14 تکنیک فروش نمایشگاهی که فروش شما را متحول می کند


14 تکنیک برای افزایش فروش در نمایشگاه های تجاری

بدون هیچ مقدمه ای مستقیماً به سراغ تکنیک های فروش نمایشگاهی می رویم، تکنیک های زیادی در رابطه با فروش نمایشگاهی وجود دارد که در زیر به برخی از مهم ترین آنها اشاره می شود. از مهمترین تکنیک های فروش و جذب مشتری در نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اخلاق و شخصیت خود را حفظ کنید

شما می خواهید محصولی را در نمایشگاه های تجاری بفروشید. اگر رفتار خوبی نداشته باشید، مشتریان به سرعت متوجه می شوند و اصلاً سراغ شما نمی آیند. شما باید دائماً رفتار و شخصیت خود را حفظ کنید تا وقتی مشتریان شما را می بینند، ادب و رفتار شما آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

به یاد داشته باشید که بر اساس اثر هاله، افراد زیادی کسب و کار شما را از روی رفتار شما قضاوت می کنند، بنابراین همیشه با مردم و سایر غرفه داران اطراف خود به گونه ای رفتار کنید که افراد با ذهنیت مثبت وارد کسب و کار شما شوند.

2. از جایزه و هزینه های رایگان غافل نشوید

نمایشگاه‌های تجاری معمولاً با حضور گسترده‌ای برگزار می‌شوند و هزاران و شاید ده‌ها هزار نفر هر روز از کنار غرفه شما عبور می‌کنند. به غیر از شما، قطعا غرفه های دیگری نیز وجود دارند که خدمات و محصولاتی مشابه شما ارائه می دهند. اما چگونه می توانید خود را از رقبای خود متمایز کنید؟ قطعا یکی از این راه ها اهدای جوایز و چیزهای رایگان به مردم است.

به عنوان مثال، اگر پایه غذا دارید، نمونه های رایگان را برای آزمایش روی پیشخوان خود قرار دهید. یا می توانید به مشتریان کارت قرعه کشی بدهید و در پایان روز نمایشگاه قرعه کشی برگزار کنید و به برنده هدیه نقدی بدهید. اهدای جوایز و محصولات رایگان یکی از مهم ترین تکنیک های فروش نمایشگاهی است.

3. جایگاه خود را جذاب و متمایز کنید

شما باید خود را از رقبای خود متمایز کنید تا مردم شما را از آنها انتخاب کنند. یکی از تکنیک های فروش در نمایشگاه استفاده از قطعات جذاب و مفرح در غرفه است. مردم عاشق تفریح ​​هستند و به همین دلیل جذب غرفه شما می شوند.

به عنوان مثال، استفاده از موسیقی زنده یا یک مسابقه ساده می تواند به جذب مشتریان زیادی کمک کند.

4. هدفی تعیین کنید و هرگز آن را فراموش نکنید

حتما هدف خاصی از شرکت در نمایشگاه داشته اید، به هیچ وجه از این هدف عدول نکنید. به عنوان مثال، اگر فقط برای معرفی محصولات خود به مردم در نمایشگاه شرکت کرده اید، باید سود و درآمد را در اولویت بعدی قرار دهید و تمام تلاش خود را برای خوب شدن بازاریابی نمایشگاه انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید بسته های رایگان را به هرکسی که از جلوی غرفه شما رد می شود، هدیه دهید و به افرادی که از شما خرید می کنند، تخفیف های ویژه و رایگان بدهید.

ممکن است بگویید هدف یک سوال واضح است و آیا کسی هست که بدون هدف در یک رویداد شرکت کند، ما می گوییم بله. متاسفانه بسیاری از افرادی که در نمایشگاه شرکت کردند اهداف خاصی نداشتند و فقط می خواستند مانند سایر افراد در این نمایشگاه شرکت کنند.

5. بازار هدف خود را مشخص کنید

زمانی که می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، مهم است که بازار هدف خود را شناسایی کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. نمایشگاه دقیقاً به همین صورت است، شما باید مخاطبان خود را تعریف کنید و استراتژی های خود را برای جذب آنها بسازید.

