کسب و کار اینترنتی را چگونه شروع کنیم؟

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در مقاله راه اندازی کسب و کار اینترنتی به اختصار به این موضوع پرداختیم و اکنون میخواهم در سایت محمد جانبلاغی مقاله ای اختصاصی از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای شما منتشر کنم.

اگر واقعا نمی دانید چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید، حداقل 5 دقیقه از وقت شما را می گیرد، اما این مقاله واقعا ارزش خواندن دارد.

اگر شما هم می خواهید مثل سایت های بزرگی همچون Digikala, Ninisite, Janbalaghi, Zoomit برای کسب و کارتان وب سایت داشته باشید و به صورت آنلاین کار کنید این مقاله مناسب شماست تا به شما اصول راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را آموزش دهد.

مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی به صورت جامع به شرح زیر است

اولین قدم در انتخاب رشته فعالیت:

مراحل ایجاد ایده کسب و کار اینترنتی

اولین قسمت از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که ابتدا باید یک ایده و زمینه فعالیت را برای پیگیری کسب و کار خود انتخاب کنید، رشته ای که انتخاب می کنید باید درآمد ثابت و پایداری در اینترنت داشته باشد.

شما باید ایده یا زمینه فعالیتی را انتخاب کنید که مزایای کسب و کار اینترنتی و معایب آن واقعاً مورد علاقه شما باشد یا ایده ای که دانش و مهارت لازم را برای آن دارید. پس در انتخاب رشته فعالیت دقت کنید.

زمینه فعالیتی که انتخاب می کنید، زمینه ای است که باید در آن زمینه به فعالیت خود ادامه دهید. اول از همه در انتخاب رشته فعالیت باید چند نکته را رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

اولین نکته در انتخاب رشته فعالیت این است که حوزه ای را انتخاب کنید که چارچوب مشخصی داشته باشد و از انتخاب حوزه های فعالیت مبهم و نامشخص خودداری کنید، بگذارید با یک مثال ساده این بحث را برای شما روشن کنم:

زمینه فعالیتی که می توانیم انتخاب کنیم (رشته عالی):

به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، حوزه هایی که می توانید انتخاب کنید موارد زیر است (من نگفتم که باید این حوزه ها را انتخاب کنید، اما حوزه کسب و کار شما باید چارچوب خاصی مانند حوزه های زیر داشته باشد). این حوزه ها دارای چارچوب خاصی هستند مانند:

سرمایه گذاری در بورس
در طلا سرمایه گذاری کنید
کسب و کار اینترنتی
مشاغل خانگی
با رژیم لاغر شوید
تربیت کودکان زیر 7 سال
فروش املاک و مستغلات
دروس پیش ریاضی
و….
و هزاران ایده برای گلدان هایی که قاب خاصی دارند.

مناطقی که هیچ کاری نمی توان انجام داد:

این حوزه هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، حوزه هایی هستند که بسیار بسیار جامع و گسترده هستند و نمی توانید در آن ها کار کنید، اگر در این زمینه ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید قطعا در آینده با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

سرمایه گذاری ها

تبادل

طلا

سلامتی

پرورش اندام

آموزش و پرورش کودکان

ویژگی

درس های ریاضی

و…

بنابراین، پس از بیان این مثال، باید برای شما روشن شود که چگونه در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید. پس در انتخاب رشته فعالیت به این نکته توجه داشته باشید که اصلاً حوزه های وسیع و پیچیده را انتخاب نکنید.

خیلی ساده و راحت می توانید زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید. با چند مرحله ساده که در زیر به شما خواهم گفت می توانید زمینه فعالیت خود را مشخص کنید.

مراحل انتخاب رشته فعالیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

مرحله 1) هدف خود را مشخص کنید:

اولین قدم در انتخاب رشته فعالیت تعیین هدف خود برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد شما باید تمامی اهداف خود را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به خاطر بسپارید.

شما باید خدمات و محصولاتی را که می خواهید ارائه دهید به خاطر بسپارید و خودتان برنامه ریزی کنید که چگونه خدمات و محصولات خود را به مخاطبان و کاربران هدف خود ارائه دهید.

