هدف از طراحی سایت و کار هایی که سایت برای شما انجام می دهد

هدف از طراحی سایت چیست؟

حق دارید بپرسید چرا باید وب سایت داشته باشید. به خصوص وقتی به هزینه یک سری طراحی سایت نگاه می کنید، ممکن است فکر کنید که هدف از طراحی سایت چیست؟

چرا مدیران کسب و کار این همه روی سایت خود سرمایه گذاری می کنند و اقدامات پس از طراحی زیادی را برای آن انجام می دهند؟

احتمالاً این سؤالات در ذهن شما وجود دارد زیرا از شگفتی فضای دیجیتال و تأثیر دنیای آنلاین بر اعتبار شما اطلاعی ندارید. مشکلی نیست!

با این حال، گاهی اوقات این تأثیر کاملاً واضح است و بیشتر اوقات هیچ کس جز صاحبان سایت نمی تواند پیشرفت در تجارت را مشاهده کند. به همین دلیل می خواهیم اهداف طراحی سایت را به شما بگوییم.

اهداف طراحی وب سایت به 5 دسته کلی تقسیم می شوند و بقیه اهداف زیر مجموعه ای از آن اهداف هستند. طراحی سایت با هدف برندسازی، کسب درآمد، ارائه خدمات دیگر به مشتریان، کاهش هزینه ها و ارتباط با مشتریان انجام می شود. اما جدای از اینها یک هدف وجود دارد که برای همه متفاوت است.

این هدف طراحی وب سایت “هدف شما” است. شما خودتان ممکن است هدف خاصی از طراحی وب سایت داشته باشید، که در کمال تعجب هیچ یک از مواردی که ذکر کردیم نیست.

ممکن است هدفی در ذهن داشته باشید و بخواهید سایت را با در نظر گرفتن آن طراحی کنید. مهم نیست هدف شما چیست، مهم این است که هدف خود را بشناسید و سعی کنید یک طراحی سایت مناسب برای خود داشته باشید که هم شما و هم مخاطبانتان بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.

5 هدف طراحی وب سایت

هدف طراحی سایت شما هر چه که باشد در مجموعه این 5 هدف اصلی گنجانده شده است که کافی است برای هر 5 مورد به طراحی وب سایت فکر کنید.

تصور کنید بتوانید کارهایی را با طراحی وب سایت انجام دهید که هرگز در دنیای واقعی امکان پذیر نیست و دنیای خارج از دنیای وب ممکن است نتواند به این اهداف برای شما دست یابد.

شما می دانید که دنیا به کجا می رود و اکنون در عصر مدرن که طراحی وب سایت به اوج خود رسیده است (و البته هنوز جای پیشرفت وجود دارد) و می توانید از این پیشرفت نه تنها به نفع خود استفاده کنید، بلکه می توانید کسب و کار خود را نیز بسازید. به دلیل آن پیشرفت های زیادی را متحمل می شوند. بیایید به این اهداف نگاه کنیم.

فروش مستقیم/کسب درآمد

این مهم ترین و اساسی ترین هدف طراحی وب سایت است و احتمالا برای همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند. کسب درآمد برای همه مهم است و اکثر برندها و شرکت ها اگر به سراغ طراحی سایت بروند هدف اصلی آنها کسب درآمد بیشتر است و گاهی خود سایت به یک محیط کاری تبدیل می شود.

گاهی اوقات سایتی را طراحی می کنید که منبع درآمدی داشته باشید و ممکن است اصلاً جایی برای فروش فیزیکی نداشته باشید و حتی صاحب شرکتی نباشید و بخواهید برای آن وب سایت ایجاد کنید.

طراحی سایت می تواند شروع یک کسب و کار جدید برای شما باشد که اتفاقاً محدودیتی ندارد و اگر تلاش کنید روز به روز به درآمد شما اضافه می شود. بنابراین در این حالت دو حالت ممکن است پیش بیاید.

یکی اینکه می توانید با هر موضوعی سایتی بسازید و به فعالیت های مختلف بپردازید و در نهایت برای کسب درآمد تبلیغات دریافت کنید. دریافت تبلیغات یکی از بهترین راه های کسب درآمد است.

روش های مختلفی مانند کلیک بر روی تبلیغات، رپورتاژ و … وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید برای کسب و کارهای دیگر تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید که مستلزم این است که سایت شما بازدیدکننده زیادی داشته باشد.

دوم، سایت شما می‌تواند مکانی باشد که مردم مستقیماً محصولات و خدمات شما را خریداری کرده و فرآیند پرداخت را در سایت شما تکمیل کنند. اگر کالا و خدمات برقی باشد کاربر آن را در آنجا دریافت می کند و اگر کالای فیزیکی باشد می توانید آن را از طریق پست برای مخاطب ارسال کنید.

با این روش ها می توانید درآمد مستقیم کسب کنید.

