12 تکنیک افزایش فروش در فروشگاه های زنجیره ای (برای ایران)


تکنیک های افزایش فروش در فروشگاه های زنجیره ای

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، تکنیک های بی شماری برای افزایش فروش فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد و بهترین و کاربردی ترین تکنیک ها برای افزایش فروش فروشگاه های زنجیره ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. اگر می خواهید بیشترین فروش را داشته باشید، گزینه های خرید زیادی را به مشتریان ندهید!

بله، درست خواندید، لازم نیست برای فروش بیشتر به مشتریان خود انتخاب های زیادی بدهید. مشتریان دوست دارند به آنها حق انتخاب داده شود، اما این واقعیت را فراموش نکنید که ارائه گزینه های خرید زیاد می تواند آزاردهنده باشد و آنها را از خرید منصرف کند، به خصوص برای مشتریان مبتلا به OCD.

بیایید صحت این مقاله را با نتایج یک آزمایش آزمایش کنیم.

برای تایید این مشکل دو میز در یکی از فروشگاه های زنجیره ای قرار داده شد. روی میز اول (الف) 5 نوع شیرینی و روی میز دوم (ب) نزدیک به 15 نوع شیرینی قرار داده شده بود. با ناباوری مشاهده شد که تعداد افرادی که دور میز A جمع شده بودند چندین برابر میز B و میزان شیرینی فروخته شده در جدول A بیش از پنج برابر میز B بود.

بنابراین، اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، نباید گزینه های خرید زیادی را پیش روی مشتری قرار دهید.

2. کارمندان و نمایندگان فروش خود را تا جایی که می توانید توانمند کنید

فروشگاه های زنجیره ای معمولا زیرساخت نسبتا بزرگی دارند و همزمان چندین مشتری در فروشگاه حضور دارند. بسیاری از کارمندان و کارکنان فروش اغلب آنقدر مشغول فروش هستند که از سایر مشتریان فروشگاه غافل می شوند.

شما باید تیم فروش خود را آموزش دهید تا بتوانند چند کار را انجام دهند و با تمام مشتریانی که به فروشگاه می آیند رسیدگی کنند.

مسلماً وقتی تعداد کارمندان کم و مشتریان زیاد هستند، کارمند هر چقدر هم توانایی داشته باشد، نمی تواند به همه رسیدگی کند، بنابراین شما به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای باید تعداد کارمندان را با توجه به فضا و فضا انتخاب کنید. تعداد مشتری ها.

3. برنامه های وفاداری برای مشتریان ایجاد کنید

یکی از بهترین تکنیک های فروش برای فروشگاه های زنجیره ای ایجاد یک برنامه وفاداری است. یک برنامه وفاداری مناسب می تواند به فروش بیشتر فروشگاه های زنجیره ای کمک کند. وقتی گزینه‌های مختلفی را به مشتریان وفادار خود می‌دهید، آن‌ها را راضی نگه می‌دارید و لبخند رضایت‌بخشی را به روی لبانشان می‌آورید.

برنامه های وفاداری زیادی وجود دارد که می توانید در فروشگاه های زنجیره ای خود از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید برای خرید از فروشگاه به مشتریان خود امتیاز دهید و اگر تعداد امتیازات به حد معینی رسید، تخفیف های ویژه و خدمات ویژه (مانند ارسال رایگان محصولات، امکان پرداخت اقساطی و … را به آنها ارائه دهید. .)). برای اجرای هرچه بهتر برنامه وفاداری به یک باشگاه مشتریان نیاز دارید.

4. پاداش بدهید

باید بدانید که هر چه مشتری به پاداش نزدیکتر احساس کند، تلاش بیشتری برای دستیابی به آن خواهد کرد. برای تایید این موضوع، بیایید به اتفاق واقعی که برای من افتاد نگاه کنیم.

یک رستوران خارج از شهر که موسیقی زنده و غذاهای با کیفیت عالی داشت برای هر بار رفتن به آن رستوران به شما کارت می داد. اگر تعداد کارت ها به 10 عدد رسید، یک شب مهمان ویژه رستوران بوده اید و می توانید با خانواده به آنجا بروید.

در ابتدا به تعداد کارت هایی که از رستوران گرفتم توجهی نکردم، اما وقتی متوجه شدم تعداد کارت هایم به 8 رسید، دو وعده غذایی بعدی ام را در رستوران خوردم تا تعداد کارت هایم به 10 برسد! این جادوی جایزه است. بنابراین جوایزی را ارائه دهید که مشتری احساس کند به راحتی می تواند برنده شود.

