نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز: جامع ترین و ساده ترین روش ها


نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز: جامع ترین و ساده ترین روش ها!

هر دستگاهی در خانه شما که به اینترنت متصل است دارای یک آدرس MAC است. رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند از این شناسه‌های 12 رقمی به عنوان برچسب‌های نام دیجیتالی استفاده می‌کنند تا نشان دهند که در شبکه‌های Wi-Fi خانگی ما هستند. حفظ یک دروازه اینترنتی مطمئن و مطمئن به آدرس های مک نیز بستگی دارد.

آیا آدرس MAC قابل تغییر است؟ بله، و در آموزش جامع نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز به شما نشان خواهیم داد. البته به خاطر داشته باشید که احتمالاً نیازی به تغییر مکرر آدرس MAC دستگاه خود نخواهید داشت.

جعل کردن عمل تغییر مک آدرس شما است، به خصوص زمانی که آن را به طور مکرر انجام می دهید. مفهوم بدی در ارتباط با کلمه جعلی وجود دارد که این تصور را به وجود می‌آورد که سعی می‌کنید کسی را فریب دهید. با این حال، دلایل قانع کننده زیادی برای تغییر آدرس مک شما وجود دارد.

بسیاری برای حفظ حریم خصوصی خود این کار را انجام می دهند. اگر آدرس MAC خود را مرتباً تغییر دهید، برای شبکه ها ردیابی دستگاه شما و نحوه استفاده از آن بسیار دشوار است. اگر از Wi-Fi متناوب استفاده می‌کنید، می‌توانید با تغییر دوره‌ای آدرس خود، به دریافت وای‌فای رایگان ادامه دهید تا مثلاً یک ساعت نمونه‌های مفیدی داشته باشید.

اگرچه جعل می تواند معایب خاصی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین موارد این است که کسب‌وکارها اغلب فیلترهای امنیتی نصب می‌کنند که دسترسی شبکه را به دستگاه‌های کارمند خاص محدود می‌کند.

به همین دلیل مهم است که قبل از هر گونه تغییر آدرس MAC اصلی خود را یادداشت کنید! به همین دلیل است که تقلید از یک ماشین کار معمولاً یک ایده وحشتناک است. در صورت امکان، این روش را برای دستگاه های شخصی متصل به شبکه های شرکتی رزرو کنید.

نحوه تغییر مک آدرس در ویندوز: یک روش ساده

شما می توانید برنامه های نرم افزاری به نام مک آدرس تغییر را دریافت کنید. پس از راه‌اندازی و راه‌اندازی، همه اطلاعاتی را که ممکن است در مورد اتصالات شبکه رایانه‌تان نیاز داشته باشید، از جمله سرعت شبکه و آدرس‌های MAC اصلی و فعال، در اختیار شما قرار می‌دهند.

آدرس‌های MAC را می‌توان تغییر داد و ماژول‌های تغییر آدرس به شما اجازه می‌دهند تا قوانینی برای تغییرات تصادفی، دائمی، تنظیم مجدد و سایر ویژگی‌ها ایجاد کنید. می توانید از برنامه قدرتمند استفاده کنید Technitium Mac Address Changer در ویندوز 11 ارتقا یافته استفاده کنید.

نحوه تغییر مک آدرس در ویندوز: روشی پیچیده

اگر مصمم هستید که دیگر نرم افزاری را دانلود نکنید، می توانید به صورت دستی آدرس را در ویندوز تغییر دهید. وقتی به Device Manager رفتید، به دنبال گزینه Network Adapters باشید. این هر رابط شبکه را در رایانه شما نشان می دهد.

موردی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید، سپس کلیک راست کنید تا پنجره Properties باز شود. سپس در تب Advanced گزینه Property با عنوان Network Address یا MAC Address را در کادر ظاهر شده انتخاب کنید. در نتیجه آدرس با مقدار کمی در فیلد ظاهر می شود. تا زمانی که از استفاده از کاراکترهایی مانند دو نقطه یا خط تیره خودداری کنید، می توانید روی این کادر کلیک کنید و کد آدرس MAC را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.

نحوه تغییر مک آدرس مک

اگر فقط یک بار می خواهید آدرس خود را تغییر دهید، می توانید به راحتی آدرس خود را تنظیم کنید. با این حال، تغییرات آدرس به طور خاص برای کامپیوترهای مک طراحی شده است. ابتدا باید مطمئن شوید که سابقه شماره مک خود را دارید. در دستگاه خود، نماد Wi-Fi را در گوشه سمت راست بالا پیدا کنید. سپس در حالی که کلید Option را نگه داشته اید، روی دکمه Wi-Fi کلیک کنید.

آدرس شما باید در خط دومی باشد که در منوی کشویی ظاهر می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، آدرس را با حروف خاکستری ذکر می کند.

در مرحله بعد به قسمت Applications رفته و گزینه های Utilities و Terminal را اجرا کنید. وقت آن است که دستورات صفحه کلید را وارد کنید!

بعد از وارد شدن به ترمینال این کد “sudo ifconfig en0 ether aa:bb:cc:dd:ee:ff” را وارد کنید تا مجموعه ارقام جدیدی را مشخص کنید، البته می توانید آدرس ساده تری داشته باشید. اگر این کد کار نمی کند، سعی کنید به جای “en0” در دستور تنظیم اتصال اترنت یا WiFi خود، “en1” را وارد کنید. مانند قبل، با کلیک بر روی Wi-Fi، انتخاب مناسب برای کامپیوتر شما در خط اول زیر نام رابط نمایش داده می شود.

برای محافظت از حریم خصوصی خود، می توانید از هر آدرس MAC استفاده کنید. برای تولید یک کد اعداد تصادفی واقعی “openssl rand -hex 6 | sed's/(..)/1:/g; s/.$//' | xargs sudo ifconfig en0 ether” و Enter را فشار دهید. اگر باز هم کار نکرد، نام کاربری منحصر به فرد خود را با “en0” جایگزین کنید.

نکات قابل توجه

اگر می خواهید مک آدرس خود را تغییر دهید، می تواند یک فرآیند دشوار و دشوار باشد. آدرس ها بسیار متفاوت هستند و برای ذخیره جزئیات مهم دستگاه شما طراحی شده اند. برای اینکه به روز رسانی به طور موثر کار کند، هر عدد در چنین توالی پیچیده و دقیقی باید دقیق باشد.

درایورها، همگام سازی یا تنظیمات شبکه ممکن است برای شما مشکل ایجاد کنند. متأسفانه، هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد، بنابراین باید هر مشکل منحصر به فرد را به محض ایجاد آن حل کنید.

راه اندازی مجدد روتر پس از تغییر آدرس MAC برای موفقیت ضروری است. تنظیم مجدد اتصال شبکه خود را می توان با خاموش کردن وای فای دستگاه و سپس روشن کردن مجدد آن در صورت عدم دسترسی به روتر انجام داد.

تغییر آدرس MAC یک فرآیند زمان بر است که ممکن است به چندین تلاش برای درست کردن آن نیاز داشته باشد. هر بار که دستگاه جدیدی خریداری می‌کنید یا اجازه دسترسی مهمان را می‌دهید، باید روتر خود را در لیست سفید قرار دهید یا مراحل جدیدی ایجاد می‌شود.

__ مرجع اخبار فناوری __

نوشته‌های مشابه