کتاب هایی که همه کارآفرینان باید بخوانند


چه یک کارآفرین جدید و چه با تجربه در کار خود، بهتر است زمانی را صرف مطالعه کتاب های تجاری موثر و قابل اعتماد کنید.

وقتی عادات افراد موفق را مطالعه می کنیم، متوجه می شویم که یکی از رایج ترین ویژگی های آنها مطالعه و یادگیری مداوم است. بسیاری از کارآفرینان مشتاق نیز از اهمیت یادگیری آگاه هستند. اما آنها نمی دانند کدام کتاب بیشتر به آنها کمک می کند.

یک کتاب خوب باید مجموعه ای از حقایق، داستان ها، الهامات و راهنمایی های عملی را در اختیار خوانندگان قرار دهد. ران گیبری، کارآفرین و مدیر شرکت بهینه سازی دیجیتال Idea Booth. او به کارآفرینان جوان توصیه می کند از خواندن این پنج کتاب غافل نشوند:

بیندیش و ثروتمند شو – نویسنده: ناپلئون هیل

کتاب معروف ناپلئون هیل، منبع اصلی نظریه «قانون جذب». این توضیح می دهد که شما به آنچه بیشتر آرزو دارید می رسید. بسیاری از کارآفرینان آنقدر مشغول کار هستند که گاهی فراموش می کنند هدفشان چیست. این کتاب به خوانندگان یادآوری می کند که اگر اهداف خود را در ذهن داشته باشند، به آن خواهند رسید.

این یک چیز – نویسنده: گری کلر

آیا می دانید چه کسی شما را موفق می کند؟ اینها سوالاتی است که در کتاب The Thing مطرح شده است. اگر نمی دانید چه چیزی شما را منحصر به فرد و ارزشمند می کند، این کتابی است که به آن نیاز دارید. گری کلر به شما می آموزد که شخصیت خود را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید چه چیزی باعث می شود از مسیر اصلی منحرف شوید. با شناخت و رفع موانع، کارایی و سودآوری شما افزایش می یابد.

مدیریت روزانه – نویسنده: ژاکلین گولی

برنامه شلوغ خود را متوقف کنید و بهترین کار خود را شروع کنید. بر این اساس موضوع کتاب مدیریت روزانه شکل می گیرد. بسیاری از کارآفرینان پرانرژی و خلاق به دلیل برنامه ریزی های بسیار ضعیف و نداشتن روال مناسب، موفق نمی شوند. در واقع، تا زمانی که برنامه ای قابل مدیریت نداشته باشید، استعدادها و مهارت های شما کمکی به شما نخواهد کرد.

در پایان روز، اگر همیشه به این فکر می کنید که چگونه مشکلات جدید در محل کار را حل کنید، هیچ کار مفیدی انجام نداده اید. اما وقتی با یک برنامه مشخص حرکت می کنید، ارزش بیشتری ایجاد می کنید و کار بیشتری انجام می دهید. همچنین متوجه خواهید شد که وقتی همه چیز در جای درست باشد، مشکلات بسیار سریعتر حل می شوند.

تراست – نویسنده: گابریل واینبرگ

شرکت های موفق اولین بازار نیستند و بهترین استارت آپ ها همیشه مهم ترین نیستند. رشد یا افول استارت آپ ها به کشش سطوح عملیاتی آنها بستگی دارد. اگر ایده عالی دارید، اما فرآیند تولید شما بی کیفیت و ناکارآمد است، هیچ درآمدی از آن ایده کسب نخواهید کرد. کشش ساده ترین راه برای همسو کردن شرکت و اهدافتان است. این کتاب به شما کمک می کند تا شرکت خود را به یک تجارت کارآمد تبدیل کنید.

استاد – نویسنده: رابرت گرین

موفقیت شما به اطلاعات و دانش شما بستگی ندارد. بستگی به این دارد که شما چه کسی باشید. رهبران واقعی در یک صنعت می توانند راهی برای موفقیت در سایر صنایع نیز بیابند. چون اصول موفقیت تحت تاثیر مدارک تحصیلی نیست و همه جا کم و بیش یکسان است.

معلم این اصول را توضیح می دهد و به شما نشان می دهد که کدام یک از این ویژگی ها را دارید و کدام مهارت ها را باید بهبود بخشید. پس از تسلط بر آن، بقیه کارها آسان تر می شود: می توانید هر صنعت یا بازاری را که وارد می شوید اداره کنید. رابرت گرین مرجعی را در اختیار خوانندگان قرار داده است که می توانند هر چند وقت یکبار به آن مراجعه کنند تا به خاطر بیاورند که کدام نکات را از دست داده اند.

نوشته‌های مشابه