلیک وارد پورتال شود. اگر فرآیند خرید پیچیده باشد، کاربر می تواند فرآیند ثبت سفارش را ناقص رها کند.

این مشکل بسیار مهم است زیرا کاربر را به مرحله خرید هدایت می کنید اما به دلیل سختی مراحل ثبت سفارش مشتری خود را از دست می دهید و فروش خود را کاهش می دهید. در فرآیند خرید باید توضیحات مختصری از سفارش، نحوه تحویل، آدرس، قیمت تحویل، کد تخفیف در صورت لزوم و فاکتور نهایی به کاربر نشان داده شود.

اگر فروشگاه خود را از هفت ستاره خریداری می کنید، به سادگی فرآیند خرید که یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت فروشگاهی است، توجه شده است. مراحل خرید و ثبت سفارش را حتما یک بار با موبایل و یک بار با لپ تاپ تست کنید تا از صحت همه چیز مطمئن شوید.

روش های پرداخت در طراحی سایت فروشگاهی، قرار دادن روش های مختلف پرداخت

پیشنهاد ما به فروشگاه های اینترنتی تازه ایجاد شده این است که هنگام پرداخت دست کاربر را باز بگذارند و خود کاربر روش پرداخت را انتخاب کند. در ابتدای کار تا زمانی که به شهرت نرسیدید باید با ارائه خدمات خوب اعتماد کاربران را جلب کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

مشتریان را محدود نکنید و روش های متعددی برای پرداخت به مشتری ارائه دهید. در هفت ستاره می توان روش های مختلفی مانند پرداخت از طریق درگاه بانکی، کارت به کارت، واریز به حساب یا پرداخت در محل را تعریف کرد.

البته اگر استفاده از درگاه های مستقیم بانکی را انتخاب می کنید، ابتدا باید برای دریافت توکن الکترونیکی اقدام کنید، در حالی که در صورت انتخاب استفاده از درگاه پرداخت واسطه، نیازی به دریافت توکن ندارید. اما پیشنهاد ما استفاده از نماد برای جذب کاربران بیشتر است.

روش های ارسال در طراحی سایت فروشگاهی، قرار دادن روش های مختلف ارسال

وقتی با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می شوید، دیگر محدود به شهر خود برای فروش محصولات نیستید و همه در هر کجا می توانند به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند.

نمونه های زیادی از این فروشگاه ها در اینستاگرام دیده می شود و فروشگاهی در گرگان مشتریان زیادی را از تهران و شهرستان ها جذب کرده است.

بنابراین در این صورت شما باید بتوانید روش های مختلف تحویل مانند پیک موتوری، پست و غیره را قرار دهید. در فروشگاه شما بسیاری از فروشگاه ها هزینه های بالای پیک را تعیین می کنند که ممکن است برای مشتریان قابل قبول نباشد.

هزینه های پیک را تا حد امکان پایین نگه دارید تا خود را از رقبای خود متمایز کنید. ممکن است برای برخی از مشتریان هزینه پیک موجه باشد و برای آنها کیفیت و خدمات خوب در اولویت باشد و برخی دیگر به دلیل گرانی پیک از خرید منصرف شوند. پس تا جایی که می توانید هزینه ها را مدیریت کنید.

نوشته‌های مشابه