10 تکنیک برای جذب مشتری و افزایش فروش در آرایشگاه های زنانه


10 تکنیک برای افزایش فروش در آرایشگاه های زنانه

ما موضوع خود را در مورد اهمیت بازاریابی در صنعت آرایشگری و شناسایی بازار هدف شما آغاز خواهیم کرد. سپس به کانال های تبلیغاتی مختلف مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی دهان به دهان و غیره خواهیم پرداخت.

صنعت آرایشگری تاریخچه ای غنی دارد که به قرن ها قبل باز می گردد. امروزه آرایشگاه ها به محلی برای برقراری ارتباط و معاشرت افراد تبدیل شده اند. دیدن مشتریانی که با آرایشگران و سایر مشتریان خود حتی در حین لذت بردن از یک نوشیدنی سرد یا فنجان قهوه داغ در حال چت کردن هستند، غیرمعمول نیست.

در سال‌های اخیر، صنعت آرایشگری دوباره شاهد محبوبیت بوده است و این روند منجر به ظهور آرایشگاه‌های مدرنی شده است که تجربه‌ای منحصر به فرد و شخصی را ارائه می‌دهند.

با تمام این تغییرات، آگاهی صاحبان سالن از فروش اهمیت دارد تا در نهایت بتوانند به درآمد بالایی دست یابند. درک وضعیت فعلی صنعت آرایشگری و روندهای نوظهور به شما کمک می کند موثرترین تکنیک های فروش را شناسایی کنید.

1. بازار هدف خود را مشخص کنید

اکنون که درک خوبی از صنعت آرایشگاه داریم، بیایید در مورد چگونگی شناسایی بازار هدف خود برای طرح بازاریابی آرایشگاه خود صحبت کنیم. شاید اولین و مهم ترین نکته ای که باید به عنوان مدیر آرایشگاه و سالن زیبایی به آن توجه کرد شناسایی بازار هدف باشد که در نهایت می تواند به شناخت بیشتر مشتری و حتی فروش بیشتر منجر شود.

اولین قدم این است که در مورد نوع مشتریانی که می خواهید جذب کنید فکر کنید. آنها چه کسانی هستند علایق، نیازها و خواسته های آنها چیست؟ ایجاد پرسونای مشتری می تواند به شما کمک کند تا مشتری ایده آل خود را تجسم کنید و پیام های بازاریابی خود را با نیازهای خاص آنها تنظیم کنید.

به عنوان مثال: فرض کنید شما یک آرایشگاه هستید که در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارد. بازار هدف شما ممکن است دختران دانشگاهی باشند که به دنبال مدل موی شیک، ناخن های زیبا، درمان کراتینه مو و بسیاری از خدمات زیبایی دیگر در حد بودجه خود هستند.

همچنین مهم است که رقابت خود را با سالن های دیگر در نظر بگیرید. آرایشگاه های دیگر در زمینه های مختلف چه خدماتی ارائه می دهند؟ چگونه می توانید خود را متمایز کنید و سرنخ های جدید جذب کنید؟

یکی از راه های متمایز شدن، مشارکت با مشاغل محلی و ارائه تبلیغات یا تخفیف به کارمندان آنها است. این می تواند به شما کمک کند وارد بازار جدیدی شوید و با سایر مشاغل در جامعه روابط برقرار کنید. با درک بازار هدف خود و آنچه شما را از رقبا متمایز می کند، می توانید یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که مستقیماً با مشتری ایده آل شما صحبت کند و تجارت جدید را به سالن شما هدایت کند.

2. از ارائه تخفیف غافل نشوید

یکی از تکنیک های فروش در آرایشگاه این است که در مناسبت های مختلف برای مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرید. هرگز قدرت یک تخفیف یا پیشنهاد تبلیغاتی را دست کم نگیرید. تخفیف ها و پیشنهادات ویژه راهی عالی برای جذب مشتریان جدید برای امتحان کردن سالن شما هستند.

این به آنها کمک می کند که خدمات شما را مستقیماً با نصف قیمت تجربه کنند. اگر آن‌ها کاری را که انجام می‌دهید دوست دارند، می‌توانید در طول زمان آنها را به مشتریانی تکراری تبدیل کنید که به طور مداوم از خدمات شما استفاده می‌کنند.