5. برندهای معروف را در فروشگاه های زنجیره ای خود بفروشید

بر اساس اصل چشم و چشم، مردم تمایل دارند از دیگران و آنچه انجام می دهند تقلید کنند. وقتی مردم می دانند که یک برند خاص پرفروش ترین محصول در بازار است، تمایل عجیبی به خرید آن پیدا می کنند.

بنابراین باید از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات روز بازار مطلع شوید و این محصولات را در فروشگاه های زنجیره ای خود ذخیره کنید. فروش محصولات برند و پرفروش یکی از تکنیک های فروش فروشگاه های زنجیره ای است.

6. از دست زدن به قفسه ها منع نکنید

یکی از دلایلی که مردم همچنان خرید حضوری را به خرید آنلاین ترجیح می دهند، لمس محصول است. وقتی مشتری می خواهد محصولی را بخرد، باید آن را لمس کند. دست زدن به قفسه هایی که ساعت ها به طول انجامید توسط مشتری، آزاردهنده باشد، اما تجربه ثابت کرده است که اجازه ندادن مشتری برای دست زدن به محصول از طرف شما، باعث کاهش قابل توجهی در فروش شما می شود.

به یاد داشته باشید، هر چه مشتری بیشتر فروشگاه شما را مرور کند و محصولات بیشتری را لمس کند، احتمال خرید محصولات بیشتر و خرج کردن آنها بیشتر می شود.

متاسفانه در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای ایران جمله دست نزنید به قفسه ها به چشم می خورد که تاثیر بدی در فروش آنها می گذارد. بنابراین، به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک های فروش برای فروشگاه های زنجیره ای، اجازه دهید مشتری محصولی را که می خواهد بخرد لمس کند.

7. کاری کنید که مشتری احساس نیاز کند

یکی از تکنیک های فروش ایجاد حس نیاز در مشتری است. متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اطراف ما از این مشکل اطلاعی ندارند و توجه خاصی به آن ندارند. هر چیزی که کمیاب تر باشد ارزش خرید بیشتری دارد! مدیران فروش از این مشکل به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند و حس نیاز را در مشتری ایجاد می کنند.

به عنوان مثال، اعلام کنید که محصول شما به زودی فروخته می شود و زمان عرضه مجدد آن مشخص نیست. با این تکنیک تقاضای مشتری را تحریک می کنید و او را وادار به خرید محصول خاصی می کنید.

8. امکانات رفاهی را فراموش نکنید

زمانی که مشتری وارد فروشگاه های زنجیره ای شما می شود، قصد خرید چندین محصول را دارد، بنابراین باید در مدت زمانی که او در فروشگاه های زنجیره ای شما حضور دارد، از راحتی آن مشتری اطمینان حاصل کنید. خدمات اجتماعی زیادی برای راحتی مشتریان وجود دارد که در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می شود:

  • به اندازه کافی سبد و سبد خرید در اختیار مشتریان قرار دهید تا هیچ کس در فروشگاه شما بدون سبد نباشد.
  • برخی از افراد با نوزادان یا کودکان وارد فروشگاه می شوند، بهتر است به فکر تجهیزاتی برای حمل و نقل راحت تر فرزندان از خانواده باشند.
  • فضای فروشگاه های زنجیره ای شما باید دلپذیر باشد و مشتریان از قدم زدن در آن لذت ببرند.
  • از موسیقی ملایم در فضا استفاده کنید تا مشتری احساس آرامش بیشتری کند.
  • تعداد صندوق های خود را افزایش دهید تا مشتری هنگام شمارش کند نشود.
  • فراموش نکنید که روی محصولات خود برچسب قیمت بگذارید تا مشتری به راحتی از قیمت محصولات مطلع شود.

9. یک رویداد در فروشگاه زنجیره ای خود ترتیب دهید

با همکاری موسسات خیریه رویدادی را در فروشگاه زنجیره ای خود ترتیب دهید. برگزاری رویدادهای خیریه عموماً مورد استقبال مردم قرار می گیرد و شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و در کنار افزایش فروش، مشتریان زیادی را جذب کرده و تعداد مشتریان وفادار خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: افزایش وفاداری مشتری با 10 روش عالی!

