عکس امام صادق (ع). نقاشی کودکانه و ساده با محوریت امام صادق (ع)


امام صادق (علیه السلام) ششمین امام شیعیان ما است که در 31 سالگی به امامت رسید و مدت امامتش 34 سال و امید به عمرش 65 سال بود. امامت امام صادق (ع) مصادف با سالهای پایانی سلطنت امویان و آغاز سلطنت عباسیان بود.

از آنجایی که حکومت بنی امیه در این سالها رو به ضعف و سقوط بود و عباسیان خود را تثبیت نکرده بودند و علاوه بر این در آغاز حکومت خود، برای جلب نظر بیشتر، شخصیت سرکوب را نداشتند، امام صادق (علیه السلام) ) فرصتی فراهم شد تا نهضت آغاز رشد علمی و فرهنگی بزرگ و تقویت پایه های علمی مکتب تشیع را آغاز کند. به دلیل فراهم شدن بستر گسترش اسلام در زمان ایشان، سخنان و احادیث ارزشمندی از امام صادق در دسترس ماست.

امام صادق (علیه السلام) در سال 148 هجری قمری به دستور منصور عباسی مسموم و به شهادت رسید. برای اطلاعات بیشتر می توانید شهادت امام صادق را بخوانید. قبر مطهرش در قبرستان بقیع و در جوار ائمه بقیع قرار دارد.

شما می توانید از این تصاویر برای ترسیم امام صادق در زمان شهادت یا تولد استفاده کنید تا فرزندان خود را بهتر با شخصیت امام صادق (ع) آشنا کنید. بچه های شما می توانند از این تصاویر ایده بگیرند و خودشان نقاشی کنند. برای بچه‌های کوچک‌تر، نقاشی‌های سیاه و سفید را به رنگ چاپ کنید، این کار باعث افزایش توانایی کودکان در رنگ‌آمیزی و ایجاد عشق و علاقه به ائمه می‌شود.

عکس امام صادق (ع)

نقاشی رنگی امام صادق
عکس امام صادق (ع)
نقاشی رنگی با محوریت امام صادق
نقاشی رنگی امام صادق

یکی از یاران نزدیک امام جعفر صادق علیه السلام به نام زید شهام می گوید:

روزی با عده زیادی در محضر پیامبر اکرم بودیم، یکی از شاعران به نام جعفر بن عفان وارد شد و پیامبر او را نزد خود خواند و او را در کنار خود نشاند و فرمود: ای جعفر! شنیدم در مورد جدم حسین علیه السلام شعری سروده ای؟

جعفر شاعر پاسخ داد: آری فدای تو می شوم.

حضرت فرمود: چند بیت از این اشعار را برایم بخوان.

همین که جعفر مشغول خواندن اشعار در رثای امام حسین (علیه السلام) شد، امام صادق (علیه السلام) چنان گریست که تمام فضایل آن حضرت خیس شد. و همه اهل خانه بسیار گریستند.

سپس حضرت فرمود: به خدا سوگند فرشتگان مقرب خدا در این مجلس حضور دارند و مانند ما به نوحه جدمان حسین علیه السلام گوش می دهند. و بر مصیبت او گریه می کنند.

سپس رو به جعفر بن عفان کرد و گفت: خداوند شما را اهل بهشت ​​قرار داده است، زیرا بر مصائب حسین علیه السلام عزاداری می کنید و گناهان شما را نیز آمرزیده است.

امام علیه السلام فرمود: آیا می خواهی فضیلت خواندن و گریه بر جدم حسین علیه السلام را برایت بیشتر بیان کنم؟

جعفر بن عفان شاعر گفت: آری مولای من.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: هر کس در مورد حسین علیه السلام شعر بگوید و دیگران را بگریاند، خداوند او را می آمرزد و در بهشت ​​ساکن می کند.

رنگ آمیزی عکس امام صادق (ع) برای کودکان

رنگ آمیزی عکس امام صادق (ع).
نقاشی کودکانه امام صادق (ع)
صفحات رنگ آمیزی امام صادق (ع) برای کودکان

نظر خود را در مورد عکس امام صادق (ع) با ما در میان بگذارید.

نوشته‌های مشابه