ترفندهای سریع برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه 5 مرحله اساسی


آکواریوم محیطی برای آبزیان است پس باید به عنوان محل زندگی خود از آن مراقبت کنیم و همیشه تمیز باشد. نظافت آکواریوم یکی از کارهای ضروری و مهمی است که همه کسانی که ماهی نگهداری می کنند باید بدانند.

در واقع آکواریوم یکی از دکوراسیون های دیدنی در خانه است که ظاهر آن می تواند نقش مهمی در زیبایی خانه داشته باشد. از سوی دیگر، تمیزی آب برای سلامت ماهی و هر چیزی که در آکواریوم نگهداری می شود ضروری به نظر می رسد. برای یادگیری نحوه شستشوی کامل آکواریوم، این مقاله ستاره را دنبال کنید.

ترفندهای تمیز کردن آکواریوم

بیشتر بخوانید: چگونه آباژور را به درستی تمیز کنیم آباژور خود را در 4 مرحله بازسازی کنید!

شستشوی منظم و دقیق آکواریوم به تنظیم میزان نیتروژن آب کمک می کند. ترکیبات آلی و ذرات شناور در آب با بهترین روش شستشوی آکواریوم حذف خواهند شد. علاوه بر این، مواد معدنی ضروری به آب آکواریوم بازگردانده می شود.

آکواریوم هر چند وقت یکبار باید شسته شود؟

در پاسخ می توان به این نکته اشاره کرد که زمان مشخصی برای شستشوی آکواریوم وجود ندارد. بسیاری از افراد با تجربه در نگهداری ماهی و استفاده از آکواریوم با اندازه ها و شرایط مختلف معتقدند که باید هر آکواریوم را هفته ای یکبار بشویید. اما گروهی دیگر که در این مورد سخت گیری نمی کنند، اعلام می کنند که یک بار در ماه برای شستن آکواریوم در منزل کافی است.

1- نظافت وسایل داخل آکواریوم

ابتدا حوله های تمیزی را در اطراف آکواریوم قرار دهید تا از ریختن آب جلوگیری شود. سپس تمام عناصر تزئینی آکواریوم را با اسفنج و آب گرم به دقت تمیز کرده و جلبک های احتمالی را از بین ببرید. به خاطر داشته باشید که از مواد شوینده ساینده یا سوزاننده استفاده نکنید زیرا به ماهی آسیب می رساند.

2- تمیز کردن شیشه داخلی آکواریوم

برای تمیز کردن جلبک های شیشه آکواریوم از اسکرابر مناسب استفاده کنید. ابتدا قسمت زبر اسکرابر را به آرامی روی جلبک بمالید تا از بین برود. سپس از قسمت صاف اسکرابر برای حذف جلبک های باقی مانده استفاده کنید. اسکرابر را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا تمام قسمت های شیشه کاملا تمیز شود.

بیشتر بخوانید: با این روش، Syncet همیشه خواهد درخشید! نحوه تمیز کردن سینک استیل

3- تمیز کردن آب آکواریوم

زباله ها و زباله ها را با استفاده از صافی از سطح آب جمع آوری کنید. سپس مقداری از آب را خالی کنید. برای این کار قسمت کوچک سیفون را در آکواریوم و قسمت بزرگ را در سطل خالی قرار دهید و با حرکات سبک و سریع سیفون داخل آکواریوم آب را خارج کنید.

4- تمیز کردن سنگ های داخل آکواریوم

سیفون را روی سنگریزه های کثیف قرار دهید تا ذرات کثیفی از بین برود. مراقب باشید سنگ ها در سیفون گیر نکنند.

نکته: تمیز کردن همه سنگ ها لازم نیست، فقط چند قسمت از آنها کافی است.

5- ریختن آب تمیز داخل آکواریوم

پس از تمیز کردن، وسایل تزئینی را در آکواریوم قرار دهید و با استفاده از نرم کننده آب، آب لوله کشی تمیز را به آکواریوم اضافه کنید. هنگام ریختن آب دقت کنید که این کار را به آرامی و با زاویه انجام دهید تا مزاحم ماهی نشود.

بیشتر بخوانید: با این نکات، حمام شما همیشه بوی خوبی خواهد داشت!

نقاط پایانی:

  • هنگام تعویض آب، دمای آب جدید را با دمای آب داخل آکواریوم مطابقت دهید. تغییر ناگهانی دما می تواند برای ماهی ها بسیار مضر باشد و حتی منجر به مرگ آنها شود.
  • ماهی های زیاد در آکواریوم به سرعت آب را کثیف می کنند. برای حفظ کیفیت آب، تعداد ماهی ها را با توجه به اندازه آکواریوم انتخاب کنید.
  • اگر گیاهانی در آکواریوم خود دارید، حتما آنها را مرتب چک کنید و برگ های پوسیده را جدا کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را برای شستشوی آکواریوم با ما در میان بگذارید.

نوشته‌های مشابه