روانشناسی شخصیت: به نظرت چند تا از این خانم‌ها، دارن خیانتشون رو پنهان می‌کنن؟


تحقیقات روانشناسان نشان می‌دهد که در زمان یک گفتگوی رو در رو، تنها ۷ درصد از پیام‌ها با کلمات منتقل می‌‌شود، ۳۳ درصد مقصود ما از طریق لحن صدا و افکت‌های صوتی و بیش از نیمی از پیام ما به وسیله حرکات بدن به مخاطب‌مان منتقل خواهد شد. فرستنده‌ این پیام‌ها ممکن است از نشانه‌هایی که ارسال کرده‌ است باخبر یا بی‌خبر باشد. در حقیقت، دریافت‌کنندگان این قبیل نشانه‌ها نیز همیشه ممکن است از پیام‌هایی که واقعا برداشت کرده‌اند، باخبر نباشند.

در این تست جالب شما را به چالش می‌کشیم که آیا می‌توانید خانم یا خانم‌هایی که چیزی را مخفی می‌کندن، از روی زبان بدن پیدا کنید؟

تست شخصیت پنهان‌کاری

تست روانشناسی شخصیت خیانت

خانم شماره ۱:

کف دست‌های باز نشان می‌دهند که این شخص یک کتاب باز است. اگرچه برخی از افراد هستند که عامدانه با دستان خود صحبت می‌کنند، اما اکثر مردم این کار را ناآگاهانه انجام می‌دهند. در کل این زن به شما دروغ نمی‌گوید!

خانم شماره ۲:

زبان بدن این زن نشان می‌دهد که او طبیعت بسیار مشکوکی دارد. تیک‌های عصبی او نشان می‌دهد که او آماده است شما را فریب دهد یا حداقل یک دروغ سفید بگوید. وقتی مردم از تیک‌های عصبی استفاده می‌کنند، معمولا چیزی را از شما پنهان می‌کنند. مراقب باشید!

بیشتر بخوانید: سادگی رو ترجیح می‌دی یا پیچیدگی و پر رمز و راز بودن رو؟

خانم شماره ۳:

این زنی است که علاقه خاصی به گفتگو دارد. او یک شنونده طبیعی است و هر چیزی را که شما می‌گویید، با اشتیاق ارزیابی می‌کند. روشی که او چانه‌اش را روی دستانش می‌گذارد، این را به شما می‌گوید. او به هر کلمه ای که شما می گویید گوش می‌دهد و سخنان شما را دنبال می‌کند.

خانم شماره ۴:

زبان بدن او فریاد می‌زند دروغگو! کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که وقتی شخصی با دست خود دهان خود را می‌پوشاند به این معنی است که او چیزی را پنهان می‌کند یا حقیقت را نمی گوید.

آیا شما در خواندن زبان بدن دیگران مهارت دارید؟ در مطلب زبان بدن زنان می‌توانید خانم‌ها را بهتر بشناسید. دانستن زبان بدن زنان به داشتن رابطه صحیح با آنها کمک می‌کند، زنان در هنگام گفتگو پیچیده‌تر هستند و بخشی از پیام را با زبان بدن خود بیان می‌کنند.

زبان بدن یا Body Language یکی از اجزای ارتباطات غیر کلامی است که در برقراری ارتباطات روزمره ما جایگاه بسیار پررنگی دارد. بخش زیادی از ارتباطات ما غیرکلامی است و زبان بدن نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند. زبان بدن به سیگنال‌های غیرکلامی اشاره دارد که همه ما از آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنیم.

این سیگنال‌های غیرکلامی بخش بزرگی از ارتباطات روزانه‌ی ما را تشکیل می‌دهند. در دوران نوزادی و اوایل کودکی، ما شروع به یادگیری نحوه استفاده از زبان برای بیان احساسات، نیازها و خواسته‌هایمان و چیزهایی می‌کنیم که ما را ناراحت می‌کنند. با این حال، یک جنبه مهم دیگر از ارتباط وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود – ارتباط غیرکلامی.

 میزان اثرگذاری ارتباطات ما از ۳ قسمت کلی تشکیل شده است.

۱- کلام
۲- لحن صدا
۳- زبان بدن

و موضوع جالب توجه میزان اثرگذاری هرکدام از اجزا در ارتباطات است.

همانطور که می‌دانید بیشتر سخنرانان، متخصصان و افراد تمرکز خود را بر روی کلام می‌گذارند و توجه کمتری به لحن و زبان بدن خود دارند در حالی که تحقیقات نشان می‌دهند کلام کمترین میزان اثرگذاری را دارد و سهم آن فقط ۷ درصد از ارتباطات است در حالی که لحن صدا ۳۸ درصد از اثرگذاری در ارتباطات را شامل می‌شود و ۵۵ درصد باقی مانده نیز سهم زبان بدن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: با انتخاب یک ساز دریابید که به زندگی خوش بین هستید یا بدبین؟

توجه داشته‌باشید که اگر سیگنال‌های غیرکلامی که ارسال می‌کنید با کلمات شما مطابقت داشته باشند، نه‌تنها به‌طور واضح‌تری می‌توانید ارتباط برقرار کنید بلکه جذابیت بیشتری نیز خواهید داشت. اگر زبان بدن خود و دیگران را بشناسید، بهتر می‌توانید در ارتباطات موفق عمل کرده و پیام‌های مخفی دیگران را متوجه شوید. 

از طریق نحوه نشستن، حرکات دست، سرعت صحبت کردن، تماس چشمی یا عدم برقراری ارتباط چشمی و غیره می‌توانیم تعدادی از احساسات مختلف از جمله عصبانیت، راحتی، عصبی بودن، قدرت و خیلی چیزهای دیگر را بیان کنیم.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مشابه