نیکزاد: مشکلات معیشتی مردم با شفاف سازی و مسئولیت پذیری مردم حل می شود/ چنارانی: آمده ام تا سهم زنان در کرسی های سیاسی را مطالبه کنم – تکنوشو


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر نیکزاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران، 25 سال در قوه مجریه و 2 سال به عنوان مشاور در کمیسیون شوروی با افتخار در خدمت شما بودم.

به گزارش ایلانا، وی افزود: کتابی به نام الفبای توسعه پایدار نوشتم و در آن مشکلات اصلی کشور را مطرح و پاسخ دادم. در طول مدت خدمتم عملکرد من همیشه در معرض دید شما بوده است.

نیکزاد گفت: در طول 27 سال خدمتم با مشکلاتی مواجه شدم که برای رفع آن به صورت شبانه روزی با همکارانم وقت می گذاشتم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بیکاری جوانان، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با الهام از تدبیر شهید آیت الله رئیسی و با تمرکز زدایی، ایجاد شفافیت و افزایش مسئولیت پذیری مردم و با یک برنامه مدون قابل حل است.

همچنین بخشی از صحبت های علی واقفچی پس از ثبت نام در انتخابات 1403 را در گروه خبرنگاران می خوانید؛

* علت اصلی چالش بیکاری، تصمیمات ضد مولد است

* راه حل تک نرخی شدن ارز و حمایت از تولید داخلی است

موسوی: اگر موتور انقلاب به دست افراد شایسته سپرده شود، تحول عظیمی در اداره کشور رخ می دهد.

همچنین به گزارش ایسنا، سیداحمد موسوی شامگاه دوشنبه 23 خرداد 1403 پس از ثبت نام به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: آنچه من معتقدم اگر اصلاح شود بر سایرین تاثیر خواهد گذاشت. ادارات، موثر خواهد بود، یک موضوع شایسته سالاری و مدیریت و مهارت برای همه باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم دو مثال از حکومت را برای ما بیان کرده است. یکی دوران حکومت حضرت یوسف و دیگری حکومت حضرت موسی.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر موتور انقلاب به دست افراد شایسته سپرده شود قطعا تحول عظیمی در اداره کشور رخ خواهد داد. مردم آرزوها و امیدهایی دارند. آنها می خواهند اقتصادشان شکوفا شود و تورم افسارگسیخته مهار شود. قبل از صحبت در مورد آینده باید بگوییم که مسئولان در دوران مسئولیت خود چگونه عمل کردند.

موسوی گفت: گذشته را باید برای مردم گفت. با گفتن گذشته، آینده روشن خواهد شد. ارائه و اقدامات من در دسترس است. از جمله اقدامات بنده در سازمان حج، برگزاری حج عمره و حذف سهمیه ها بود.

چنارانی: آمده ام سهم زنان در کرسی های سیاسی را مطالبه کنم

همچنین به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی، نماینده سابق مجلس، بعدازظهر روز دوشنبه – 23 خرداد 1403 – پس از ثبت نام به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور گفت: در چندمین دوره اخیر دهه‌ها، عمده‌ترین مشکلات ما قبل از این بود که دولت‌های منتخب به رقبا و جریان‌های قبلی‌شان حمله کردند و از آنها انتقاد کردند، اما دولت بعدی بهانه‌ای برای انتقاد از دولت قبلی ندارد.

وی افزود: ما در همه دولت ها حلقه مفقوده داشته ایم و امروز با توکل به خدا و تجربه دو دوره نمایندگی مجلس برای تشکیل دولت انقلابی بر اساس آشتی ملی احزاب و گروه های سیاسی و استفاده از همه آمده ام. گروه ها و جناح ها همچنین بعد از 45 سال یک نکته مهم را بگوییم و آن اینکه با توجه به اینکه 50 درصد ظرفیت جمهوری اسلامی ایران را زنان تشکیل می دهند، آمدم تا سهم زنان را در مناصب سیاسی به ویژه در بزرگترین ستادهای سیاسی بخواهم. در جمهوری اسلامی ایران

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمدم بگویم در جامعه ما به اندازه پتانسیل و شایستگی مردان، زنان مجرب، متفکر و شایسته ای داریم و متاسفانه در این سال ها به ندرت توانسته ایم به آنها توجه کنیم. اکثر مناصب بالای سیاسی زنان در جامعه کمتر از یک درصد و حتی در شورای اسلامی در آن سالها بیشترین درصد مشارکت زنان کمتر از 6 درصد جامعه زنان بود.

چنارانی گفت: مشارکت مردم حلقه مفقوده ای است که تقریبا اکثر دولت ها آن را فراموش کرده اند و یکی از گام های بزرگ مشارکت مردم در سالی است که مدیریت از آن به عنوان جهش تولید مشارکت مردمی یاد کرده است. جهش در تولید تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است و برای داشتن آینده ای بهتر باید روی آموزش و پرورش استعدادهای بیشتر سرمایه گذاری کرد.

27219

نوشته‌های مشابه