اپل با OpenAI و گوگل برای افزودن هوش مصنوعی به iOS 18 همکاری کرده است


همکاری اپل با OpenAI و گوگل برای افزودن هوش مصنوعی به iOS 18!

حوزه هوش مصنوعی در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. قابلیت های این فناوری در سری پیکسل 8 و گلکسی اس 24 دو تا از بزرگترین گوشی های هوشمند برجسته شد. جالب اینجاست که گوگل جمنا تقریبا تمامی این ویژگی ها را دارد.

اما مهمترین خبر همکاری است یک سیب و گوگل در تب افزودن هوش مصنوعی به iOS 18 بود. با توجه به اینکه فعالیت های بزرگی قبلا برای سامسونگ انجام شده است، این پروژه کاملا منطقی به نظر می رسد. با این حال، طبق گزارش های جدید، اپل و OpenAI در حال بحث در مورد نسخه iOS از قابلیت های ChatGPT هستند. بنابراین ممکن است تکنیک های Gemini و ChatGPT AI در iOS 18 به طور همزمان وجود داشته باشد.

جزئیات اضافه کردن هوش مصنوعی به iOS 18

برای روشن بودن، اپل و OpenAI قبلاً در جلسات بزرگ درباره گام های بعدی در مورد این موضوع بحث کرده اند. در اوایل سال جاری، گمانه زنی ها مبنی بر همکاری این دو شرکت وجود داشت. با این حال، این مکالمات به حالت تعلیق درآمده و گفتگوهای جدید با گوگل از سر گرفته شده است.

به عبارت دیگر، اپل می تواند با هر دو برند موافق باشد، چه چیزی می توانیم بدست آوریم. البته ناگفته نماند که این شرکت نمی‌خواهد iOS 18 قابلیت‌های مشابه گوشی‌های هوشمند پیکسل و گلکسی را داشته باشد. همچنین مذاکرات با OpenAI را در این مورد باز کرده است، زیرا به احتمال زیاد گوگل قادر به ارائه آن نخواهد بود.

با این حال، iOS 18 از برخی از ویژگی‌های موجود در سری Pixel 8 و Galaxy S24 به همراه چند ویژگی کاملاً جدید توسعه‌یافته توسط OpenAI پشتیبانی می‌کند. همچنین، اپل در حال توسعه مدل زبان بزرگ (LLM) خود در داخل است، بنابراین به احتمال زیاد برخی از عناصر توسعه‌یافته با هوش مصنوعی در آن وجود خواهد داشت.

__ مرجع اخبار فناوری __
منبع

androidautority

نوشته‌های مشابه