روایت وزیر خارجه مصر از رابطه نزدیکش با امیرعبداللهیان – تکنوشو


به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور برای تسلیت شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه به تهران سفر کرده بود، مورد استقبال قرار گرفت. سالن اجلاس سران، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان شد.

وزیر امور خارجه مصر در این دیدار به نمایندگی از رئیس جمهور، دولت و مردم مصر به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

سامح شکری با اشاره به ارتباط بسیار خوب و صمیمانه خود با حسین امیرعبدلاخیان تاکید کرد: ای کاش در فرصت و موقعیت بهتری به ایران سفر می کردم اما لازم بود در ایران حضور داشته باشم تا به دولت و ملت ایران تسلیت بگویم.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به مذاکرات فشرده و طولانی مدت خود با حسین امیرعبداللهیان در مورد مسائل منطقه، بر تداوم این مذاکرات و رایزنی ها برای تداوم ارتقا و توسعه روابط مبتنی بر پایه های باثبات و باثبات تاکید کرد. و اصول

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نیز از سفر و حضور آقای سامح شکری به عنوان نماینده دولت و مردم متمدن مصر در ایران به دلیل پیام های تسلیت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه تشکر و قدردانی کرد. شیخ الازهر از مصر.

باقری با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین دو کشور بزرگ با تاریخ و تمدن کهن، بر تداوم رویکرد و سیاست ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبدالهیان در راستای تعمیق و ارتقای روابط با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد: کشورهای بزرگ اسلامی به ویژه مصر: مذاکراتی که وزرای خارجه دو کشور با توجه ویژه به منافع دو کشور و ملت آغاز کردند، با جدیت دنبال خواهد شد تا به نتایج مورد نظر سران دو کشور برسد.

310310

لینک به منبع

نوشته‌های مشابه