10. به کارکنان خود بیاموزید که چگونه با توجه به ویژگی های فرهنگی و اجتماعی مشتریان رفتار کنند

فرهنگ ها بسیار متفاوت است، این تفاوت فرهنگی فقط بین شهرها و استان ها نیست، بلکه حتی بین محله های همان شهر نیز تفاوت فرهنگی فاحشی وجود دارد. شما باید کارمندان خود را طوری آموزش دهید که بتوانند مطابق با فرهنگ هر منطقه رفتار کنند.

به عنوان مثال نحوه برخورد شما با کارمندی که مسئولیت فروش محصولات لوکس و گران قیمت را بر عهده دارد با کارمندی که محصولات معمولی می فروشد متفاوت است (البته این بدان معنا نیست که باید با افرادی که محصولات معمولی می خرند رفتار کنید).

سعی کنید هنگام صحبت با مشتری از همان لحن صدا استفاده کنید. این تکنیک یکی از تکنیک های فروش فروشگاه های زنجیره ای است. به لطف جلوه آینه، افراد جذب افرادی می شوند که بیشتر به خود شبیه هستند و این مشکل در خرید نیز موثر است.

11. ارائه محصولات رایگان

یک نفر را به من نشان دهید که از دریافت یک کالای رایگان امتناع می کند؟ قطعا کسی را پیدا نخواهید کرد دریافت محصولات و خدمات رایگان باعث ایجاد حس رضایت ویژه در مشتریان می شود. با استفاده از این حس می توانید مشتری را به خرید تشویق کنید. بیایید با یک مثال به مشکل نگاه کنیم.

دوستی دارم که در یکی از شهرهای غربی زیتون می فروشد. در سفر به رودبار برای خرید بیسکویت به مغازه ای رفتیم. فروشنده از ما خواست زیتون ها را امتحان کنیم، خوب چه کسی چیزهای رایگان دوست ندارد. در کمال ناباوری دوستم پس از آزمایش زیتون، 5 کیلو زیتون از فروشنده خرید!

آیا می توانید تصور کنید یک فروشنده زیتون در حال خرید زیتون باشد! این معجزه رابطه جنسی آزاد است. بنابراین ارائه محصولات رایگان یکی از بهترین و کاربردی ترین تکنیک های فروش برای فروشگاه های زنجیره ای است که می تواند فروش شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

12. محصولات را برای فروش با قیمت ها و کیفیت های مختلف ارائه دهید

مردم دوست دارند مطابق با جیب خود خرید کنند. آنها دوست دارند هوشمندانه خرید کنند و محصولات باکیفیت بخرند و در عین حال پس انداز کنند. وقتی یک فروشگاه زنجیره ای دارید، افراد با درآمدهای مختلف وارد آن می شوند، باید نیازهای آن افراد را برآورده کنید.

پیشنهاد می کنیم قیمت های خود را در سه بازه قیمتی ارزان، معمولی و گران تهیه کنید تا هرکس بتواند با توجه به بودجه خود محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

همانطور که خواندید نکات کوچک و ساده زیادی برای افزایش فروش وجود دارد که توجه به آنها شما را به اوج می برد. قطعاً نباید کارهای سخت و پیچیده را هدف قرار دهید. گاهی اوقات چیزهای ساده و بسیار کوچکی وجود دارد که می تواند نقش بسزایی در پیشرفت شما داشته باشد.

بنابراین، اگر می خواهید یک حرفه ای در فروش فروشگاه های زنجیره ای باشید، دوره مشتری مداری، اصول مدیریت فروش و نظارت برای مدیران فروشگاه و تکنیک های فروش موفق در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

آخرین کلمه

فروش برای هر کسب و کاری اولویت دارد زیرا هیچ کسب و کاری بدون فروش وجود ندارد و عملاً همه کسب و کارها شکست می خورند. فروشگاه های زنجیره ای در سال های اخیر به طور تصاعدی رشد کرده اند و رقابت برای فروش را به طور فزاینده ای دشوار کرده اند. در این مقاله سعی کرده ایم تکنیک های فروش فروشگاه های زنجیره ای را به شما معرفی کنیم.

اگر می خواهید فروشگاه زنجیره ای راه اندازی کنید یا فروشگاه زنجیره ای شما با مشکل فروش مواجه است، مطالب بالا را مطالعه کنید و ببینید کدام قسمت از فروشگاه شما با مشکل مواجه است، آن را شناسایی کرده و مشکل را برطرف کنید، دوباره صفحه را مشاهده خواهید کرد. به شما برمی گردد و فروش شما افزایش می یابد.

نوشته‌های مشابه