10 سوال مهم که می توانید برای بهبود روند فروش خود از خود بپرسید


اگر عنوان این مقاله را دوست داشتید، احتمالاً مشتاق هستید تا با بهبود فرآیند فروش، کارایی نیروی فروش خود را افزایش دهید. این نگرش خوبی است.

شما می توانید از لیست سوالات زیر برای ارزیابی اثربخشی فرآیند فروش خود در برابر بهترین روش هایی که در طول سال ها آزمایش و اثبات شده اند استفاده کنید.

10 سوالی که فرآیند فروش را موثرتر می کند

1- آیا پروفایل خریدار ایده آل خود را شناسایی کرده اید؟

بزرگترین قاتل عملکرد فروش کسب و کارهای کوچک، عادت بسیار رایج تلاش برای ارائه همه چیز به همه است. وقتی هر مشتری بالقوه بسیار متفاوت است، در نهایت هر رویکرد فروش متفاوت خواهد بود. داشتن چندین نوع خریدار ضرری ندارد، اما ساخت یک فرآیند فروش و ماشین بازاریابی که خریداران کاملاً متفاوت را برآورده کند، بسیار دشوار است. بنابراین همیشه تلاش های بازاریابی و فروش فعال خود را به طور همزمان متمرکز کنید.

هنگام تعریف شخصیت خریدار به این سوالات توجه کنید:

  • آیا سندی دارید که خریدار ایده آل شما را توصیف کند؟
  • آیا ویژگی های خریدار ایده آل مانند اندازه شرکت و صنعت را شناسایی کرده اید؟
  • آیا شامل سایر اطلاعات برند است که ممکن است برای خریدار معمولی شما منحصر به فرد باشد؟
  • اگر معاملات بزرگ‌تری را به شرکت‌های B2B می‌فروشید و هنگام فروش خدمات خود با چندین مخاطب سروکار دارید، عناوین و دپارتمان‌های معمولی آن‌ها چیست؟
  • چه چیز دیگری در مورد آنها منحصر به فرد است؟ آیا آنها معمولاً مرد هستند یا زن، جوان یا پیر، مدیران یا مشارکت کنندگان فردی؟

2- آیا فرآیند فروش دارید؟

دومین اشتباه رایج، نداشتن فرآیند فروش است. هر شغل فروش در نهایت کمی متفاوت است. اما چنین اتفاقاتی باید در اکثر آنها رخ دهد. این مراحل مشابه را پیدا کنید و یک فرآیند بسازید.

در ادامه بخوانید :   خانم دکتر باحجاب | انتشار عکس خانم دکتر باحجاب در مترو

در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک فرآیند در نظر بگیرید:

  • آیا انواع تماس‌های فروش را که معمولاً در مراحل مختلف فرآیند خرید مشتری بالقوه دارید، شناسایی کرده‌اید؟
  • آیا فرآیند جستجوی تلفنی دارید که شامل جستجو از طریق ایمیل، پست صوتی و رسانه های اجتماعی باشد؟
  • آیا فرآیندی برای شناسایی اهداف و اولویت های آنها دارید؟
  • آیا فرآیندی برای اطمینان از اینکه می توانید به آنها کمک کنید و آنها را متقاعد به خرید کنید دارید؟
  • آیا رویه استانداردی (مانند ارائه، ارائه یا قرارداد) دارید که یک توافق معمولی را تعریف کند؟
  • آیا فرآیند خرید در جزئیات قرارداد دارید؟
  • آیا فرآیندی برای کمک به مشتریان فعلی یا جدید در استفاده از خدمات خود دارید؟
  • آیا فرآیندی برای مدیریت حساب های موجود خود دارید؟

مراحل بالا برای اکثر شرکت ها مناسب است، اما ممکن است برای کسب و کار شما کافی نباشد. اگر در یک کسب و کار خدماتی هستید، ممکن است به یک فرآیند گام به گام برای ارائه خدمات، گزارش و بررسی نتایج با مشتریان، و تجدید و فروش مشتریان نیاز داشته باشید. اگر در حال فروش یک محصول فیزیکی هستید، به فرآیندی برای تحویل و مونتاژ نیاز دارید.

