پارک دلفین کیش | تصاویر جالب از پارک دلفین در جزیره کیش


پارک دلفین از جاذبه های تفریحی و گردشگری پرطرفدار است. این پارک در شهر زیبای کیش در خیابان جهان واقع شده است. اغلب مسافرانی که به کیش سفر می کنند، حتما از این پارک دیدن می کنند. در این مکان می توانید انواع پستانداران را ببینید و از این لحظات پرهیجان لذت ببرید. در قسمت زیر تصاویری جالب از پارک دلفین کیش را قرار داده ایم. برای مشاهده این تصاویر جالب در نیک صالحی همراه ما باشید.

پارک دلفین کیش

تصاویر جالب و دیدنی از پارک زیبای دلفین را مشاهده کنید.

عکس هایی از پارک دلفین

درباره پارک دلفین

یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کیش که بسیار پرطرفدار است، پارک دلفین کیش است که در خیابان جهان قرار دارد. پارک دلفین وسعتی حدود صد هکتار دارد و از بخش‌های متنوعی مانند باغ پرندگان، دلفیناریوم، تونل آکواریوم آب شور و آمفی‌تئاتر تشکیل شده است. در این مجموعه تفریحی می‌توانید انواع پستانداران مانند گراز دریایی، گربه دریایی و شیر دریایی را در کنار حیوانات دوست‌داشتنی چون پنگوئن و دلفین مشاهده کنید. این حیوانات در محیطی کاملا بهداشتی و سالم زندگی می‌کنند و تمامی نیازهای‌شان برطرف می‌شود. به گونه‌ای که در پارک دلفین زاد و ولد کرده و جمعیت‌شان زیاد می‌شود. بازدید از این مجموعه، تجربه جالبی را برای شما ثبت می‌کند.

پیشینه پارک دلفین

در سال ۱۳۹۰ در جزیره کیش، پارک دلفین‌ها شروع به کار کرد که مورد توجه گردشگرانی که با تور به کیش سفر کرده بودند مورد توجه قرار گرفت، مجموعهٔ عظیم تفریحی و توریستی با مساحت صد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش شامل فضای سبز با انواع مختلف گونه‌های گیاهی، باغ پرندگان و استخر دلفین‌ها است.

پارک دلفین‌های جزیره کیش با توسعه روزافزون، امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کیش است. مجموعه ای شامل دلفیناریوُم یا پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، سفره خانه سنتی و …

حضور گردشگران در پارک معروف کیش

دلفیناریوم یا پارک دلفین کیش

شاید شما هم تصاویر مربوط به هنرنمایی دلفین های زیبا در دلفیناریوم کشورهای جهان را دیده و مجذوب هنرنمایی آن ها شده باشید. باید بگویم برخی از این دلفیناریوم ها اجازه شنا کردن و حتی شرکت در کلاس های آموزش شان را نیز به شما می دهند و شما می توانید یک روز تمام را با یک بچه دلفین زیبا شنا کرده و همراه با او در یک کلاس آموزش دلفین شرکت کنید. سال ها قبل فقط دیدن این تصاویر برای ما ایرانی ها ممکن بود اما حالا در جزیره شگفتی ها به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است.

پارک دلفین کیش، اولین و تنها دلفیناریوم در خاک ایران است که شما را با نمایش دلفین ها حیرت زده خواهد کرد. مجموعه ای عظیم با وسعت یکصد هکتاری که درست در گوشه جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ سه برنامه متنوع را برای شما تدارک دیده است که شامل تماشای دلفین ها، باغ پرندگان و کلاسیک می شوند. حالا که فصل پاییز و زمستان در راه است و کمی از گرمی تابستان کاسته شده، بهترین زمان برای سفر به جزیره مرجانی کیش فرا رسیده است.

یکی دیگر از جذابیت های جزیره حضور پنگوئن ها است. موجوداتی به غایت زیبا و البته مغرور که دیدن راه رفتنشان از نزدیک حتما خنده را میهمان لب هایتان خواهد کرد.

