انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان


دانش‌آموزان بسیاری تمایل دارند در مدارس کشورهای پیشرفته کانادایی، آمریکایی و اروپایی تحصیل کنند. مدارس مختلفی برای تحصیل در مقطع دبیرستان وجود دارند که تجربه تحصیلی خوبی را برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورند.

بهترین امکانات آموزشی در کنار شرایط مطلوب زندگی، باعث می‌شود دانش‌آموزان فراوانی برای تحصیل در مدارس خارجی اقدام کنند. به همین دلیل انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان، دغدغه بسیاری از دانش‌آموزان است. در این مقاله چند کشور مناسب برای تحصیل را معرفی می‌کنیم تا برای انتخاب کشور موردنظرتان راحت‌تر تصمیم بگیرید.

 

پیشنهاد ستاره

تحصیل در مدارس کانادا، محبوب‌ترین انتخاب بین مردم جهان

یکی از کشورها به‌عنوان بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان، کانادا خواهد بود. ترجیح بسیاری از دانش‌آموزان نیز تحصیل در مدارس کانادا و مهاجرت به این کشور است. از لحاظ کیفیت زندگی، کانادا رتبه اول را در جهان دارد. معلمان و اساتید این کشور جزو بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شوند و دانشگاه‌های کانادا سطح بالایی در جهان دارند. بین ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان، ۱۰ دانشگاه در کشور کانادا قرار دارند؛ به همین دلیل دریافت و تحصیل در مدارس دولتی گزینه‌ای مناسب برای ورود به دانشگاه‌های ممتاز خواهد بود. ساعت حضور دانش‌آموزان در دبیرستان‌های این کشور از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر است.

افرادی که تابعیت کانادا را دارند به‌طور رایگان می‌توانند در این کشور تحصیل کنند؛ اما دانش‌آموزان بین‌المللی باید شهریه بپردازند. در دبیرستان‌های کانادا مهارت‌های اجتماعی، ارتباطات و موسیقی نیز تدریس می‌شود. یکی از نکات مهم در دبیرستان‌های کانادا، این است که مانند ایران رشته تحصیلی مجزایی ندارند. دانش‌آموزان باید دروس اجباری و اختیاری کلیه رشته‌ها را در دوران دبیرستان بگذرانند.

 

 

همراهی والدین از مزایای تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس کانادا، می‌توانند از همراهی یکی از والدین خود بهره‌مند شوند.البته ویزای همراه فقط به یکی از والدین تعلق می‌گیرند. آن دسته از افرادی که می‌خواهند کنار خانواده خود باشند، برای ورود به خاک این کشور می‌توانند ویزای توریستی کانادا دریافت کنند. با این ویزا می‌توانید ۶ ماه در کانادا حضور داشته باشید و سپس باید برای اقدام کنید.

تحصیل در مدارس فرانسه؛ تحصیل در شهری زیبا با فرهنگی دوست‌داشتنی

کشور فرانسه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در مقطع دبیرستان به شمار می‌آید. در فرانسه فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و سطح دبیرستان‌های این شهر مطلوب است. در حال حاضر، بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس مختلف فرانسه تحصیل می‌کنند.

مدارس در کشور فرانسه به دو صورت دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کنند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی بسیار پایین، اما مخارج مدارس غیردولتی بسیار بالا خواهد بود. براساس توان مالی‌تان می‌توانید در مدارس شبانه‌روزی و بین‌الملل ثبت‌نام کنید که مانند هزینه‌های گزافی را خواهد داشت.

 

تحصیل در مدارس استرالیا؛ گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران طبیعت

استرالیا جزیره بسیار زیبایی است و دوست‌داران طبیعت جذب تحصیل در آن می‌شوند. شما می‌توانید کشور استرالیا را به‌راحتی در لیست بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کنید. کشور استرالیا مهاجران بسیاری دارد و زبان مردم این کشور انگلیسی است. لهجه مردم این کشور استرالیایی به شمار می‌آید و امکان دارد در ابتدا برای فهم مطالبشان دچار مشکل شوید. 

سیستم آموزشی استرالیا به‌صورت معلم‌محور، انجام پروژه‌های گروهی، ارائه بصری، دانش‌آموزمحور و تعاملی است. هدف مدارس این کشور رشد و پرورش دانش‌آموزانی پویا، فعال، مستقل و باعزت‌نفس برای تبدیل شدن به شهروندانی آگاه در آینده خواهد بود.