در ازای دریافت تخفیف می توانید ایمیل آنها را درخواست کنید و تخفیف های ویژه خود را برای آنها ارسال کنید. این یک راه عالی برای ایجاد لیستی از مشتریان بالقوه و بازاریابی قوی برای فروش بیشتر است.

3. حضور در شبکه های اجتماعی می تواند باعث فروش بیشتر شما شود

احتمالاً وقتی صحبت از تکنیک های فروش در آرایشگاه می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد حضور در شبکه های اجتماعی است. تقریبا تمام سالن های زیبایی و آرایشگاه ها این کار را انجام می دهند. شما باید یک صفحه اینستاگرام متفاوت داشته باشید و محتوای خوب را برای کاربران خود به اشتراک بگذارید.

فضای آرایشگاه، نمونه کار، عکس های قبل یا بعد از آرایش و خدماتی که حتی شما را از سایر آرایشگاه های زنانه متمایز می کند. همچنین می توانید محتوای آموزشی ایجاد کنید. به عنوان مثال: راه حل های تقویت مو، آموزش کوتاه کردن مو، بایدها و نبایدهای آرایش و غیره، مطمئناً مخاطبان شما چنین ویدیوهایی را دوست خواهند داشت.

اگر سالن شما بزرگ است و زمان زیادی برای فعالیت های جانبی ندارید، حتما بخش مهمی از درآمد خود را برای بازاریابی و فروش بگذارید. این باعث می شود مشتریان زیادی پیدا کنید و البته درآمد بیشتری نیز کسب کنید.

اگر افزایش ارگانیک مشتریان خود را دشوار می دانید، می توانید تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی را برای خدمات خود در نظر بگیرید. تبلیغات رسانه های اجتماعی اغلب یک راه حل تبلیغاتی مقرون به صرفه است که می تواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.

4. شما یک برنامه ارجاع دارید

برنامه ارجاع همه چیز در مورد استفاده از مشتریان وفادار فعلی شما برای کمک به شما در ایجاد سرنخ های جدید است. در عوض، به مشتریان خود با تخفیف، رویدادهای ویژه یا خدمات رایگان پاداش می دهید.

می توانید یک ایمیل ارسال کنید تا آنها را از برنامه ارجاع خود مطلع کنید یا کارت ویزیت بسازید که می توانند به دوستان خود بدهند. برنامه های ارجاع یک تکنیک بازاریابی عالی هستند.

5. سازماندهی یک رویداد یا خدمات آرایشی

از اینستاگرام که بگذریم، یکی از تکنیک های فروش در آرایشگاه این است که هر از گاهی یک رویداد یا خدمات آرایشی و آرایشی برگزار کنید و عکس ها و فیلم ها را در شبکه های اجتماعی با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. اگر این رویداد را به درستی برگزار کنید، افراد زیادی در آن شرکت خواهند کرد و در نهایت حتی می توانید درآمد و مشتریان بیشتری داشته باشید.

6. از افراد مشهور کمک بگیرید تا بیشتر دیده شوید

کمک گرفتن از افراد مشهور و مشهور برای ارائه خدمات خود یکی دیگر از تکنیک های فروش در آرایشگاه است. مردم وبلاگ نویسان و افراد مشهور را دنبال می کنند و به آنها اعتماد می کنند، بنابراین این شغل باعث جذب مشتریان بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر می شود.

7. محل آرایشگاه را در گوگل مپ ثبت کنید

طبق یک مطالعه، 76 درصد از افرادی که در گوشی هوشمند خود به دنبال مکانی برای خرید یا دریافت خدمات هستند، از یک مکان فیزیکی بازدید می کنند و 28 درصد از این جستجوها منجر به خرید می شود. یا دریافت خدمات

فهرست کردن مکان آرایشگاه خود در Google Maps قدرتمندترین راه برای جذب مشتریان اطراف به صورت آنلاین است. شکی نیست که این محبوب ترین ایده بازاریابی برای یک آرایشگاه است، اما تعداد کمی از آرایشگران به پتانسیل واقعی آن پی می برند.

ممکن است فکر کنید که قرار دادن مکان آرایشگاه خود در Google Maps پیچیده یا چالش برانگیز است، اما در واقع بسیار ساده است و حتی می توانید آن را به صورت رایگان انجام دهید. ابتدا باید به وب سایت Google My Business بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، فقط باید مشخصات کسب و کار خود را پر کنید و درخواست خود را تأیید کنید. چند روز بعد یک کد تایید دریافت می کنید و آدرس شما در نقشه گوگل ثبت می شود.

