مایکروسافت از بمب خود رونمایی کرد: به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 در سال 2024


مایکروسافت از بمب خود رونمایی کرد: به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴

یکی از دغدغه های بزرگ شرکت Microsoft بین ارائه ویندوز ۱۲ یا ورژن جدید ویندوز ۱۱ بود، که این روزها مورد توجه بیشتر کاربران قرار گفته است.به تازگی در نسخه پایه جدید کاناری ۲۷۵۴۷ که به صورت کامل بومی سازی شده است، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی است. این نشان می دهد که تست های داخلی برای نسخه پیش ساخت آغاز شده است.

البته، اولین اطلاعات نشان می دهد که این نسخه همان «ویندوز ۱۲» است، اما اطلاعات جدیدتر از تعدادی از منابع مشخص کرد این خبر تنها یک به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ بود که بر روی پلتفرم ژرمانیوم توسعه یافته شده است.

اطلاعات مهم در مورد بروزرسانی جدید برای ویندوز ۱۱

یکی از ترفند های خاص مایکروسافت برای نام گذاری به‌روزرسانی‌های ویندوز استفاده از عناصر جدول تناوبی است و نسخه بعدی نیز ژرمانیوم نام دارد. این الگو در نمونه های قبلی مانند ۲۱H2 (کبالت) و ۲۲H2 (نیکل) دنبال شده است. کسب دانش در مورد مسیر توسعه را می توان از طریق درک پیشرفت نسخه های ویندوز به دست آورد.

اولین بار در ویندوز ۱۱ (۲۱H2) بود که از نام “سان والی” نیز استفاده شد و در ادامه کد پایه “کبالت” برای نسخه ۲۲۰۰۰، در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد. بعد از به روز رسانی بعدی ویندوز ۱۱ ۲۰۲۲ (۲۲H2)، با نام “سان والی ۲″، کد “نیکل” در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲، نسخه ۲۲۶۲۱ در دسترس قرار گرفت.

در طول سال ۲۰۲۳ نیز به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ ۲۰۲۳ (۲۳H2) با نام رمز “سان والی ۳” با استفاده از پایه کد به‌روزرسانی ۲۰۲۲ با نسخه ۲۲۶۳۱ منتشر شد. این بسته برای آخرین تایم کاربری در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ پس از فعال شدن کامل با یک نسخه جدید جایگزین می شود.

همچنین، پیش بینی می شود که به روز رسانی جدید در سال ۲۰۲۴ با کد (۲۴H2) “هادسن والی” نامیده شود و پلتفرم “ژرمانیوم” به عنوان پایه آن عمل کند. این روش نامگذاری استانداردها با رویه دیرینه مایکروسافت در به کارگیری عناصر موجود در جدول تناوبی مطابقت دارد. این یک ساختار روشمند است که مصرف کنندگان را قادر می سازد هر به روز رسانی ویندوز را شناسایی و درک کنند.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __



نوشته‌های مشابه