Google Analytics 4 اکنون از Accelerated Mobile Pages (AMP) پشتیبانی می کند.


امروز، تبلیغات گوگل جینی ماروین را پیوند می دهد اعلام کرد که پشتیبانی از Accelerated Mobile Pages (AMP) اکنون برای همه وب سایت ها در Google Analytics 4 (GA4) در دسترس است.

ماروین گفت

“امروز ما در حال ارائه پشتیبانی از AMP در GA4 برای همه ناشران هستیم. یک به‌روزرسانی ساده در پیکربندی amp-analytics شما به تجزیه و تحلیل‌ها اجازه می‌دهد تا فوراً روی GA4 اجرا شوند.

جزئیات ادغام AMP و GA4

در حالی که صفحات AMP شبیه HTML هستند و در هر مرورگری کار می کنند، gtag.js مورد استفاده در Google Analytics را پشتیبانی نمی کنند. در عوض، یک تگ AMP جداگانه به صراحت ارائه شده است.

شناسه کاربری برای AMP نیز متفاوت است. در GA4، شناسه های کاربر به طور تصادفی تولید و در حافظه محلی یا کوکی ها ذخیره می شوند.

وقتی کاربر کوکی‌ها و فضای ذخیره‌سازی محلی را پاک می‌کند، شناسه کاربر بازنشانی می‌شود. این بدان معنی است که پوشاندن IP غیر ضروری است زیرا آدرس های IP در GA4 وارد یا ذخیره نمی شوند.

الزامات

برای جمع آوری داده ها، باید تگ AMP Analytics را پیاده سازی کنید. AMP Analytics داده‌های صفحه، داده‌های کاربر، داده‌های مرور، داده‌های مرورگر، داده‌های تعامل و داده‌های رویداد را جمع‌آوری می‌کند.

علاوه بر این، Google از همه وب‌سایت‌ها می‌خواهد که نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌های GA4 را برای کاربران افشا کنند و یک گزینه انصراف ارائه دهند.

محدودیت ها

GA4 محدودیت هایی در رابطه با AMP دارد. تنظیمات حالت رضایت، پیکربندی پویا، رویدادهای تجارت الکترونیک یا پیشرفت‌های اضافی موجود در Google Analytics استاندارد را پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته گوگل، قابلیت های AMP بیشتری به مرور زمان اضافه خواهد شد.

Google AMP Client ID API و تجزیه و تحلیل حافظه پنهان

شایان ذکر است که گوگل اخیرا AMP Client ID API را برای ردیابی بهتر کاربران در صفحات AMP معرفی کرده است.

تا به حال، اگر کاربری با محتوای شما هم در وب سایت شما و هم از طریق Google Viewer مانند Google AMP viewer یا Google Search تعامل می کرد، به عنوان دو کاربر جداگانه در تجزیه و تحلیل شما ظاهر می شد زیرا محتوا در دو زمینه متفاوت ارائه می شد.

AMP Client ID API به شما این امکان را می‌دهد که یک شناسه ثابت را با یک کاربر در این زمینه‌ها مرتبط کنید تا بدون در نظر گرفتن جایی که ارائه می‌شود، نمای کاملی از تعامل آنها با محتوای AMP خود داشته باشید.

مراحل بعدی

می‌توانید Analytics را برای ردیابی نحوه تعامل کاربران با صفحات AMP شما در کش Google در مقابل وب‌سایت خود پیکربندی کنید.

برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

  • کد زیر را به تگ Analytics در صفحات AMP خود اضافه کنید:
vars: {
'ampHost': '${ampdocHost}'
}
  • در ویژگی Google Analytics 4 خود، یک پارامتر سفارشی به نام “ampHost” را برای ردیابی جایی که صفحه AMP ارائه می شود تنظیم کنید.
  • برای اعمال تغییرات، صفحات AMP خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از تکمیل این مراحل، GA4 ردیابی خواهد کرد که آیا هر نمایش صفحه AMP از دامنه شما یا حافظه پنهان Google AMP آمده است و این اطلاعات را تحت پارامتر سفارشی “ampHost” به گزارش های شما ارسال می کند.

این می‌تواند در زمینه‌هایی که محتوای AMP شما در آن ارائه می‌شود، تعامل کاربر را مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره GA4 و AMP، به سند راهنمای رسمی Google مراجعه کنید.


تصویر ویژه: استودیو پست مدرن / شاتر استوک



نوشته‌های مشابه