دلایل موثر بر هزینه طراحی وب سایت


ممکن است بپرسید دلیل اینکه ما از هزینه های مختلف طراحی وب سایت مطلع هستیم چیست؟ برای پاسخ به این سوال دو دلیل را بیان می کنیم. دلیل اول این است که بسیاری از مردم نمی دانند قیمت طراحی سایت آنها این تصور را دارند که می توانند با هزینه بسیار کم یک وب سایت حرفه ای داشته باشند. اکثر اوقات این افراد در دام یک سری طراحان می افتند که ادعا می کنند با هزینه کم می توانند سایت های بسیار زیبایی را برای آنها طراحی کنند. اما بعد از پرداخت متوجه می شوند که اصلاً آن چیزی نیست که انتظار داشتند.

دلیل دوم این است که برخی افراد این ایده را دارند که با پرداخت پول بیشتر می توانند سایت بهتری داشته باشند. متأسفانه این دسته نیز در دام کلاهبرداران افتاده و گاه هزینه های گزافی برای طراحی سایت می پردازند. برای در امان ماندن از گازگرفتگی به هر دو دلیل، بهتر است قیمت طراحی سایت در زمینه طراحی سایت مناسب با قیمت مناسب دانش نسبی داشته باشید.

به عنوان یک مدیر کسب و کار، باید از هزینه های طراحی وب سایت آگاه باشید

چه ویژگی های سایت بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟

شاید بخواهید بدانید دلیل تفاوت قیمت برخی از سایت ها چیست و چرا برخی از سایت ها قیمت طراحی بالاتری نسبت به سایرین دارند. لازم به ذکر است که هر سایتی بسته به یک سری امکاناتی که در آن گنجانده شده است یا خیر ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد. اما این ویژگی ها چیست؟ یکی از مهم ترین ویژگی های قیمت طراحی سایت موارد زیر ممکن است مشخص شود:

سایت های پویا یا استاتیک

تفاوت اصلی سایت های داینامیک و استاتیک در نحوه به روز رسانی و تغییر محتوای داخلی آنهاست. در سایت های استاتیک برای به روز رسانی یا ایجاد محتوا باید مستقیما با طراح سایت در ارتباط باشید. اما در سایت های داینامیک به دلیل ایجاد سیستم مدیریتی به راحتی می توانید محتوا را در وب سایت خود درج کنید.

طراحی سایت و عوامل موثر بر هزینه آن

ریسپانسیو بودن یا عدم پاسخگویی سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت به این معنی است که سایت شما قابلیت نمایش در دستگاه های دیگر مانند تبلت، تلفن همراه و غیره را دارد. این یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی هر سایتی باید به آن توجه کنید.

نوع CMS را انتخاب کنید

CMS یا سیستم مدیریت محتوا، سیستمی است که می توانید از آن برای مدیریت محتوای وب سایت خود استفاده کنید. شما می توانید از سیستم های مدیریت محتوای خارج از قفسه مانند وردپرس استفاده کنید یا می توانید سیستم مدیریت محتوای خود را برنامه ریزی کنید. اینکه وب سایت شما از چه نوع سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کند می تواند تأثیر مستقیمی داشته باشد قیمت طراحی سایت شما تاثیر می گذارید

نوع سیستم مدیریت محتوا یکی از عوامل مهم در هزینه طراحی وب سایت می باشد

این بچه ها است

هاست ها در واقع سیستم هایی هستند که به دلیل اتصال به اینترنت می توانند اطلاعات هر وب سایتی را حفظ کنند. هزینه هاست بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. یکی از مهم ترین عوامل میزان اطلاعات و داده های ورودی برای سایت شما است. از کدام هاست و با چه حجمی استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. اما به عنوان یک پیشنهاد می خواهیم به شما بگوییم که در ابتدای راه برای کاهش هزینه های طراحی وب سایت خود از هاست های کم حجم استفاده کنید و با رشد سایت خود حجم هاست خود را افزایش دهید.

زبان های وب سایت

بسیاری از وب سایت های ایرانی در سطح بین المللی فعالیت می کنند. این بدان معناست که سایت علاوه بر فارسی باید به زبان های دیگر نیز ترجمه شود. قیمت طراحی سایت وب سایت هایی که از چندین زبان استفاده می کنند مطمئناً از سایت های تک زبانه بهتر عمل می کنند.

هزینه طراحی وب سایت وردپرس و عوامل موثر بر آن

همانطور که گفته شد، می توانید وب سایت خود را با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده ایجاد کنید. یکی از مهمترین مزایای این سیستم ها هزینه طراحی کمتر در مقایسه با سیستم های مدیریت محتوای کدگذاری شده است. یکی از محبوب ترین این سیستم ها، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. محبوبیت این سیستم به اندازه ای است که حدود 64 درصد از کل وب سایت های دنیا با استفاده از این سیستم طراحی شده اند.

با کمک وردپرس می توانید انواع سایت ها اعم از سایت فروشگاهی، سایت خبری، سایت شرکتی و … را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید. اما طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس نیز هزینه های متفاوتی دارد. ما به سراغ مهم ترین عوامل تأثیرگذار می رویم قیمت طراحی سایت ما با وردپرس پرداخت خواهیم کرد.

هزینه طراحی سایت وردپرسی

پلاگین های استفاده شده

یکی از مهم ترین عواملی که بر هزینه طراحی سایت وردپرس تاثیر می گذارد، تعداد و نوع افزونه هایی است که استفاده خواهید کرد. البته بسیاری از افزونه های وردپرس رایگان هستند، اما افزونه هایی که نسخه پولی دارند، امکانات ویژه بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند.

استفاده از قالب های آماده یا خاص

در وردپرس شما این امکان را دارید که از قالب های آماده استفاده کنید یا قالب های خود را بسازید. قالب های آماده معمولا رایگان هستند یا هزینه زیادی ندارند. از طرفی می توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود قالب های انحصاری ایجاد کنید. اما از سوی دیگر قیمت طراحی سایت این بیشتر با استفاده از قالب های ویژه وردپرس است.

نتیجه

یکی از مهمترین ابزارهایی که هر کسب و کاری از ابتدا به آن نیاز دارد، یک وب سایت حرفه ای و با کاربری آسان است. وب سایت ها می توانند طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان شما ارائه دهند، اما باید بدانید که هزینه طراحی وب سایت می تواند بسیار متفاوت از آنچه تصور می کنید باشد. برای اینکه بتوانید یک وب سایت مناسب با قیمت مناسب طراحی کنید، لازم است هزینه های طراحی سایت قبل از شروع طراحی وب، این هزینه ها را بدانید و در نظر بگیرید.

کی گروپ در زمینه طراحی حرفه ای وب سایت و تولید محتوا به افراد و سازمان های مختلف مشاوره و آموزش می دهد، پس با ما در تماس باشید.

نوشته‌های مشابه