چگونه از شر شوره سر خلاص شویم؟


شوره سر مشکل بزرگی است زیرا به راحتی نمی توان آن را از بین برد و هر چه بیشتر روی آن وسواس داشته باشید، بدتر می شود. حال اگر می خواهید بدانید چگونه از شر شوره سر خلاص شوید، این مقاله را بخوانید تا ریشی بلند و زیبا داشته باشید و شوره سر خود را با بهترین درمان های خانگی درمان کنید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه با چندین سال سابقه درخشان و اساتید مجرب و حرفه ای با 2 شعبه فعال

چگونه بفهمیم که شوره سر داریم؟

از دیدگاه علمی، شوره سر عفونتی است که علائمی دارد. یکی از علائم اصلی شوره سر خارش پوست، سفیدی پوست سر، مو، ابرو، گاهی ریش و سبیل و گاهی پوسته پوسته شدن پوست است. البته نگران نباشید چون شوره سر بی ضرر است و مسری نیست، با درمان سرایت نمی کند. برای درمان آن می توان از انواع درمان های خانگی و بدون نسخه و بدون نسخه استفاده کرد. در این میان شوره سر هیچ ربطی به سلامتی ندارد، اما درمان شوره سر برای ظاهری بهتر و تمیز موثر و مفید است.

چرا دچار شوره سر می شویم؟

اولین قدم برای خلاص شدن از شر شوره سر، یافتن علت آن است. اگر شوره سر را کنترل نکنید، وضعیت شما در دراز مدت بدتر می شود.

  • درماتیت سبورئیک یکی از دلایل اصلی شوره سر است.
  • شستن بیش از حد ریش با مواد شوینده
  • با پوست خشک
  • آلرژی به محصولات مراقبتی
  • شما به بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مبتلا هستید. مشخصه این دو بیماری خشکی پوست است که اغلب بسیار شدید و آزاردهنده است.
  • شما بیماری های عصبی مانند پارکینسون دارید

18 مدل موی جذاب را با بهترین مدل موهای جذاب ببینید.

نکات مهم برای جلوگیری از شوره سر

اگر می خواهید کاری برای پیشگیری و مراقبت از ریش خود انجام دهید، موارد زیر بهترین راه حل های ممکن است و نتایج خوبی از آنها خواهید گرفت. با ما ادامه دهید:

من آب می نوشم

آب بسیار مفید است. حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید زیرا به آبرسانی و آبرسانی پوست شما کمک می کند. نوشیدن آب ارزان ترین و ساده ترین کاری است که می توانید برای حفظ سلامت پوست و مو انجام دهید.

رژیم غذایی مناسب

برای توقف و پیشگیری از شوره سر می توانید از غذاهای سالم استفاده کنید و هرگز ورزش را فراموش نکنید. همچنین مصرف ویتامین ها را در اولویت زندگی خود قرار دهید. شما می توانید با تامین مواد مغذی و ویتامین های لازم برای پوست و جلوگیری از خشک شدن پوست و مو، پوستی شفاف و موهایی سالم داشته باشید. غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ، سیب زمینی ویتامین A دارند و موهای آسیب دیده را ترمیم می کنند و به شما کمک می کنند از شر شوره سر خلاص شوید.

مدیریت استرس

استرس سمی است که باعث بسیاری از بیماری ها می شود که برخی از آنها ریزش مو، ریزش ریش و شوره سر است. با کنترل استرس خود علاوه بر شوره سر می توانید ریزش ریش را نیز درمان کنید.

شستن ریش

حداقل روزی یک بار ریش خود را با آب و صابون بشویید و این روند را به طور منظم ادامه دهید. البته مراقب باشید اگر دستانتان کثیف است به ریش خود دست نزنید.

از شانه ریش استفاده کنید

شانه ریش می تواند آلودگی های سطحی را از بین ببرد و موها را نرم کند. می توانید یک شانه ریش از داروخانه ها بخرید و از ریش خود در برابر شوره سر محافظت کنید.

تراشیدن ریش

گاهی اوقات گذاشتن ریش برای مدت طولانی باعث می شود موهای آسیب دیده بد به نظر برسند و کوتاه کردن یا اصلاح منظم ریش می تواند بر سلامت موهای ریش شما تأثیر بگذارد.

دارم دوش میگیرم

عدم رعایت بهداشت فردی یکی از عوامل ایجاد شوره سر است. بدن ما هر روز در معرض میلیون ها باکتری قرار می گیرد. این باکتری ها روی پوست، لباس و سایر قسمت ها می نشینند و باعث ایجاد بیماری هایی در انسان می شوند که همگی از عوامل ایجاد شوره سر هستند، بنابراین حداقل دو بار در روز استحمام کنید که راه موثری برای کنترل شوره سر است.

بدون خارش پوست

خاراندن پوست باعث ایجاد زخم عفونی می شود. در عین حال از پماد هیدروکورتیزون برای درمان خارش شبانه استفاده کنید. برای کاهش خارش نیز می توانید از یک دستمال خیس شده در آب یخ استفاده کنید.

