نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون: روش های گوناگون با نتایج عالی!


نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون: روش های گوناگون با نتایج عالی!

احتمالاً شما هم جزو کاربرانی هستید که فایل‌ها، تصاویر، برنامه‌های زیادی را طی مدت طولانی در دستگاه خود دارید و فضای کمی برای ذخیره سازی باقی مانده است. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون وجود دارد که می‌توانید، به طور کلی حس اصلی را به گوشی همراه خود بازگردانید. با دنبال کردن این مقاله روش های بسیار مفیدی برای ایجاد داده های لازم برای شما فراهم می شود.

نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون : حذف برنامه های غیرضروری

اولین قدم در افزایش فضای ذخیره سازی، حذف برنامه های غیرضروری نیازی است که، رابط کاربری Apple iOS ابزار خاصی برای کمک به شما در انجام این کار دارد. در بخش نخست، تنظیما را در دستگاه خود باز کنید، و سپس “iPhone Storage” یا را انتخاب نمایید.

با بارگیری رابط، نمایش تصویری مفیدی از میزان فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان که به برنامه‌ها، تصاویر و انواع دیگر فایل‌ها اختصاص داده‌اید، دریافت خواهید کرد که ممکن است چند لحظه طول بکشد.همراه با فهرستی از همه برنامه‌های نصب‌شده، اطلاعاتی مانند آخرین زمان استفاده از هر اپلیکیشن و میزان فضای اشغال شده را نیز دریافت خواهید کرد، که همگی ممکن است به شما در تصمیم‌گیری برای حذف نصب کمک کنند.

iPhone Storage-1

هنگامی که روی یک برنامه ضربه می زنید، معمولاً حداقل دو گزینه در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید داده ها را «تخلیه» کنید، که تمام اطلاعات مرتبط با آن را حذف می‌کند. در سناریوی دوم، آن را کاملا حذف خواهید کرد که در عین حال از عناوین مهم یک نسخه پشتیبان گرفته می شود. بنابراین، در صورت نصب مجدد، می توانید تمامی موارد لازم را بازیابی کنید.

علاوه براین، کتابخانه برنامه شما کاملا در دسترس می ماند. به ویژه برای کسانی که دستگاه‌های قدیمی‌تر و کم‌ذخیره‌سازی دارند، می توانند به‌طور خودکار برنامه‌های غیر ضروری را زمانی که فضای ذخیره‌سازی شما کم می‌شود، حذف کنند. این ویژگی را می توان در منوی ذخیره سازی آیفون پیدا کرد.

در بخش پیام‌رسان‌ها، Messages نیز ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌دهد. این برنامه یک نمای کلی از تمام پیوست های مختلفی که ممکن است از دوستان و اقوام دریافت کرده باشید را ارائه می کند. جالب است بدانید که تصاویر، فیلم های قدیمی موجود در چت چقدر فضای ذخیره سازی را شلوغ می کند.

علاوه بر این، می‌توانید مطابق با رابط کاربری گوشی خود را طوری پیکربندی کنید که به‌طور خودکار پیام‌ها و پیوست‌های قدیمی‌تر از یک سال را حذف کند. البته، این گزینه ممکن است باعث حذف موارد مهم شود، برای همین استفاده از آن توصیه نمی شود، مگر اینکه فضای بسیار محدودی در دستگاه خود داشته باشید.

iPhone Storage-2

کاهش تعداد لیست مخاطبین

بخش بعدی در روش های نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون ایجاد تغییرات در لیست مخاطبین است. این سوال مهم وجود دارد که چرا افرادی را که دیگر با آنها ارتباط تدارید حذف نمی کنید. آیفون با اشاره به مخاطبینی که ممکن است تکراری باشند به شما کمک می کند. جدای از آن، این روش شامل مرور هر فرد و اطمینان از فعلی بودن داده‌های موجود است.

ایجاد تنظیمات برگزیده برای اعلان‌ها

مرور تنظیمات اعلان‌ها کاری است که همه باید هر از گاهی انجام دهند، زیرا این موارد می‌توانند قدرت دستگاه شما را کاهش دهند. به تنظیمات در دستگاه خود بروید و برای شروع، «Notifications» را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم اگر قبلاً این کار را نکرده اید از ویژگی خلاصه برنامه ریزی شده در iOS استفاده کنید.

iPhone Storage-3

به صورت ساده، بهتر است اعلان‌ها را به‌جای تکه‌تکه یک‌باره مدیریت کنید، زیرا بیشتر آنها نیازی به توجه فوری شما ندارند. می‌توانید این کار را با استفاده از ویژگی زمان‌بندی انجام دهید، که این امکان می‌دهد تا چندین بار در روز انتخاب کنید که دستگاهتان پیام ها را یک‌بار نشان دهد.

این باید به بیشتر افراد کمک کند تا هشدارهای خود را بهتر مدیریت کنند، اما اگر می‌خواهید تاثیر بیشتری را داشته باشید، می‌توانید تنظیمات خاص هر برنامه را تغییر دهید. این روش ارزش آن را دارد که تنظیمات درون برنامه ای (توییتر و اینستاگرام ) را بررسی کنید تا هشدارهایی را که به شما می دهند محدود یا خاموش کنید.

iPhone Storage-4

نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون: اجرای تنظیمات فوکوس

ویژگی تنظیمات فوکوس اپل، بدین شکل است که می توانید آن را برای برخی فعالیت ها و مدیریت اعلان های خود استفاده کنید. گوشی هوشمند شما به طور پیش فرض با تعداد انگشت شماری از قبل بارگذاری شده است. نکته مهم در این بخش مرور همه تنظیمات و اطمینان کامل می باشد.

برای ایجاد این تغییرات اول در دستگاه خود تنظیمات را باز کنید، بعد گزینه “Focus” را جستجو نمایید. علاوه بر این، می‌توانید با فشار طولانی روی دکمه مزاحم نشوید یا Do Not Disturb و انتخاب New Focus، یک حالت جدید را مستقیماً از مرکز کنترل گوشی هوشمند خود ایجاد کنید.

بخش بعدی سفارش سازی شخصی این تنظیمات می باشد که بسیار ساده تر است. در قدم اول می‌توانید مخاطبینی را که می‌خواهید دستگاه به آن‌ها اجازه دهد یا بی‌صدا کند، مشخص کنید. پس از اینکه آن لیست ها را به دلخواه خود تنظیم کردید، می توانید با ضربه زدن روی فرمان “Options” در زیر لیست مخاطبین و برنامه ها به چند تنظیمات دیگر برسید. به طور خاص، ممکن است این گزینه برای شما مفید باشد که اجازه دهید اعلان‌های بی‌صدا در صفحه قفل شما ظاهر شوند.

آخرین مورد در نحوه افزایش حافظه داخلی آیفون، انتخاب گزینه های شخصی سازی صفحه اصلی، برای حالت های مختلف فوکوس است. وقتی برنامه‌هایی را که به آن‌ها دسترسی دارید محدود می‌کنید، در بخش مهمی محدودیت ایجاد می شود. برای مثال، مواردی چون اپل موزیک را با حالت Reading Focus کاملا محدود می کنیم.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نوشته‌های مشابه