مرحله دوم) یافتن مهارت ها و تجربیات خود:

گام دوم برای انتخاب رشته فعالیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که مهارت و تجربه خود را بیابید، باید ببینید چه تجربه ای دارید، یک کاغذ بردارید و تمام مهارت ها و تجربیات خود را روی آن بنویسید، مثلا:

تخصص در دروس خاص مانند ریاضیات دوره متوسطه و …

تخصص در تکنیک های بورس

تجربه برنامه نویسی

متخصص در صنایع دستی و طراحی دستی مانند نقاشی. ساخت اشیا از چوب. سنگ و…
و…

در این مرحله تمام تجربیات و مهارت های خود را به یاد می آورید.

مرحله سوم) حضور بسیاری از رقبا:

زمینه فعالیتی که انتخاب می کنید باید رقبای زیادی داشته باشد. و افراد زیادی باید در این زمینه فعالیت کنند زیرا رشته ای که در آن رقابت زیاد است زمینه ای است که در آن درآمد و پول زیادی وجود دارد و شما به راحتی می توانید در آن زمینه رقابت کسب درآمد کنید.

در مناطقی با رقابت کم کار نکنید. از کار در زمینه های بسیار رقابتی نترسید. این ترس باعث شکست شما می شود.

مرحله چهارم) تعداد مخاطب:

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و انتخاب رشته فعالیت به این نکته توجه کنید که حوزه فعالیتی که انتخاب می کنید باید مخاطبان زیادی داشته باشد. هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد، پتانسیل درآمدزایی آن منطقه بیشتر است.

هر چه مخاطبان در آن زمینه بیشتر باشد رقابت در آن زمینه بیشتر می شود و در نتیجه خیلی راحت می توانید درآمد بسیار بالایی در آن زمینه داشته باشید.

مرحله پنجم) محبوبیت جستجو:

زمینه انتخابی شما باید دارای کلمات کلیدی در گوگل باشد و آن کلمات کلیدی باید مخاطبان زیادی داشته باشند. بالاتر

بنابراین افراد پس از یک بار بازدید از وب سایت شما، دوباره از آن بازدید خواهند کرد.

به عنوان مثال: راه و روش کاهش وزن که هم اکنون و هم در آینده تقاضای خاص خود را دارد و حوزه ای است که پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارد، چنین زمینه هایی می تواند ما را در کسب و کار اینترنتی بسیار موفق کند.

قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باید ۶ مرحله را دنبال کنید تا به نتیجه خوب و مطلوبی برسید.

___ اولین قدم برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، انتخاب زمینه فعالیت است.

شما می توانید همزمان در چندین حوزه فعال باشید که باعث افزایش درآمدزایی در اینترنت می شود. البته اگر وقت دارید می توانید چندین حوزه را انتخاب کنید یا در یک زمینه تخصص داشته باشید، این به خودتان بستگی دارد.

مرحله دوم طراحی سایت:

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی 2

قسمت دوم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شماست.

اگر برنامه نویس هستید می توانید با کد نویسی برای خود وب سایت بسازید و اگر برنامه نویسی بلد نیستید نیازی به ترس و نگرانی نیست زیرا ما به شما آموزش می دهیم که چگونه بدون کدنویسی و برنامه نویسی کسب درآمد کنید.

دانش و یک وب سایت با تمام امکانات برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کنید.

برای طراحی سایت می توانید یا خودتان سایت طراحی کنید (که همانطور که گفتم اصلا نیازی به کد نویسی ندارید) یا کار طراحی وب سایت خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید.

اگر می خواهید یک وب سایت تخصصی داشته باشید، می توانید به یک شرکت توسعه وب سایت مراجعه کنید که یک وب سایت تخصصی برای شما ایجاد کند.

اگر تازه می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید به شما توصیه نمی کنم که یک وب سایت اختصاصی داشته باشید زیرا برای یک وب سایت اختصاصی باید چندین میلیون هزینه کنید به راحتی می توانید هاست و دامنه خریداری کنید و cms را نصب کنید به راحتی می توانید راه اندازی کنید یک وب سایت برای کسب و کار آنلاین شما با نصب قالب و افزونه های CMS می توانید یک وب سایت حرفه ای با امکانات فراوان ایجاد کنید.

برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود باید یک وب سایت ایجاد کنید.

___ مرحله دوم در ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت است ___

مرحله سوم ایجاد فروشگاه اینترنتی:

ایجاد کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت

ومین مرحله از مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین این است که وب سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات رفاهی تبدیل کنید.