8. استفاده از بازاریابی پیامکی ایده خوبی است

ارسال پیام های متنی تصادفی به مشتریان می تواند فروش شما را افزایش دهد. اما راه های دیگری برای استفاده از بازاریابی پیامکی برای سالن شما وجود دارد که تاثیر بیشتری بر درآمد شما خواهد داشت. این ایده ها بازاریابی سالن شما را به سطح جدیدی می برد.

در حالی که راه‌های زیادی برای تبلیغ خدمات شما با پیام‌های متنی وجود دارد، اینها معمولاً بهترین گزینه‌ها هستند:

  • می توانید زمان قرار ملاقات با مشتری را برای او ارسال کنید.
  • به برخی از مشتریان خود کوپن های تخفیف ارائه دهید.
  • مشتریان را از در دسترس بودن محصول جدید مطلع کنید. (احتمالاً خدمات جدیدی در سالن شما اضافه شده است و بهتر است در اسرع وقت به مشتری اطلاع دهید.)
  • گهگاه در مورد نظافت یا حمل وسایل شخصی (مثلاً برس شخصی یا حوله رنگ مو) به مشتریان مشاوره ارسال کنید.
  • هنگامی که مشتریان در تعطیلات با شما تماس می گیرند، پیام های متنی پاسخ خودکار را برای مشتریان ارسال کنید.

یکی از بهترین ایده های بازاریابی آرایشگاهی از این لیست، ایده یادآوری قرار ملاقات است. نرخ عدم نمایش حدود 20٪ برای آرایشگاه ها غیرعادی نیست. ارسال یادآوری‌های قرار می‌تواند این میزان را تقریباً به 0 درصد کاهش دهد.

فقط با نگاه کردن به درآمد از دست رفته به دلیل عدم حضور، می توانید با به خاطر سپردن قرار ملاقات ها، تخمین بزنید که به عنوان یک آرایشگر چقدر پول از دست داده اید. بدین ترتیب؛ اگر یک آرایشگر به طور متوسط ​​(100 میلیون تومان) در ماه درآمد داشته باشد و میزان غیبت او 20 درصد باشد، در این غیبت ها ماهیانه حدود 40 میلیون تومان ضرر می کند!

9. تبلیغات دهان به دهان یکی از تکنیک های فروش آرایشگاه است

تبلیغات دهان به دهان احتمالا موثرترین ایده بازاریابی برای یک آرایشگاه است. زیرا مشتریان شما می توانند به صورت رایگان بازاریاب شما باشند. لطفا از مشتریان عادی خود بخواهید خدمات شما را به دوستان خود ارجاع دهند. از تبلیغ سالن خود با درخواست از مردم نترسید.

اگر مشتریان راضی باشند، با کمال میل این کار را انجام خواهند داد. حتی می‌توانید به ازای هر فرد جدیدی که به سالن شما می‌آورند، در خدمات بعدی به آنها تخفیف بدهید، این کاری است که اکثر مشتریان مایل به انجام آن هستند.

برای موفقیت در این حرفه و داشتن درآمد بالا شرکت در دوره ریکاوری و فروش آکادمی بازار را فراموش نکنید. با کمک این دوره می توانید به درآمد بالایی برسید و کار، فروش و زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید.

10. بسته خدمات مشتری اختصاصی داشته باشید

این تکنیک یکی از پرفروش ترین تکنیک ها در آرایشگاه است. برای مشتریانی که اوقات فراغت محدودی دارند یا حتی کارمندان، می‌توانید خدمات ویژه‌ای مانند: ارائه خدمات سریع 30-45 دقیقه‌ای با قیمت مناسب در نظر بگیرید.

در واقع شما با این کار خدماتی متفاوت از رقبای خود ارائه می دهید. مردم عموماً این نوع خدمات را دوست دارند. چه یک نوع خدمات آرایشی و چه بسته ای از خدمات مختلف آرایشی.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد بهترین تکنیک های فروش در آرایشگاه صحبت کردیم. برای این کار ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و در نهایت این 10 راه حل را در ذهن داشته باشید.

اکنون که این تکنیک ها را می دانید، می توانید تعدادی از آنها را اعمال کنید و مشتریان خود را به تماس با شما وادار کنید که در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود.

نوشته‌های مشابه