چگونه بقایای برچسب ها را از ظرف های پلاستیکی پاک کنیم؟ ۴ روش موثر و کاربردی


حتما شما هم تا به حال درگیر برچسب‌هایی بوده اید که از روی ظرفهای پلاستیکی پاک نمی‌شوند. این موضوع نیز مانند پاک کردن چسب از روی لباس قابل حل است. روش های زیادی برای از بین بردن بقایای برچسب از پلاستیک وجود دارد که شما می‌توانید از این روش‌ها برای حذف برچسب‌ها از سطوح دیگر مانند شیشه، کاشی، فلز و چوب نیز استفاده کنید. کافی است یکی از این راه حل ها را امتحان کنید و در کمترین زمان سطح تمیزی خواهید داشت.

روش پاک کردن برچسب‌ها از سطوح پلاستیکی

پیش از اینکه کار خود را شروع کنید در نظر داشته باشید که بعضی مواد مثل روغن زیتون ممکن است ظرف یا سطح پلاستیکی شما را لک کند یا باعث تغییر رنگش شود و یا سشوار ممکن است به سطوح نازک آسیب بزند.. پس بهتر از پیش از شروع ماده مورد استفاده خود را روی گوشه‌ای سطح امتحان کنید و سپس به کار خود ادامه بدهید.

۱. نحوه پاک کردن بقایای برچسب با سشوار

اگر سشوار دارید و تا به حال سعی نکرده‌اید برچسب را از روی ظرف پلاستیکی خود جدا کنید، جالب است بدانید که گرمای این ابزار ممکن است چسب را شل کند و برچسب را جدا کند.

برای این کار لازم است تا ۳۰ ثانیه هوای گرم سشوار را روی برچسب بگیرید. سپس برچسب را با ناخن یا یک ابزار خراش دادن پلاستیکی (مانند کارت هدیه) بردارید. در صورت نیاز فرآیند را تکرار کنید تا برچشب کاملا پاک شود.

۲. چگونه با آب داغ و صابون باقی مانده برچسب را پاک کنیم 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن بقایای برچسب‌ها، استفاده از کمی آب و صابون است. برای این کار کافی است چند قطره مایع ظرفشویی را به یک کاسه بزرگ یا سینک آشپزخانه اضافه کنید و با آب گرم یا داغ پر کنید. در این مرحله اگر ظرف پلاستیکی کوچکی دارید آن را در آب صابون فرو کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا برچسب نرم شود و بقایای آن شروع به کنده شدن کند.

برچسب را جدا کنید و از مسواک، اسکرابر آشپزخانه، خراش پلاستیکی یا چیزی شبیه به آن استفاده کنید تا برچسب باقی مانده را بردارید.

۳. چگونه با روغن زیتون باقی مانده برچسب را پاک کنیم

اگر این روش را انتخاب کردید، ابتدا آن را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید زیرا ممکن است برخی از پلاستیک‌ها روغن را جذب کنند و لکه شوند. برای این کار لازم است با برداشتن هر چه بیشتر برچسب با انگشتان خود شروع کنید.

سپس یک دستمال پارچه‌ای یا دستمال کاغذی را در روغن زیتون آغشته کنید و روی سطح برچسب به صورت متناوب بکشید. ممکن است لازم باشد اجازه دهید روغن برای چند دقیقه روی باقیمانده باقی بماند و به طور متناوب بین آب صابون و روغن جایگزین کنید تا از شر کل مواد خلاص شوید.

۴. چگونه با سرکه سفید باقی مانده برچسب را پاک کنیم

سرکه یک محلول تمیزکننده استاندارد است، بنابراین جای تعجب نیست که مردم از آن برای پاک کردن برچسب ها از پلاستیک استفاده کنند. اگر می خواهید از سرکه سفید برای تمیز کردن بقایای چسبنده استفاده کنید، مراحل مشابه روغن زیتون خواهد بود. با برداشتن هر چه بیشتر برچسب با ناخن شروع کنید. سپس یک حوله کاغذی را در سرکه خیس کنید و آن را روی چسب فشار دهید.

قبل از اینکه دستمال را بردارید، بگذارید چند دقیقه بماند تا باقیمانده آن را بخراشید. حالا محل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا تمام شود.

شما از چه روش‌هایی برای پاک کردن باقیمانده برچسب‌ها از ظروف و سطوج پلاستیکی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مشابه