برای تبدیل وب سایت خود به فروشگاه آنلاین، نیازی به نوشتن کد ندارید. با نصب یک افزونه در سایت خود می توانید به راحتی آن را با تمام امکانات به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

__مرحله سوم ایجاد یک کسب و کار اینترنتی تبدیل سایت شما به وب سایت فروشگاهی است__

مرحله چهارم افزودن تجهیزات به فروشگاه اینترنتی شما:

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی 3

قسمت چهارم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید یک سری امکانات را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

برای افزودن امکانات به فروشگاه اینترنتی خود به یک سری ابزار به نام افزونه نیاز دارید که می توانید آن را در وب سایت فروشگاه خود نصب کنید.

افزونه ها ابزارهای سایتی هستند که به راحتی می توانید با نصب افزونه ها امکانات فوق العاده ای به سایت خود اضافه کنید و سایت خود را به یک سایت حرفه ای تبدیل کنید.

مرحله چهارم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، اضافه کردن تجهیزات به وب سایت شما است.

مرحله پنجم ارائه محصول:

ایجاد کسب و کار اینترنتی 4

قسمت پنجم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که محصول خود را در اینترنت قرار داده و آن را برای فروش قرار می دهید.

در این مرحله باید محصولات خود را که تولید کرده اید بفروشید و در معرض فروش قرار دهید. محصولات شما به دو دسته تقسیم می شوند:

محصولات قابل دانلود / محصولات آموزشی.

محصولات فیزیکی

دانلودهای آموزشی:

همانطور که گفتیم هر فردی ممکن است تجربه، مهارت و علاقه خاصی داشته باشد که هر فردی در مورد تجربه و مهارت خود فهمیده و تحقیق کرده و اطلاعات جمع آوری کرده و این اطلاعات را در قالب یک سری محصولات برای دانلود و آموزشی دسته بندی کرده است.

محصولات و آنها را برای فروش در وب سایت خود قرار می دهد.

در محصولات دانلودی آموزشی می توانید مهارت و تخصص خود را در قالب یک سری فایل های آموزشی و فایل های دانلودی مانند کتاب های الکترونیکی در اصطلاح Ebook در قالب فایل های صوتی mp3، فایل های ویدئویی mp4 و … ارائه دهید. و آنها را برای فروش در سایت خود قرار دهید. بده و بفروش

محصول فیزیکی:

محصولاتی که قابل لمس هستند، محصولات فیزیکی نامیده می شوند. همانطور که گفتیم، ممکن است فردی تجربه تولید محصولات دیجیتالی و آموزشی قابل دانلود را نداشته باشد یا تمایلی به فروش محصولات خود به عنوان دانلود نداشته باشد.

و تخصص او در ساختن طرح های دست ساز مانند ساخت جاکلیدی، قالیچه، تابلو و غیره است یا شاید محصولاتی دارد که می خواهد به صورت آنلاین بفروشد مانند ک.

ترفندهای ساده ای وجود دارد که با آنها به راحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید. برای افزایش فروش آنلاین خود، باید از یک سری تکنیک هایی پیروی کنید که در زیر به آنها پرداخته ایم:

1) قیف فروش:

قیف فروش از مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی

افزایش فروش، تکنیک های فروش که به راحتی می توانید حس و اطمینان خوبی را در کاربران خود ایجاد کنید و این کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. با تکنیک قیف فروش به راحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید.

قیف فروش چیست؟

فرض کنید شخصی به سایت شما می آید و می خواهد محصولی را از سایت شما خریداری کند. زمانی که کاربر این محصول را از سایت شما خریداری می کند، طبق سیستمی که برای سایت خود تعریف می کنید، یکی دیگر از محصولات خود را با یک فرصت طلایی به عنوان تخفیف ارائه می دهید، به خصوص به شخصی که محصول شما را خریده است، ارائه می دهید که این تکنیک یک تکنیک بسیار بسیار مهم برای افزایش فروش اینترنتی شما. مثلا:

شما یک کتاب الکترونیکی پی دی اف را برای فروش در وب سایت خود قرار می دهید و زمانی که شخصی آن کتاب را خریداری می کند، نسخه صوتی آن کتاب را با 20 درصد تخفیف به آن شخص ارائه دهید. او به شما علاقه مند است و اگر مشکل مالی نداشته باشد، پیشنهاد دوم شما را می خرد.

2) بهینه سازی وب سایت:

سئو و بهینه سازی وب سایت در ایجاد کسب و کار اینترنتی

مهمترین و اساسی ترین راه راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای افزایش فروش، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است که به آن سئو می گویند.

اگر وب سایت دارید، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

وقتی کلمه ای مانند راه اندازی کسب و کار اینترنتی را در گوگل جستجو می کنید، 10 نتیجه اول در صفحه اول ظاهر می شود.

