من یک بار به «شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی» گلایه کردم که شما آمار و ارقام را در موضوعات اقتصادی اعلام می کنید، اما چرا اعداد فرهنگی را نمی گویید!


من یک بار به «شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی» گلایه کردم که شما آمار و ارقام را در موضوعات اقتصادی اعلام می کنید، اما چرا اعداد فرهنگی را ذکر نمی کنید!

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان خاطراتی از شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی گفت: بیش از ۳ دهه است که پدرم را از دست داده ام و برادر بزرگم نیز در جبهه به شهادت رسیده است. رئیس جمهور من همه آنها را پر کرد و مانند پدرم بود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی با رئیس جمهور افزود: در 10 سال گذشته این فرصت را داشتم که ارتباط و همکاری بسیار بالایی با آیت الله داشته باشم. رئیسی و آقای رئیسی نه تنها رئیس من بود، بلکه به یک معنا استاد و بزرگ من بود.

وی افزود: بیش از 3 دهه است که پدرم را از دست دادم و برادر بزرگم نیز در جبهه به شهادت رسید. رئیس جمهور جای همه آنها را برای من پر کرده بود و او کوهی بود که من به آن تکیه داشتم و من مانند همه کسانی بودم که در کنار او بودند و تنها امتیازی که فکر می کنم در این بود عشق عمیق بود و محبتی که آنها به من محبت زیادی داشتند و من به آن افتخار می کردم.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی تصریح کرد: به بهانه های مختلف شبانه روز در خدمت ایشان بودم. این روزها افسوس می خورم که چنین کوه و قله ای را از دست داده ایم. این روزها بیشتر گیج شده ام در شکست خودم تا دور.

اسماعیلی به دوستی خود با شهید حسین امیرعبدلاخیان اشاره کرد و گفت: به خاطر اخلاصش هزاران کیلومتر از ما فاصله گرفت و ماندیم. بیشتر از خودم ناراحتم

سال ها طول می کشد تا مردم شخصیت درخشان رئیس جمهور را درک کنند

وزیر فرهنگ و رهبری درباره سخت گیری های رئیس جمهور در امور مردم گفت: موهای ما را کنده است. وقتی دولت تشکیل شد خیلی از دوستان اصرار داشتند که در نهاد ریاست جمهوری در کنارشان باشم اما من گفتم طاقت این همه سختی حاج آقا را ندارم. او بسیار وسواس، توجه و صمیمی بود. سال ها می گذرد تا این غبار تنش و واکنش های سیاسی فروکش کند و شخصیت درخشان او برای افکار عمومی و مردم آشکار شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نمونه مردی بود که نسبت به دوستان، اقوام و خانواده خود سخت گیر و با اقشار و مردم بسیار مهربان بود.

آغوش رئیس جمهور همیشه به روی هنرمندان باز بود و من هرگز از محدودیتی برای پذیرش آنها صحبت نکردم، اما آنها همیشه از افتتاحیه استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان نظر رئیس جمهور در مورد مجریان گفت: ایشان همیشه توصیه می کردند که مجریان احساساتی باشند، از بی ادبی آنها ناراحت نشوید و فکر نکنید که برخی از آنها به ما نسبت دارند. آغوش او همیشه به روی هنرمندان باز بود. من هرگز در مورد محدودیتی که آنها استقبال کنند صحبت نکردم و آنها کاملاً از افتتاحیه استقبال کردند.

در نهایت وزیر فرهنگ با کینه توزی که به شیون منتهی شد گفت: من از ایشان گلایه کردم که شما آمار موضوعات اقتصادی را اعلام می کنید اما چرا اعداد فرهنگی را که در آخرین مصاحبه ای که داشتند از برنامه های فرهنگی و هنری گرفته تا آمار را نمی گویید. بسیار داد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه – 9 اردیبهشت 1403 – در راه بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قالاسی به شهر تبریز بود. وی در بخش ورزگان استان آذربایجان شرقی به همراه تمامی همراهانش دچار سانحه هوایی شد. در همان ایام در شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، گروهبان سید مهدی موسوی فرمانده محترم ریاست جمهوری از جمله سرنشینان هلیکوپتر حامل رئیس جمهور یگان امنیتی، تعدادی محافظ و خدمه هلیکوپتر بودند.

نوشته‌های مشابه