بهترین راه حل های طبیعی برای از بین بردن شوره سر چیست؟

درمان شوره سر با آسپرین:

برای از بین بردن شوره سر نیز توصیه می شود شوره سر را با آسپرین که حاوی اسید سالیسیلیک است که برای درمان شوره سر مناسب است، درمان کنید. برای این کار باید دو عدد قرص آسپرین را آسیاب کرده و به شامپوی خود اضافه کنید و سپس ریش خود را با آن بشویید.

درمان شوره سر با بی کربنات نوشابه

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و ریش خود را با آن بشویید. چند روز دیگر معجزه را خواهید دید.

درمان شوره سر با دهانشویه

اگر شوره سر زیادی دارید، ریش خود را با دهانشویه بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

درمان شوره سر با نمک دریا

نمک دریا سرشار از فواید درمانی برای انواع مشکلات پوستی است، مهمترین تفاوت آن این است که نمک دریا حاوی مواد معدنی زیادی است. یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک لیوان آب گرم حل کنید. بگذارید چند دقیقه در دمای اتاق بماند و سپس آن را روی ریش خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

درمان شوره سر با آلوئه ورا

آلوئه ورا تسکین دهنده است و همچنین برای کاهش خشکی پوست و خارش ریش استفاده می شود. آلوئه ورا از مواد معدنی و ویتامین های زیادی تشکیل شده است که به حفظ رنگ طبیعی پوست کمک می کند.

درمان شوره سر با مکمل های روغن ماهی

ماهی به دلیل داشتن روغن های امگا 3 می تواند تاثیر مثبتی روی ریش شما داشته باشد. با کمک روغن ماهی می توانید شوره سر را از بین ببرید.

درمان شوره سر با روغن

روغن های طبیعی به رفع خشکی پوست کمک می کنند و عوامل ضد میکروبی خوبی هستند. روغن درخت چای در مبارزه با قارچ عامل شوره سر بسیار موثر است، روغن جوجوبا، روغن گلرنگ، روغن گل مغربی، روغن شاهدانه از دیگر روغن های طبیعی هستند. مواردی هستند که به پوست آسیب نمی رسانند. ریش ها اغلب روغن جوجوبا و روغن نارگیل را دوست دارند. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از روغن ها، قبل از استفاده از خشک بودن ریش زیر ریش اطمینان حاصل کنید، سپس کمی روغن مناسب پوست خود را روی دست خود بمالید و سپس با برس ریش ریش را شانه کنید. توجه داشته باشید که برای دیدن نتیجه این کار باید هر روز آن را تکرار کنید.

از روغن لیمو یا زیتون استفاده کنید

لیموی تازه روی ریش دائمی نیز یک درمان خانگی خوب است. روغن زیتون همچنین شوره سر را از بین می برد و برای رشد سریع ریش نیز موثر است.

راه های غیر طبیعی برای از بین بردن شوره سر چیست؟

اگر به دنبال روشی سریع برای درمان شوره سر هستید، از شامپوی ریش استفاده کنید، با اسکراب لایه برداری کنید، از مومیایی کننده های ریش استفاده کنید که نرمی و لطافت پوست شما را افزایش می دهد. مراقب باشید، مومیایی کننده ریش باید با تجویز پزشک متخصص و مناسب پوست شما باشد.

برای کاهش شوره سر نیز می توانید از نرم کننده ریش استفاده کنید. بالم ریش با تامین رطوبت لازم از شوره سر و عفونت های پوستی در دراز مدت جلوگیری می کند.

استفاده از پاک کننده های اسید لاکتیک نیز می تواند راه حل خوبی برای درمان سریع شوره سر باشد. اسید لاکتیک از شیر، میوه ها و گیاهان به دست می آید. این پاک کننده یک لایه بردار ملایم است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و نسبت به سایر اسکراب ها کمتر تحریک می شود. برای استفاده از اسید لاکتیک، آن را به ریش خود بمالید و آن را بشویید. در کمترین زمان متوجه تغییر خود خواهید شد.

البته اگر شوره سر شما با خارش، سوزش و قرمزی همراه است، می توانید از کرم هیدروکورتیزون برای تسکین و درمان استفاده کنید. استفاده از کرم هیدروکورتیزون در ناحیه آسیب دیده باعث ترمیم پوست و جلوگیری از آسیب های جدی تر می شود. این کرم را حداقل دو بار در روز استفاده کنید. این کرم را می توانید بدون نسخه از همه داروخانه ها تهیه کنید.

آرایشگری شغل بسیار ظریفی است که ابتدا باید آموزش ببینی. برای آموزش می توانید به سایت عصر مو مراجعه کنید. عصر مو یک آموزشگاه آرایشگری است که به کاربران خود مدرک فنی حرفه ای را در کنار آموزش می دهد.

نوشته‌های مشابه