آن دسته از وب سایت هایی که در اولین نتایج ظاهر می شوند برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. شما باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید که فروش شما را تا 300 درصد افزایش می دهد.

بنابراین، یکی از بخش های بسیار مهم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و سئو است.

پست های مشابه:
30 اشتباه بزرگ بازاریابی اینترنتی که اگر دنبال کنید شکست خواهید خورد (کلیک کنید)
آموزش مقدماتی سئو (کلیک کنید)

3) سیستم بازاریابی ایمیلی:

سیستم بازاریابی ایمیلی هنگام ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

یکی دیگر از راه های افزایش فروش اینترنتی هنگام راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که باید یک سیستم ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کنید.

با استفاده از این سیستم ایمیل مارکتینگ می توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید و کاربران خود را به مشتریان عادی تبدیل کنید.

روش سیستم بازاریابی ایمیلی:

اجازه دهید این سیستم ایمیل مارکتینگ را با یک مثال برای شما واضح تر توضیح دهم. به عنوان مثال، شما یک کتاب الکترونیکی یا فایل رایگان با ارزش را در سایت خود قرار می دهید و یک صفحه فرود برای آن فایل رایگان ایجاد می کنید و از کاربران و افرادی که وارد آن صفحه می شوند می خواهید که آیا آن کتاب رایگان و فایل رایگان ارزشمند را می خواهند.

آنها باید ایمیل خود را در این صفحه وارد کنند، پس از دریافت اطلاعات کاربر از جمله ایمیل آنها، فایل به صورت خودکار به ایمیل کاربری که ایمیل خود را در این صفحه وارد کرده ارسال می شود و کاربران می توانند این فایل ارزشمند را به صورت رایگان دانلود کنند.

حال تصور کنید با این روش 100000 ایمیل جمع آوری کرده اید (البته با یک سری تکنیک های طلایی که در دوره آموزشی ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره کردیم به راحتی می توانید هزاران ایمیل در ماه جمع آوری کنید) و محصولی به ارزش 100000 تومان در سایت خود قرار دهید.

اکنون اگر طبق تکنیک هایی که به شما آموزش می دهیم ایمیل این محصول را برای همه کاربران ارسال کنید و در بدترین حالت تنها 1000 نفر از آن 100000 کاربر محصول شما را خریداری خواهند کرد.

فقط با ارسال ایمیل می توانید روزانه 100 میلیون تومان درآمد کسب کنید.

البته به عوامل دیگری هم بستگی دارد، اینکه چه پیامی برای کاربران ارسال شود، چه روزهایی آن پیام را برای کاربران خود ارسال کنید و در چه زمانی آن پیام را ارسال کنید.

در دوره آموزشی راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ تمامی مباحث از 0 تا 100 را به شما آموزش می دهیم که چگونه این سیستم را در کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کنید و به راحتی بیش از 10000 کاربر در ماه به دست آورید و چگونه کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

تمامی این مراحل طلایی در دوره کامل آموزش ایمیل مارکتینگ به صورت کاملا تخصصی بیان شده است. برای مشاهده دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، آیا می توان یک کسب و کار اینترنتی رایگان راه اندازی کرد؟ راه اندازی یک سیستم ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار شما است.

___ اصلی ترین و مهمترین قسمت از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تکنیک های افزایش فروش است.

مرحله هفتم معرفی محصول:

سیستم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

قسمت هفتم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، ارائه محصولات خود به بازار هدف است، محصولاتی که می سازید باید در وب سایت شما قرار داده شوند تا کاربران و مخاطبان شما بتوانند آنها را خریداری کنند. پس از خرید محصول، محصول باید برای کاربران ارسال شود. اگر ادامه

مرحله هشتم رشد کسب و کار اینترنتی:

ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

قسمت هشتم از مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تبلیغ کسب و کار اینترنتی شماست. در این قسمت باید یک سری مطالب در سایت خود منتشر کنید که فروش اینترنتی شما را افزایش دهد.

شما باید به طور مداوم وب سایت خود را به روز کنید و جایگاه سایت خود را برای موتورهای جستجو حفظ کنید. در پایان یک خبر خوب برای شما دوستان عزیز دارم.

__قسمت هفتم و هشتم از مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی، ارائه محصولات و خدمات و معرفی کسب و کار شما به دنیای اینترنت است.

منبع: 100% کامل مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

نوشته‌های مشابه