زلنسکی در اسپانیا؛ کمک نظامی بی سابقه مادرید به کیف – تکنوشو


به گزارش خبرآنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در چارچوب اولین سفر رسمی خود به اسپانیا برای امضای توافقنامه امنیتی، امروز (27 می/7 ژوئن) وارد مادرید می شود. این دیدار پس از به تعویق افتادن سفر اخیر زلنسکی به 17 می (28 مه) به دلیل توسعه جنگ در کشورش برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا شخصاً در فرودگاه باراخاس با زلنسکی دیدار کرد و دیدار با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز در دستور کار این سفر رئیس جمهور اوکراین است. انتظار می رود در این دیدار توافقنامه ای دوجانبه امضا شود که بر اساس آن اسپانیا متعهد می شود به حمایت نظامی خود از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهد.

به گزارش روزنامه ال پایس، امروز اسپانیا بسته تسلیحاتی به ارزش 1.129 میلیون یورو را برای اوکراین توزیع خواهد کرد که رقمی بی سابقه در کمک نظامی اسپانیا به کشوری دیگر است.

این قرارداد شامل تامین تجهیزات نظامی از موشک های پاتریوت تا تانک های نبرد لئوپارد و همچنین طیف وسیعی از محصولات ساخت اسپانیا مانند گلوله های توپخانه، سیستم های ضد پهپاد و راکت انداز های قابل حمل است.

به نوشته این روزنامه، با توجه به اینکه تجهیزات و مواد نظامی توسط شرکت های اسپانیایی مانند TRC، Indra، Escribano، Uro، Expal، Instalaza تولید می شود، این امر نیز مستلزم قراردادهای چند میلیون دلاری برای صنایع دفاعی اسپانیا است.

هفته گذشته وزارت دفاع اسپانیا نیز از تحویل محموله جدید تانک لئوپارد و مهمات مختلف مانند اسلحه های 155 میلی متری یا محموله جدید تجهیزات ضد هوایی به اوکراین خبر داد.

دولت اسپانیا همچنین متعهد شده است که 400 سرباز اوکراینی جدید را آموزش دهد که به 4000 سرباز آموزش دیده در خاک اسپانیا ملحق خواهند شد.

توافق مادرید و کیف مشابه قراردادی است که اوکراین با دیگر کشورها امضا می کند و پدرو سانچز بارها حمایت اسپانیا از اوکراین در جنگ با روسیه را تکرار کرده است.

کی یف پیش از این با بریتانیای کبیر، آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و کانادا قراردادهایی امضا کرده است که هدف آن ارائه حمایت نظامی طولانی مدت و پایدار از اوکراین تا زمانی که این کشور به عضویت کامل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) درآید اتحادیه اروپا. .

311311

لینک به منبع

نوشته‌های مشابه