ادعای بلینکن: پرونده دادگاه لاهه علیه اسرائیل، مذاکرات آتش بس را تهدید می کند


به گزارش خبرآنلاین؛ روز دوشنبه به وقت محلی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، تصمیم دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای رهبران اسرائیلی را “شرم آور” خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت این اقدام تلاش ها برای پایان دادن به آتش بس را به خطر می اندازد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: مقایسه دادستانی اسرائیل با حماس را رد می کنیم. این اقدام شرم آور است.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود: درخواست دادستان دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت رهبران اسرائیل ظالمانه است. من باید واضح بگویم: هیچ شباهتی بین اسرائیل و حماس وجود ندارد. ما همیشه در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات علیه امنیت آن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا؛ به گزارش الجزیره، دولت بایدن بارها حمایت «قوی» خود از اسرائیل را در بحبوحه جنگ تکرار کرده است. این در حالی است که دولت آمریکا می گوید از تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در غزه و موانع موجود در رساندن کمک های بشردوستانه به مردم غزه نگران است.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، امروز اعلام کرد که این دادگاه می‌خواهد برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل و تعدادی از مقامات حماس حکم بازداشت صادر کند.

این اولین باری است که دادگاه کیفری بین المللی رئیس یکی از نزدیک ترین متحدان خود یعنی آمریکا را هدف قرار می دهد.

هیئتی متشکل از قضات دادگاه کیفری بین المللی درخواست کریم خان را برای صدور حکم بازداشت بررسی خواهند کرد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در مصاحبه با سی‌ان‌ان، اتهامات نتانیاهو و گالانت را به قتل، ایجاد گرسنگی به عنوان یک روش جنگی، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

ماه گذشته، نتانیاهو در واکنش به رسیدگی دادگاه کیفری بین المللی به جنایات رژیم اسرائیل، این اقدامات را توهین به تاریخ خواند.

310310

لینک به منبع

نوشته‌های مشابه