3- آیا روند فروش شما مستند است؟

برای مقیاس‌بندی فرآیند خود، باید اسناد واقعی ایجاد کنید که توضیح دهد هر تماس در فرآیند فروش شما چگونه کار می‌کند و قبل و بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد. آیا هنگام فروش حساب‌های جدید، سؤالاتی را که معمولاً می‌پرسید، زمان گفتن داستان و معیارهایی که برای انتقال معامله از یک مرحله به مرحله دیگر باید رعایت شود را مشخص کرده‌اید؟

در ادامه بخوانید :   بهترین هتل‌های ۳ ستاره کیش

برای مدیریت این فرآیند از ویکی داخلی یا Google Docs استفاده کنید. Google Docs به‌ویژه مفید است زیرا دیگران می‌توانند وارد سیستم شوند، نظرات بنویسند، ویرایش‌هایی را پیشنهاد کنند و سؤال بپرسند. این به شما امکان می دهد روند فروش را در طول زمان تغییر دهید.

چرا شما این کار را انجام میدهید؟ تیم شما راه‌های بیشتر و بهتری را برای نزدیک شدن به مشتریان و جلب مشارکت آن‌ها کشف خواهد کرد و فرآیند شما باید تغییر کند تا این پیشرفت‌ها را منعکس کند. علاوه بر این، کمپین های بازاریابی، گزینه های محصول و خدمات، و چشم انداز رقابتی شما نیز احتمالاً تغییر خواهند کرد. بنابراین، از اسناد مشترک برای به اشتراک گذاری و بهبود فرآیند فروش خود در زمان واقعی استفاده کنید.

بهترین فرآیندها نتیجه همکاری بین نمایندگان خط مقدم، مدیران و مشاور فروش است که تجربه استفاده از روش فروش قوی در سناریوهای مختلف را دارد. از مشاوران فروش استفاده کنید زیرا آنها تجربه کار با شرکت های دیگر و همچنین روش ها و چارچوب های فروش را به همراه خواهند داشت که به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. نمایندگان فروش خط مقدم را درگیر کنید تا بتوانند فرآیندها را آزمایش کنند و با بهبود آنها بازخورد ارائه کنند. این نیز پذیرش آنها را تضمین می کند. اگر عوامل خط مقدم نقشی در ایجاد فرآیند داشته باشند، به احتمال زیاد آن را دنبال خواهند کرد. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که مدیران فروش برای اطمینان از اجرای موثر فرآیند درگیر هستند.

4- آیا روش موثری برای شناسایی بهترین مشتریان بالقوه دارید؟

شما مشتری ایده آل خود را مشخص کرده اید. سپس شرکت هایی را که مطابقت دارند شناسایی کنید و مخاطبین آن شرکت هایی را پیدا کنید که با خریدار شما مطابقت دارند. در حالت ایده آل، شما مخاطبان مناسب را از طریق بازاریابی درونگرا جذب خواهید کرد. این سرنخ ها را تا زمانی که با نمایه خریدار ایده آل شما مطابقت داشته باشند، اولویت بندی کنید.

نتیجه

تقریباً همه کسب‌وکارها برای بقا به یک جریان ثابت از حساب‌های جدید متکی هستند. شرکت هایی که در جذب مشتری مهارت دارند، تصادفی به این سطح نرسیدند. آنها یک فرآیند بسیار متمرکز ایجاد کرده اند و دائماً خود را در برابر همتایان و رقبا محک می زنند. تعهد آنها به بهبود مستمر به آنها کمک می کند تا مشتریان بیشتری را به دست آورند و رقبا را شکست دهند.

در ادامه بخوانید :   وبینار نیوزتریدینگ؛ ترید با اخبار و رویدادها در بازار ارزهای دیجیتال

در حالی که فناوری فرآیند فروش را ایجاد نمی کند، مطمئناً نمایندگان را قادر می سازد تا چنین فرآیندی را به طور مؤثر دنبال کنند. همانطور که فرآیند خود را ایجاد می کنید، روی مشتری تمرکز کنید، اما مراحلی را که هر نماینده برای انجام کار خود باید بردارد را نیز در نظر بگیرید. وقتی عوامل کارآمدتر باشند، می توانند به افراد بیشتری کمک کنند.

نوشته‌های مشابه