بزودی ارائه بازی GTA 5 برای اندروید شروع می‌شود: تلاش‌های گسترده هکرها برای خوشحالی گیمرها!


بزودی ارائه بازی GTA 5 برای اندروید شروع می‌شود: تلاش‌های گسترده هکرها برای خوشحالی گیمرها!

طی آخرین اخبار موجود ادعا شد که نتایج اصلی سرقت کد منابع Grand Theft Auto V  توسط هکرها در دسامبر ۲۰۲۳ کاملا معلوم شده است. این اطلاعات پس از دزدیده شدن اطلاعات نسخه جدید در سال ۲۰۲۲ فاش شده بودند که مورد توجه کاربران گرفتند. تمامی مشخصات به صورت آنلاین پخش شدند، اما ابتدا به صورت خصوصی به مبلغ قابل توجهی چون ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا به فروش رفتند.

مشکلات عجیب ارائه بازی GTA 5 برای اندروید

اصلی ترین موضوع در این خبر ارائه بازی GTA 5 برای اندروید و نینتندو سوییچ بود. البته تمامی تلاش های اولیه بسیار ریسک بالایی داشتند و طی زمانی کوتاه توجه زیادی را جلب کردند. سوالاتی که در مورد این نسخه وجود دارد میزان کیفیت و عملکرد نهایی بازی در پلتفرم های جدید است که در نهایت می تواند، کاربر را راضی نگه دارد. برای همین ممکن است، عرضه کامل در طول ماه های آینده با مشکلات بزرگی روبرو شود و تنها مدل های خاصی توانایی اجرای آن را داشته باشد.

به بیان ساده، کد منبع بازی که به صورت یک عنوانُ، مجموعه ای مهم در دسترس هکرها می باشد. علاوه براین، از دستورالعمل های برنامه نویسی تحت شرایط طراحی به صورت سفارشی استفاده می کنند. معمولاً این کد توسط توسعه‌دهندگان خصوصی نگه داشته می‌شود تا از مالکیت معنوی آنها محافظت کنند و از تکرار یا تغییر غیرقانونی جلوگیری شود. اما با اینکه اطلاعات مهم در دست افراد زیادی قرار گرفته است، احتمال دارد نسخه های متفاوتی از نمونه اولیه ببینیم.

در مقابل نیز شرکت سازنده Rockstar Games، ادعا کرد که ممکن است با عواقب جدی ناشی از این نقض مواجه شود، از جمله، نبود محدودیت در ساخت نسخه های کپی، نقص‌های امنیتی، و شکایت‌های حقوقی مبنی بر نقض حق نسخه‌برداری که جرو مهم ترین عوامل یک پلتفرم بازی ساز می باشد. در نهایت، نتیجه اصلی طی تلاش های وکلای راکستار معلوم می شود. اما اگر از همه کاربران نظرسنجی کوتاهیی گرفته شود میزان علاقه مندی آنها به ارائه بازی GTA 5 برای اندروید می تواند قابل توجه باشد.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نوشته‌های مشابه