6. یک تجربه خرید خوب برای مشتریان خود ایجاد کنید

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، باید بر روی فروش بیشتر تمرکز نکنید، بلکه باید بر ایجاد یک تجربه خرید مثبت برای مشتریان خود تمرکز کنید. اگر بتوانید یک تجربه خرید خوب برای مشتریانی که از غرفه شما بازدید می کنند ایجاد کنید، فروش نیز خواهید داشت.

قطعا یکی از موثرترین تکنیک های فروش نمایشگاهی ایجاد یک تجربه خرید خوب برای مشتری است، متأسفانه بسیاری از افراد در این مورد اهمیت چندانی ندارند و فقط می خواهند به هر شکل ممکن چیزی را به مشتری بفروشند.

بیشتر بخوانید: تجربه مشتری (CX) چیست؟ 5 راه برای ایجاد بهترین و جدیدترین استراتژی تجربه مشتری

7. تیم خود را کامل کنید

همانطور که در یک تجارت یا شرکت، افراد مختلف مسئولیت های متفاوتی دارند، بنابراین باید در نمایشگاه باشد و هر فرد در تیم شما باید مسئولیت های خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، یک نفر مسئول توضیح محصولات به مشتری است، یک نفر مسئول فروش محصولات و غیره است.

شما باید تیم خود را به خوبی بشناسید و با تجربه و توانایی های هر فرد آشنا باشید تا بتوانید هر فرد را در جای مناسب خود قرار دهید. به عنوان نکته پایانی، به یاد داشته باشید که اگر با یک تیم نمایشگاه دارید، باید به هر یک از افراد توضیح دهید که چرا نمایشگاه دارید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک تیم بسازیم

8. وقت خود را صرف مشتریان واقعی کنید و از کسانی که قصد خرید ندارند دوری کنید

نمایشگاه ها معمولا شلوغ است و جمعیت به غرفه ها هجوم می آورند. گاهی اوقات اوج نمایشگاه است و هزاران نفر می توانند ظرف چند ساعت از غرفه شما بازدید کنند و در برخی ساعات ممکن است حتی یک بازدید کننده نداشته باشید. شما باید بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و آن زمان را به مشتریان بالقوه خود اختصاص دهید.

مطمئناً افرادی هستند که بدون قصد خرید وارد غرفه شما می شوند و مدام از شما اطلاعاتی می خواهند که وقت شما را می گیرد، شما باید برای مقابله با این افراد استراتژی داشته باشید.

به عنوان مثال، می توانید فردی را در غرفه خود تعیین کنید تا چنین مشتریانی را به بیرون هدایت کند. همیشه زمان برای شوخی و بحث های سیاسی وجود دارد، به یاد داشته باشید که این بحث ها برای گذراندن زمان خوب است اما برای شما پولی در نمی آورد پس از آنها دوری کنید.

9. اگر غرفه بزرگی دارید بهتر است فضای شخصی را در آن تعبیه کنید

تصور کنید که یک مشتری خاص یا شخص معروفی از غرفه شما بازدید کرده است. شما باید بیشتر با آن مشتری صحبت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود به آنها ارائه دهید، مطمئناً نمی توانید در یک اتاقک شلوغ گفتگوی شخصی داشته باشید.

اگر غرفه شما فضای کافی دارد، توصیه می کنیم یک محیط فضای شخصی را در نظر بگیرید. شاید این سوال برای بسیاری از افراد مهم نباشد، اما وقتی مشتری آرام باشد، مذاکره سریعتر به پایان می رسد.

10. مهارت های فروش خود را بهبود بخشید

فروش در نمایشگاه یکی از سخت ترین انواع فروش است، هنگام فروش محصول در غرفه باید خیلی سریع عمل کنید و بتوانید چیزی را به افرادی که عجله دارند بفروشید. شما باید به اندازه کافی سریع و کارآمد باشید تا توجه مشتریان عبوری را به خود جلب کنید و آنها را وادار به بازدید از غرفه خود کنید.

بیشتر بخوانید: 16 مهارت فروش که فروشنده نمی داند فروشنده نیست!

بنابراین، یکی از تکنیک های فروش در نمایشگاه شما، مهارت های فروش خودتان است. شما باید بتوانید با لحن درست و مناسب با مشتری صحبت کنید و بتوانید ارتباط موثری با مشتریان برقرار کنید.