فضای سبز پارک دلفین

فضای سبز پارک دلفین به قدری زیبا و شگفت انگیز طراحی شده است که ناخواسته بیننده را مجذوب خود می نماید. فضای سبز پارک دارای درختانی شامل بیش از یکصد گونه گیاهی مثل هزاران درخت نخل، بنجامین ‌هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس می شوند. با توجه به وضعیت اقلیمی و مرجانی بودن خاک جزیره کیش که در نوع خود بی‌نظیر است؛ بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان را در پارک دلفین و باغ پرندگان وجود دارند.

باغ پرندگان کیش

از جمله امکاناتی که در پارک دلفین و باغ پرندگان برای گردشگران در نظر گرفته شده است اینکه در مجموعه اتوبوس های قطاری مشغول بکار هستند که بازدید کنندگان را به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می کنند. حدود ۱۰ هزار پرنده از ۵۹ گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین‌ ها مانند انواع پلیکان، شتر مرغ، طوطى ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع جانوران نادرى مثل کروکودیل نگهداری می‌ شود. خبر خوش اینکه امسال با وارد کردن بخش دیگری از انواع پرندگان در فصول خنک، تعداد آنها به ۱۰۰ هزار پرنده افزایش می‌ یابد. پرندگان و جانوران در چند قدمی تماشاگران بدون هر گونه بند و حصاری آزادانه زندگی می کنند.

تصاویری از پارک دلفین کیش

امکانات عجیب مجموعه دلفیناریوم

این مجموعه دارای سالن های کنسرت و آمفی تئاتر و همچنین سرویس حمل و نقل (اتوبوس‌های قطاری) می‌باشد که بازدید کنندگان را به بخش‌های مختلف این مجموعه هدایت می‌کنند. همچنین فضای سبز پارک دلفین‌های جزیره کیش دارای یکصد گونه مختلف گیاهی و درختان مختلف مانند درخت لوز، درخت اکالیپتوس، و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس های مختلف است.

بهترین زمان برای بازدید از مجموعه دلفیناریوم

به دلیل آب و هوای جزیره کیش، این مجموعه در نیمه دوم فعالیت می‌کند. شما با خرید بلیت ورودی این مجموعه می‌توانید از پارک پرندگان، آکواریوم آب شور و نمایش دلفین‌ها بازدید کنید. کل این بازدید چیزی در حدود ۳ تا ۴ زمان نیاز دارد.

تفریحات جزیره کیش

جزیره کیش چند سالی است که تبدیل به قطب تفریحی ایرانیان شده است. انواع و اقسام تفریحات آب و هوایی از امکانات جزیره برای تجربه یک تعطیلات ایده آل به شمار می آید. غواصی در آب های بدون کوسه، پاراسل سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری بر روی قایق های کف شیشه ای، کارتینگ، سافاری، بانچی جامپینگ و بسیاری دیگر از تفریحات که برخی منحصرا در جزیره کیش یافت می شود.

اگر به دنبال قیمت این تفریحات در جزیره هستید، سری به سایت های معتبر زده و از تخفیفات بلیط این تفریحات نیز برخوردار شوید. کیش پر از دیدنی های طبیعی و تاریخی است؛ شهر زیرزمینی کاریز یکی از همان جاذبه های دیدنی جزیره مرجانی است. مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ هم یکی از دیگر از تفریحات جذاب این جزیره محسوب می شوند. آخرین لذت حضور در جزیره، تماشای غروب زیبای خورشید در یک اسکله است. با یک برنامه ریزی درست و یک سفر هوشمندانه در جزیره کیش، این نگین درخشان خلیج همیشه فارس، لحظات نابی را تجربه خواهید کرد.

علی بابا ,سفر مارکت , ویکی پدیا

نوشته‌های مشابه