 

 

تحصیل در کشور اسپانیا؛ یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی

کشور اسپانیا یکی از مجهزترین کشورها برای تحصیل در مقطع دبیرستان است. این کشور اروپایی با سیستم آموزشی باکیفیت، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بین‌المللی را در مقطع دبیرستان دارد. شهرهای گرانادا، بارسلونا و مادرید بهترین و جذاب‌ترین شهرها برای تحصیل در اسپانیا خواهند بود.

درنظر داشته باشید که در کشور اسپانیا از همان اول امکان بورسیه به‌صورت مستقیم وجود ندارد. ابتدا دانش‌آموزان باید سال اول را در یکی از مدارس بگذرانند. سپس در صورت کسب نمرات عالی، می‌توانند تحصیلی بگیرند و در مدارس دولتی اسپانیا به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

 

تحصیل در کشور انگلستان؛ شهری با بالاترین کیفیت آموزشی

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج را دارید، بهتر است از همان ابتدا شهرهای لندن یا منچستر را برای تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کنید. در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا، ۳ دانشگاه در کشور انگلیس قرار دارند. پس محبوبیت بالای این کشور بی‌دلیل نیست.

انگلیس بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان است؛ چراکه پذیرش شما برای ورود به دانشگاه‌های انگلیس راحت‌تر می‌شود. مدرکی که شما از طریق دانشگاه‌های انگلیس می‌گیرید، جزو معتبرترین مدارک در سطح بین‌المللی خواهد بود.

 

تحصیل در کشور آلمان؛ دومین کشور پرمتقاضی برای مهاجرت

کشور آلمان دومین کشور پرطرفدار بین مهاجران محسوب می‌شود و بسیاری از افراد این کشور را برای کار و تحصیل انتخاب می‌کنند. نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین بوده و مزایای بی‌شماری را برای بسیاری از مهاجران فراهم کرده است. مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؛ بنابراین قبل از مهاجرت به این کشور باید زبان آلمانی را به‌طورکامل فرا بگیرید.

سطح کیفیت آموزش در کشور آلمان بسیار بالا است؛ به همین دلیل متقاضیان فراوانی برای ادامه تحصیل دارد. درنظر داشته باشید که تحصیل در کشور آلمان مستلزم پرداخت شهریه خواهد بود. در این مدارس موسیقی، نقاشی و آواز در کنار دروس دبیرستانی تدریس می‌شود. در بیشتر مدارس این کشور دو زبان انگلیسی و  آلمانی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

 

تحصیل در دبیرستان‌های اروپا چه شرایطی دارد؟

تحصیل در مقطع دبیرستان محبوبیت بسیاری دارد و اروپا یکی از محبوب‌ترین قاره‌ها برای گذراندن دوران دبیرستان محسوب می‌شود. شرایط تحصیل در این قاره بسته به کشور مقصد متفاوت خواهد بود؛ اما امکان تحصیل دانش‌آموزان بین‌المللی از دو راه امکان‌پذیر است:

تحصیل در مدارس شبانه‌روزی اروپا؛ راهی گران‌قیمت و پرهزینه

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی اروپا تحصیل کنند. این مدارس امکانات رفاهی خاصی مانند خوابگاه، بیمه درمانی و غذا دارند. دانش‌آموزان با پرداخت هزینه می‌توانند وارد مدارس شوند و به تحصیل رشته مورد علاقه‌شان بپردازند.

تحصیل با حضور یک قیم در اروپا؛ راحت‌ترین راه برای گرفتن ویزای تحصیلی

اگر شما به سفارت کشور مورد نظرتان یک قیم معرفی کنید، فرزندتان می‌تواند در دبیرستان‌های اروپا تحصیل کند. این قیم باید از طرف خانواده دانش‌آموز به سفارت کشور مقصد معرفی شود. کلیه مسئولیت‌های دانش‌آموز به عهده قیم خواهد بود و دانش‌آموز نیز باید با قیم زندگی کند.

 

با ایران کانادا، مسیر مهاجرت تحصیلی را راحت‌تر کنید

در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دبیرستان پرداختیم. کشورهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید فرزندتان را برای تحصیل به آن بفرستید. در این میان کشور کانادا مدارس دولتی، شبانه‌روزی و غیردولتی فراوانی دارند. شما می‌توانید باتوجه‌به بررسی شرایط مدارس این کشور و میزان بودجه و داراییتان، برای تحصیل فرزندتان اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان، با مراجعه به سایت irancanada.cc فرم مربوط به ارزیابی شرایط را تکمیل کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۳۰ و ۰۲۱۲۶۱۱۱۲۰ تماس بگیرید. مشاوران حرفه‌ای ایران کانادا، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه را برای مهاجرت تحصیلی و کاری به شما معرفی کنند.

نوشته‌های مشابه