7 استراتژی مطمئن برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت شما


آیا تا به حال به وب سایتی برخورد کرده اید و بلافاصله احساس سردرگمی کرده اید؟ آیا طراحی آن نمی تواند به شما بگوید شرکت چیست، چه چیزی می فروشد، یا چرا باید از آن خرید کنید؟ این تجربه کاربری وحشتناک در وهله اول نتیجه استراتژی ضعیف برند یا عدم وجود برند است.

اگر می خواهید شرکت شما در بازار امروز موفق شود، باید یک وب سایت حرفه ای با درک خوبی از نرخ تبدیل وب سایت داشته باشید. یک وب سایت نشان دهنده برند شما است و به عنوان ستون فقرات کسب و کار شما عمل می کند و از تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال شما پشتیبانی می کند.

داشتن یک برند قوی و استراتژی ارتباطی می تواند کسب و کار شما را به یک رقیب سرسخت در صنعت شما تبدیل کند. بدون آن، وب سایت و برند شما نامعتبر خواهد بود. با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض نام تجاری ثابت درآمد را به طور متوسط ​​23 درصد افزایش می دهد، داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده که به ایجاد اعتماد به برند کمک می کند برای یک تجارت حیاتی است.

از آنجایی که هر دو به هم مرتبط هستند، تمرکز بر افزایش نرخ تبدیل وب سایت نیز حیاتی است.

نرخ تبدیل وب سایت چقدر است؟

نرخ تبدیل وب سایت را می توان به عنوان درصد بازدیدکنندگان سایت که اقدام مورد نظر را انجام می دهند تعریف کرد. این اقدام بازدیدکنندگان را به مشتریان شما تبدیل می کند و از وب سایتی به وب سایت دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال، تکمیل خرید، ثبت نام برای عضویت، اشتراک در یک ایمیل، ثبت نام برای آزمایشی، دانلود کتاب یا برنامه الکترونیکی، رزرو نسخه نمایشی و غیره. نمونه هایی از اقدامات مورد نیاز برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت هستند.

نرخ تبدیل وب سایت یک معیار کلیدی است که به تعیین میزان بهینه سازی وب سایت شما کمک می کند و فرصت های بالقوه برای فروش بیشتر را نشان می دهد. اگر وب سایت شما نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد، سه چیز اصلی را نشان می دهد:

  • شما می توانید توجه مخاطبان مناسب را به محصولات و خدمات خود جلب کنید
  • صفحات وب سایت، پیام ها، فراخوان ها برای اقدام (CTA) و غیره. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
  • شما تلاش درستی کرده اید تا سفر کاربر را آسان تر و شهودی تر کنید.

چگونه نرخ تبدیل وب سایت را افزایش دهیم؟

به دست آوردن یک جریان خوب از بازدیدکنندگان به وب سایت شما عالی است، اما اگر آنها با انجام اقدامات مورد نظر تبدیل نشوند، به این معنی است که وب سایت شما به درستی کار نمی کند. مهم است که مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید و برای غلبه بر آنها هوشمندانه کار کنید.

در این مقاله به ۷ استراتژی کاربردی برای ترغیب بازدیدکنندگان به اقدام صحیح و افزایش نرخ تبدیل وب سایت می پردازیم.

1- به بازدیدکنندگان وب سایت با چت زنده کمک کنید

زمان انتظار طولانی‌تر عاملی ناامیدکننده است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان از اقدام خودداری کنند. 59 درصد از مشتریان زمانی که برندها در کمتر از یک دقیقه به سؤالات آنها پاسخ می دهند، تمایل بیشتری به خرید دارند. انجام چت زنده یک راه عالی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت شما است.

چت زنده به شما امکان می دهد به بازدیدکنندگان وب سایت در زمان واقعی کمک کنید. این چیزی است که آنها انتظار دارند. جذب مشتریان در زمانی که بیشتر به آنها نیاز دارند تأثیر مثبتی بر تبدیل و رضایت مشتری دارد و بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را به شما می دهد.

کسب‌وکارهایی که چت زنده ارائه می‌کنند، 34 درصد بهبود رضایت مشتری و 6.2 برابر بهبود در هزینه‌های خدمات مشتری را تجربه می‌کنند.

چت زنده چگونه به بهبود نرخ تبدیل وب سایت شما کمک می کند؟

افزایش تبدیل فروش: رسیدگی سریع به سوالات فروش تاثیر مثبتی بر نرخ تبدیل دارد. Goinflow می گوید که شاهد افزایش 84.3 درصدی در نرخ تبدیل و افزایش 6 درصدی کلی درآمد بوده است. وقتی به مشتریان با اطلاعات درست در زمان واقعی کمک می کنید، در واقع به آنها کمک می کنید سریعتر تصمیم بگیرند.

ارزش طول عمر مشتری بالاتر (CLTV): شخصی‌سازی چت‌های خدمات مشتری با بیانیه‌های همدلانه می‌تواند باعث ایجاد تبدیل و رضایت مشتری شود که بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار با افزایش ارزش طول عمر (CLTV) تبدیل می‌کند.

رضایت مشتری: Emarketer می گوید: «بیش از 60 درصد از کاربران به وب سایتی باز می گردند که چت زنده را ارائه می دهد. برخلاف کانال‌های واکنشی که به شدت بر تصمیم‌گیری‌های خرید تأثیر می‌گذارند، به ارائه پاسخ‌های بلادرنگ به سؤالات مشتری کمک می‌کند.

2- ارزش پیشنهادی مناسب ارائه دهید

ارزش پیشنهادی نکته مهمی است که باید در وب سایت خود در نظر داشته باشید. اگر مقدار مناسبی ارائه دهید، تبدیل وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اگر بتوانید ارزش پیشنهادی خود را اصلاح کنید، می توانید میانگین نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید و استراتژی های بازاریابی چند کاناله خود را بهبود ببخشید.

ارزش پیشنهادی نقش مهمی در ایجاد تأثیر خوب بر مشتریان بالقوه دارد زیرا این پیام را منتقل می کند که شما دقیقاً آنچه را که آنها نیاز دارند ارائه خواهید داد.

در اصل، این وعده برند برای ارائه ارزش زیادی به مشتریان از طریق ویژگی های روشن و راه حل محور است. بنابراین، ارزش پیشنهادی باید در وب سایت شما واضح باشد و احساس فوریت خاصی داشته باشد تا مشتریان را مجبور به خرید محصولات یا خدمات شما کند.

نتیجه

وب سایت شما مهمترین کانال ارتباطی برند شماست و در واقع چهره برند شماست. ارائه تجربه مشتری مناسب و استفاده از وب سایت شما برای جذب مشتری از معیارهای کلیدی است که باید به آن دست یابید.

بنابراین، بهبود میانگین نرخ تبدیل یک وب سایت بسیار مهم است زیرا نه تنها ارزش پیشنهادی نام تجاری را به مشتریان بالقوه منتقل می کند، بلکه به عنوان دروازه ای برای افزایش قابل توجه تبدیل های فروش عمل می کند.

نوشته‌های مشابه