فروش مستقیم/کسب درآمد

برندسازی/کسب اعتماد بیشتر

چه شرکتی داشته باشید، چه صاحب یک برند معتبر یا بخواهید برند شخصی خود را ایجاد کنید، به طراحی وب سایت نیاز دارید.

بله ما نمی خواهیم طراحی وب سایت را به زور به کسی تحمیل کنیم و شاید برای فروش و کسب درآمد به آن نیاز نداشته باشید، اما یک وب سایت برای برندسازی و کسب اعتبار بیشتر در دنیای امروز ضروری است.

در دنیای امروز، بسیاری از افراد دیگر به دنبال فروشگاه ها و شرکت های فیزیکی نیستند و می خواهند کسب و کار مورد نیاز خود را در دنیای آنلاین جستجو کنند.

اگر وب سایتی در دنیای وب دارید می توانید سخنگوی نیاز این افراد باشید و مشتریان خود را افزایش دهید و خود را به دیگران در دنیای وب معرفی کنید و اعتبار بیشتری برای برند خود به دست آورید.

گاهی ممکن است این برندینگ اصلاً برای یک شرکت نباشد و شما هستید که با طراحی وب سایت بیشتر تبلیغ می شوید. شما به عنوان یک متخصص در هر زمینه ای می توانید یک سایت برای خود ایجاد کنید و نام خود را پرطرفدارتر کنید.

شخصاً نمی دانم نیل پاتل برای چه شرکتی کار می کند و بسیاری از مردم ایلان ماسک را به جای تسلا می شناسند و این به معنای برندسازی شخصی قوی است که بر روی وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ساخته شده است.

کاهش هزینه
برای توضیح این هدف از طراحی سایت شاید بهتر است مثالی بزنیم تا بهتر متوجه این موضوع شوید. شاید در حال حاضر

نه‌هایی که برای طراحی و چاپ منو استفاده می‌شوند، رزرو خواهند شد. یا به عنوان مثال، شاید کسب و کار شما به شخصی نیاز دارد که خرید و فروش شما را پیگیری کند و به طور کلی بر انبار شما نظارت داشته باشد.

مثل این است که شما نیازی به استخدام شخصی برای این کار ندارید و سایت این کار را برای شما انجام می دهد.

با مثال های بالا به وضوح متوجه می شویم که سایت چقدر به کاهش هزینه های ما کمک می کند و به این موارد محدود نمی شود. گاهی اوقات، داشتن یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که کارهایی را که باید توسط چند نفر انجام شود، به یک نفر بسپارید. این تم کمک زیادی به شما می کند تا هزینه های خود را کاهش دهید و در بودجه خود صرفه جویی کنید.

خدمات مشتری

مشتریان در مورد خدمات شما سؤالاتی دارند یا می خواهند از خدمات شما استفاده کنند. آنها دقیقا نمی دانند کجا باید حضوری به شما مراجعه کنند.

آنها نام شما را در گوگل جستجو می کنند و در سایت شما قرار می گیرند. در آنجا آنها می توانند اطلاعات تماس شما را دریافت کنند و اگر شما این گزینه را به آنها داده اید، می توانند با کارشناسان شما چت کنند و سوالات خود را در آنجا بپرسند.

همچنین می توانید با وبلاگ خود اطلاعات زیادی در مورد خدمات و محصولات خود در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا از حرفه ای بودن شما اطمینان بیشتری داشته باشند و با محصولات و خدمات شما ارتباط بهتری برقرار کنند.

ارتباط با مشتریان

یکی از اهداف طراحی سایت این است که مشتری خود را بهتر بشناسید. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان بیشتر از برندی استفاده می‌کنند که با آن احساس راحتی می‌کنند و بیشتر درباره آن می‌دانند.

به همین دلیل سایت می تواند این بستر ارتباطی را فراهم کند تا هم کاربران با محیط و نوع کار شما آشنا شوند و هم انتقادات و پیشنهادات خود را در اختیار شما قرار دهند.

علاوه بر این، می توانید با طراحی کمپین های اینترنتی در سایت خود ارزش بیشتری برای مشتریان خود بیافزایید تا نام برند خود را محبوب تر کنید و مشتریان خود را از خود راضی تر کنید.

آخرین کلمه

ما 5 هدف طراحی سایت را به شما گفته ایم که معتقدیم می تواند به شما بگوید طراحی سایت چقدر برای شما ضروری است. شاید نمی توان گفت که طراحی وب سایت یک «ضرورت» است.

زیرا ممکن است بسیاری از برندها قبلاً بدون داشتن وب سایت به خوبی کار خود را انجام داده باشند، اما از لحظه ای به بعد دنیا به گونه ای تغییر کند که طراحی وب سایت دیگر به عنوان یک گزینه ضروری در نظر گرفته نشود و به یک اصل اساسی تبدیل شود.

خواهد بود تا آن روز، بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید تا بتوانید یکی از پیشتازان این پیشرفت باشید. از اینکه در این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم برای شما جالب بوده باشد.

نوشته‌های مشابه