4 تکنیک فروش برای شرکت های توزیع


فروش موفق در شرکت های توزیع به چه معناست؟

هر چه یک شرکت توزیع فروش بالاتری داشته باشد، قوی تر به مسیر خود ادامه می دهد. اساساً با استفاده از مهارت های ارتباطی مؤثر، این گونه شرکت ها می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و در نهایت فروش بیشتری را کسب کنند. فروش در زمان تعیین شده توسط شرکت یکی از مهمترین مواردی است که منجر به موفقیت می شود.

به عنوان مثال: اگر تصمیم گرفتید که باید 1000 کالا را در یک ماه بفروشید و در پایان روز متوجه شدید که 30 کالا فروخته اید، می توانید در نظر بگیرید که فروش موفقی داشته اید. شما می توانید این را بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI های مدیریت فروش تعیین کنید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به موفقیت در فروش شود، روش های تعیین زمان فروش کالا است. به عنوان مثال: می توانید فروش خود را به صورت ماهانه یا فصلی مشاهده کنید، در این صورت فروش هر ماه یا سه ماهه با ماه یا سه ماهه قبل اندازه گیری می شود.

در بسیاری از موارد برای داشتن یک فروش موفق باید آموزش دیده باشید و اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید. گذراندن دوره بازاریابی و فروش می تواند به شما کمک کند تا به یک فروشنده خوب تبدیل شوید. در هر کجای ایران که هستید از طریق آموزش آنلاین می توانید این سیستم قدرتمند را یاد بگیرید و کار و فروش خود را تغییر دهید.

در روش بلندمدت، درآمد حاصل از افزایش فروش شرکت پخش سالانه گزارش می شود. یعنی تمام درآمد فروش خود را بررسی می کنید، آن را اندازه می گیرید و با رقمی که برای سال گذشته پیش بینی کرده اید مقایسه می کنید. با این کار می توانید قضاوت کنید که آیا فروش خوبی داشته اید یا خیر.

در ادامه بخوانید :   روانشناسی شخصیت | از بین چمدون، کیف و کوله پشتی یکی رو انتخاب کن تا شخصیتت رو فاش کنم

4 تکنیک برای افزایش فروش برای شرکت های تلویزیونی

در شرکت های تلویزیونی اولین و مهمترین نکته جذب مشتری و افزایش فروش است که پس از آن مهم ترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود. برای این کار باید استراتژی و برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید. هدف از تکنیک های تبلیغات فروش شرکت تلویزیون این نیست که مردم چیزی را که ندارند بخرند. بلکه هدف این است که آنها احساس کنند تصمیم درستی گرفته اند.

در ادامه تعدادی از این تکنیک ها را با هم مرور می کنیم.

1. درباره مشتریان خود تحقیق کنید

مطمئناً زمان زیادی به عنوان مدیر یا مالک کسب و کار نخواهید داشت. اما وقت گذاشتن در هر روز برای تحقیق درباره مشتری خود (حتی اگر فقط 10 دقیقه باشد) می تواند بین فروش یا حتی از دست دادن کسب و کار شما تفاوت ایجاد کند.

یک دوره کوتاه تحقیقات خوش خیم می تواند به شما فرصتی بدهد تا کسب و کار مشتری خود را درک کنید. با توجه به اینکه ما اکنون اطلاعات زیادی در مورد مشتریان داریم، دیگر نیازی به “تماس سرد” نخواهید داشت.

2. تکنیک FAB گزینه مناسبی برای افزایش فروش شرکت پخش است

اصطلاح FAB از سه اصطلاح انگلیسی Features، Advantages و Benefits گرفته شده و در واقع مخفف این سه عبارت است. این تکنیک یک راه حل عالی برای شرکت پخش کالا است که باید در سه مرحله متوالی انجام شود.

  1. در گام اول باید در مورد ویژگی های منحصر به فرد کالا و خدمات خود صحبت کنید.
  2. در مرحله دوم، مزیت محصولات و خدمات شما نسبت به سایر شرکت ها را در نظر بگیرید.
  3. در مرحله سوم، توضیح اینکه این ویژگی ها چه کاری را برای مشتریان انجام می دهند.
در ادامه بخوانید :   این شش مورد رو حتما زیر سینک سرویس بهداشتی نگه‌داری کن

بیشتر بخوانید: تکنیک FABC چیست; یک نمونه واقعی از فروش با این تکنیک

3. از تکنیک «من با تو هستم» استفاده کنید.

این تکنیک یکی از تکنیک های فروش مستقیم است که می تواند برای شرکت های کالایی ایده آل باشد. با این تکنیک باید وانمود کنید که در کنار مشتری هستید و نیازهای او را درک می کنید و در عین حال در طرف دیگر شرکت خود هستید. اصولاً با تمجید از مشتری به او احساس ارزشمندی می کنید، از کلمات محبت آمیز استفاده کنید، حتی ممکن است برای او هدایایی در نظر بگیرید که باعث افزایش فروش شرکت می شود.

بهتر است این مورد را با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید شرکت شما یک شرکت توزیع مواد غذایی است و می خواهید خدمات خود را برای اولین بار مشتری توضیح دهید.

می توانید با او اینگونه صحبت کنید: «ما می خواهیم شما را با محصولات شرکت خود آشنا کنیم. چون تا فردا یک فروش ویژه و تخفیف مثلا 50 درصدی در فروش غذای فلان برند داریم که می توانید از آن استفاده کنید.» این روش قطعا می تواند به فروش بهتر شما کمک کند.

4. مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید.

در واقع، یافتن مشتریان جدید به زمان و تلاش بسیار بیشتری نسبت به پرورش مشتریان فعلی نیاز دارد. اصل پارتو می گوید که 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد درآمد شما را تولید می کنند. قبل از اینکه وقت خود را صرف یافتن مشتریان جدید کنید، در نظر بگیرید که چرا مشتری قدیمی شما دیگر با شما کار نمی کند. از چه محصولات یا خدماتی ناراضی بوده اید که منجر به قطع خرید و بسیاری مشکلات دیگر شده است…

در ادامه بخوانید :   مقاصد مناسب برای سفرهای پاییزی

ترفندهای فروش اضافی برای شرکت های پخش و پخش

به غیر از این موارد، ترفندهای دیگری نیز برای افزایش فروش تلویزیون وجود دارد که عبارتند از:

  • آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
  • یک لیست ایمیل بسازید و به طور مرتب از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا با مشتریان خود در ارتباط باشید.
  • از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود استراتژی
  • مشتریان خود را بشناسید و حتی مشتریان قدیمی را فراموش نکنید.
  • حمل و نقل مناسب و حمل کالا می تواند یک مزیت رقابتی بزرگ برای شما ایجاد کند.
  • تبلیغات هدفمند را در سایت خود قرار دهید.
  • از تکنیک های بازاریابی خلاقانه استفاده کنید.

آخرین کلمه

دانستن تکنیک های فروش برای یک شرکت پخش محصول یکی از مهم ترین مواردی است که اگر با آن آشنا نباشید قطعا نمی توانید فروش یا حتی موفقیت را کسب کنید. هرچه بیشتر با این تکنیک ها آشنا باشید، جذب مشتریان بیشتری آسان تر خواهد بود.

نوشته‌های مشابه