باید با آنها به خوبی صحبت کنید و با پرسیدن سوالات مختلف نیازهای مشتری را درک کنید و سعی کنید راه حلی مناسب برای حل مشکلات مشتری به آنها ارائه دهید.

11. با مشتری تعامل داشته باشید

همانطور که در بالا ذکر شد، شما به عنوان یک فروشنده باید بسیار سریع و قادر به برقراری ارتباط و تعامل با مشتری باشید. اما نحوه تعامل با مشتری. در زیر تکنیک های مهم تعامل وجود دارد:

  • از تماس چشمی غافل نشوید. ارتباط چشمی نقش بسیار مهمی در تعامل با مشتری دارد.
  • برای تعامل با مشتری می توانید با استفاده از یک سوال گفتگوی خود را با مشتری آغاز کنید.
  • اگر مشتری در غرفه شما توقف کند؛ خودتان و شرکتی را که در آن کار می کنید معرفی کنید. این روش یکی از مهم ترین تکنیک های تعامل با مشتری است.
  • آیا می توانید از مشتریان یا بازدیدکنندگان بپرسید که هدف آنها از بازدید از این نمایشگاه چیست؟
  • چه چیزی باعث شد در غرفه ما توقف کنید و چه چیزی توانست توجه شما را به خود جلب کند.
  • آیا می توانم نظر شما را در مورد یک محصول خاص بپرسم؟
  • و ..

12. کارت ویزیت داشته باشید و به مشتریان بدهید

معمولا مشتریانی که از غرفه ها بازدید می کنند به دنبال محصولی هستند و شما را با سایر رقبا مقایسه می کنند. بسیار مهم است که به هر مشتری که به غرفه شما می آید کارت ویزیت خود را بدهید تا در صورت نیاز به راحتی شما را پیدا کنند.

در طراحی کارت ویزیت به نکات زیادی توجه کنید، سعی کنید این طرح کارت ویزیت را بسیار جذاب کنید تا نظر مشتری نسبت به کسب و کار شما مثبت باشد. هنگام طراحی کارت ویزیت باید از عناصری استفاده کنید که هویت برند شما را بیان می کند.

13. به دستگاه پوز توجه کنید

بسیاری از مردم اکنون به جای پول نقد از کارت های اعتباری استفاده می کنند، بنابراین مهم است که POS یا کارت خوان شما به درستی کار کند. دستگاه های ژست معمولاً با مشکل مواجه می شوند، در صورت امکان برای شما بهتر است از چند دستگاه پوز برای سرعت بخشیدن به کار و جلوگیری از بروز مشکل استفاده کنید.

14. با هر مشتری که وارد غرفه شما می شود به عنوان یک مشتری بالقوه رفتار کنید:

اولین تماس با مشتری بسیار مهم است، اولین تماس با مشتری بر تصمیم خرید نهایی آنها تاثیر می گذارد. پس باید از همان اولین تماس با مشتری بی عیب و نقص کار کنید. خستگی مفرط ناشی از کار در نمایشگاه باعث خستگی شما و کاهش کیفیت کار با مشتریان می شود، برای جلوگیری از این امر بهتر است به هر مشتری که وارد غرفه می شود به عنوان یک مشتری احتمالی نگاه کنید و از او انتقاد کنید.

این به شما کمک می کند تا توجه ویژه ای به مشتری داشته باشید و به تمام سوالات او با دقت پاسخ دهید و هر آنچه را که نیاز دارد در اختیار او قرار دهید.

شما به عنوان مدیر اجرایی و مدیر فروش یک گروه بزرگ باید اطلاعات کامل و جامعی در زمینه بازاریابی و فروش داشته باشید تا بتوانید تیم خود را به خوبی مدیریت کنید و شرکت را به سوددهی بالایی برسانید. به همین منظور دوره های بازاریابی و فروش و دوره های مدیریت بازاریابی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آخرین کلمه

فروش نمایشگاه کار بسیار سختی است و اگر با تکنیک های بازاریابی و فروش نمایشگاهی آشنایی نداشته باشید به راحتی شکست خواهید خورد. در این مقاله به تکنیک های فروش نمایشگاهی اشاره شده است، این تکنیک ها به شما کمک زیادی می کند تا نمایشگاه خود را موفق کنید. اگر تجربه ای در مورد تکنیک های فروش در نمایشگاه های تجاری دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته‌های مشابه