طراحی سایت چه تاثیری بر کسب و کار ما می گذارد؟

امروزه با توجه به گسترش اینترنت، همه افراد به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود از سایت هستند و به دلیل سهولت استفاده از آن، اغلب خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. بنابراین طراحی وب سایت می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا به اهداف خود برسند.

طراحی سایت چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟

طراحی حرفه ای وب سایت یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کاری است تا به راحتی در سطح جهانی دیده شوند.

امروزه با توجه به گسترش اینترنت، همه افراد به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود از سایت هستند و به دلیل سهولت استفاده از آن، اغلب خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

بنابراین طراحی وب سایت می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا به اهداف خود برسند. با یک سایت مناسب می توانید سریعتر به نتیجه دلخواه برسید.

با توسعه دنیای اینترنت و افزایش کاربران اینترنت، حضور در این عرصه به یک ضرورت ضروری در زندگی روزمره تبدیل شده است.

آیا طراحی وب سایت همان برنامه نویسی وب سایت است؟

برخی از مبتدیان این اشتباه را مرتکب می شوند که طراحی وب را با برنامه نویسی اشتباه می گیرند. در صورتی که این دو مفهوم متفاوت هستند و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. طراحی وب مجموعه ای از چیزهایی است که ظاهر سایت را ایجاد می کند.

در واقع هر چیزی که کاربر با آن روبرو می شود و آنچه در صفحه نمایش خود می بینید نتیجه طراحی وب و کار طراح وب است. در واقع کار اصلی یک طراح وب طراحی آن چیزی است که کاربران مستقیماً با آن تماس دارند و روی صفحه نمایش خود می بینند.

اما برنامه نویسی وب متفاوت است. برنامه نویس وب شخصی است که کدهایی را می نویسد که کاربر قادر به دیدن آنها نیست و این کدها مستقیماً بر ظاهر سایت تأثیر نمی گذارد و در پشت صحنه اجرا می شوند مثلاً از یک پایگاه داده یا یک پایگاه داده پشت صحنه مقالات را می گیرند و به کاربر ارائه می دهند.

مسئولیت های طراح سایت

طراح سایت یا به اصطلاح Front End Designer به شخصی گفته می شود که ظاهر یک سایت را با استفاده از فناوری های مختلف (مانند HTML – CSS – JavaScript و …) طراحی می کند و به کدنویسی نمی پردازد.

زبان های طراحی سایت

یک طراح وب سایت از فناوری ها و زبان های برنامه نویسی مختلفی برای طراحی صفحات وب سایت استفاده می کند. طراح وب سایت از فناوری های زیر برای طراحی یک صفحه وب استفاده می کند:

HTML یا HTML5)

CSS یا CSS3)

جاوا اسکریپت

برای طراحی سایت به ابزارهایی نیاز داریم، اما این ابزارها پیچیده نیستند. حداقل امکاناتی که برای طراحی سایت نیاز داریم شامل موارد زیر است:

محیطی که بتوانیم کدنویسی کنیم. این محیط می تواند Notepad ویندوز یا یک ویرایشگر متن حرفه ای تر یا IDE (مانند phpStorm) باشد.

مرورگر اینترنتی (Browser) که از طریق آن می توانیم کدهای نوشته شده (مانند گوگل کروم، فایرفاکس و …) را اجرا کنیم.

نیاز به طراحی سایت چیست؟

در عصر حاضر با حضور تقریباً تمامی مشاغل در دنیای وب، رفع نیازها از طریق طراحی وب سایت به راحتی و در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما مهم نیست، مهم این است که وب سایتی داشته باشید که مناسب کسب و کار شما باشد.

بنابراین کاربران همان کلمات کلیدی را جستجو می کنند و به سایت شما هدایت می شوند و در نهایت سود و موفقیت زیادی در طراحی وب سایت شما به ارمغان می آورند. سایت ها ابزار مناسبی برای دریافت پاسخ به سوالات و نیازهای روزمره هستند.

سایت ها در هر مکان و در هر زمان از شبانه روز با اطلاعات بسیار در دسترس مردم هستند. بنابراین شما با داشتن یک وب سایت به راحتی خدمات و محصولات خود را به تمامی افرادی که در دنیا به اینترنت دسترسی دارند معرفی خواهید کرد.

امکانات موجود در طراحی سایت

همانطور که در سایت های مختلف مشاهده کردید تمامی سایت ها دارای امکاناتی هستند تا کاربران بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند و با مدیران خود در ارتباط باشند.

از جمله امکاناتی که یک سایت باید داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ثبت رزومه در سایت

امکان ارائه لینک سایت در طراحی سایت

امکان درج اخبار و اطلاعیه های مرتبط در سایت

امکان درج مقالات و مطالب مرتبط در طراحی سایت

توانایی مدیریت کاربران در طراحی سایت

یک ویژگی نمایش اسلاید متحرک در صفحه اصلی سایت

امکان ارائه سوالات متداول در طراحی سایت

امکان ارائه فرم تماس در طراحی سایت

امکان نمایش آمار بازدیدکنندگان در طراحی سایت

قابلیت پرسش و پاسخ در طراحی سایت

امکان ارائه گالری تصاویر و امکان مدیریت آنها در سایت

عضویت کاربر در سایت

https://easywebseo.ir/اهمیت-طراحی-سایت-در-چیست؟/

نوشته‌های مشابه