در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، انجمن ناشران فعالیت های جدیدی داشت.


در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، انجمن ناشران فعالیت های جدیدی داشت.

سینماپرس: مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: برخلاف القائات برخی مبنی بر از هم گسیختگی و از هم گسیختگی جامعه ما، در نمایشگاه کتاب وحدت مردم با وجود سلایق و نظرات مختلف مشهود است.

به گزارش سینماپرس، میثم نیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخلاف آنچه که برخی دوست دارند جامعه ما را جامعه ای دوپاره القا کنند، در نمایشگاه کتاب امسال، مردم فارغ از سلیقه و حتی عقایدشان کاملاً متحد هستند. این به نظر می رسد و متفاوت دیده می شود.

وی افزود: سی و پنجمین نمایشگاه پر رونق را به عنوان ناشران خود آغاز کردیم و تلاش جمعی در عرصه ادبیات، اندیشه و فرهنگ کشورمان، آثار خود را با طراوت و شادابی و البته با زحماتی که در گذشته برای نشر انجام شده است، منتشر کردند. سال از نظر کمی و کیفی سال پررونقی داشت، تعداد کتاب های تولید شده در سال گذشته بیشتر از سال های گذشته بود و توسعه کیفی نیز کاملا مشهود است.

تفاوت های مشهود نمایشگاه امسال با نمایشگاه های گذشته

به گفته نیلی، نمایشگاه کتاب به نمایشگاهی تبدیل شده است که با نمایشگاه های سال های گذشته در دو سه سال اخیر متفاوت است.

وی بیان کرد: در نمایش های سال های گذشته تعداد محدودی از ناشران بهره بردند و بیشتر آنها زیان ده بودند. در سال های اخیر این نابرابری و عدم تعادل برطرف شده است. می توان فضای کاملا مردمی و درست تری را نسبت به ناشران دید. البته این بخشی از یک جامعه پویا است.

در سی و پنجمین اکسپو مجمع ناشران فعالیت های جدیدی داشت و مجموعه ای از فعالیت ها به پایان رسید که در چارچوب فعالیت های گذشته خود بودنیلی گفت: در سی و پنجمین اکسپو مجمع ناشران فعالیت های جدیدی داشت و یک سری فعالیت ها به پایان رسید که در طول 2017. این چارچوب فعالیت های گذشته او بود.

وی بیان کرد: از جمله فعالیت های ما که هر ساله داشته ایم، خوشبختانه سالن یاس مجموعه ای مرتبط از کتاب های منتشر شده در سال های اخیر و در موضوعات مختلف به همراه مشاوران میدانی است. داناییان با موضوع مخاطبان درگیر، نقشه فکری و فرهنگی را در نظر می گیرد که از آنچه در حوزه های ادبیات، روان شناسی، فلسفه، عرفان و … می گذرد، خبر می دهد و در هر زمینه چه آثاری تولید شده است، چه محتوایی دارد. چقدر ترجمه و چقدر تالیف.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: امسال محل برگزاری ما کمی کوچکتر است، اما در مجموع رضایت مردم بیشتر بود ارتباط با بدنه نمایشگاه و برپایی آن در طبقه پایین، منفعت بیشتری برای مخاطبان به همراه داشت مردم و ما خوشحالیم که خدمات ارائه می دهیم.

نیلی گفت: امسال با جدیت بیشتری پیگیری کردیم. بحث مشاوره کتاب بود. ما در سه بخش از نمایشگاه غرفه های مشاوره داشتیم و این امر با استقبال ویژه مردم مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار «جان کتاب» توسعه یافته است که با مشاور مجرب در این زمینه ارتباط خریدار و خواننده کتاب را فراهم می کند. پرسش و پاسخ با هم دارند و برای مخاطب بسیار مفید است که با آگاهی بیشتر کتاب مورد نظر را پیدا کرده و آن را بخرند.

نوشته‌های مشابه