منجمد کردن بامیه بخار پز چگونه بامیه بخارپز را فریز کنیم تا تازه و لعاب دار بماند؟


بامیه یکی از گیاهان سبز محبوب است که در تابستان به وفور رشد می کند. بامیه اگرچه خام است، اما وقتی به اندازه کافی پخته شود طعم ترد دارد، در دهان آب می شود و به طرز خوشمزه ای لذیذ است. طعم خاکی و ملایم بامیه خود را به طیف وسیعی از طعم ها می رساند، بنابراین یک افزودنی خوب و مغذی برای انواع سوپ، خورش و خورش است. سلامت دستگاه گوارش، تقویت استخوان ها، درمان آسم و یبوست، تقویت حافظه و لاغری و کاهش وزن از معدود خواص جذاب بامیه است.

بامیه ممکن است فقط برای چند ماه در تابستان در دسترس باشد، اما انجماد بامیه تازه آن را در تمام طول سال تازه نگه می دارد. با این مقاله همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه بامیه را فریز کنید تا در تمام طول سال آماده طبخ باشد و به نظر برسد که تازه از تره بار خریده اید.

بامیه

بیشتر بخوانید: روش صحیح و اصولی انجماد غذا در منزل

بامیه خورشتی منجمد

هنگام خرید بامیه در فروشگاه مواد غذایی، به دنبال بامیه های نازک و یکنواختی باشید که تقریباً (اما نه خیلی) سفت هستند. بامیه های جوان، بی نقص و لطیف همیشه بهترین انتخاب هستند.

چگونه بامیه کامل را فریز کنیم

توصیه می کنیم ساقه بامیه را قبل از انجماد قطع کرده و دور بیندازید تا بعد از آن در زمان صرفه جویی شود.

  • بامیه را بشویید و خشک کنید سپس ساقه چوبی آن را جدا کنید. برای تمیز کردن کامل بامیه ها، غلاف های کامل بامیه را در مخلوطی از مقدار مساوی آب و سرکه خیس کنید. این به حل کردن هر گونه باقیمانده آفت کش و کود (و خلاص شدن از شر حشرات) کمک می کند. بامیه ها را چند دقیقه در محلول خیس کنید و بشویید.
  • بامیه ها را سفید کنید. این فرآیند هنگام انجماد بیشتر سبزیجات بسیار مهم است زیرا فرآیند تولید آنزیم را متوقف می کند تا بامیه رنگ و طعم تازه خود را حفظ کند. بامیه ها را با قرار دادن در آب جوش به مدت چهار دقیقه سفید کنید. سپس با تخلیه بامیه ها و غوطه ور کردن آنها در یک کاسه بزرگ آب یخ، فوراً فرآیند گرم کردن را متوقف کنید. اجازه دهید چند دقیقه بامیه خنک شود و دوباره آبکش کنید.
  • بامیه ها را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و حدود دو ساعت یا تا زمانی که بامیه ها منجمد شوند، در فریزر قرار دهید.
  • بامیه های یخ زده را در یک کیسه پلاستیکی در بسته یا ظرف نگهداری مواد غذایی قرار دهید و به فریزر برگردانید.
انجماد بامیه

چگونه تکه های بامیه را فریز کنیم

در مرحله اول باید دقت کنید که بامیه ها را تقریباً به یک شکل برش دهید تا بعد از یخ زدایی و بعد از پخت ظاهر غذای شما را بیشتر کنند.

  • بامیه ها را بشویید و خشک کنید، سپس به قطعات 1 سانتی متری (یا هر اندازه ای که ترجیح می دهید) برش دهید.
  • بامیه ها را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و حدود دو ساعت یا تا زمانی که بامیه ها منجمد شوند، فریز کنید.
  • بامیه های یخ زده را در یک کیسه پلاستیکی در بسته یا ظرف غذا قرار دهید و به فریزر برگردانید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش نگهداری لوبیا سبز در فریزر بدون تغییر رنگ | لوبیا سبز را به صورت حرفه ای نگهداری کنید

چگونه بامیه سرخ شده را فریز کنیم؟

برای یخ زدن بامیه سرخ شده ابتدا بگذارید خنک شود سپس آن را به صورت یک لایه روی سینی فر بچینید و سپس در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس آنها را به ظرف دربسته نگهداری غذا منتقل کرده و به فریزر برگردانید.

نکته: اگر قصد دارید بامیه ها را سرخ کنید، می توانید قبل از انجماد آن را در مخلوط آرد ذرت بغلتانید.

ماندگاری بامیه یخ زده چقدر است؟

بامیه یخ زده حدود یک سال ماندگاری دارد، بنابراین می توانید با خیال راحت از آن در هر زمانی از سال لذت ببرید. نکته جالب این است که بامیه های یخ زده قبل از پخت نیازی به آب کردن ندارند و می توانید از بامیه یخ زده در سوپ، سرخ کردنی و غیره استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کدام غذاها را نباید در فریزر نگهداری کرد؟ معرفی 19 ماده ممنوعه!

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایان این مقاله با ما و کاربران عزیز سایت ستاره در میان بگذارید.

نوشته‌های مشابه