مدیاتک Dimensity 8300 با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد


مدیاتک Dimensity 8300 با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

شرکت MediaTek اخیراً یک پرچمدار جدید از سری تراشه های Dimensity 9300 را در اوایل این ماه معرفی کرده است. اکنون این برند حاظر شده است تا سری مدیاتک Dimensity 8300 را روانه بازار کند. اگرچه این تراشه جدید برای گوشی های میان رده طراحی شده است، اما عملکرد قدرتمندی ارائه می دهد و پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد، کارایی و ویژگی های هوش مصنوعی ارائه می دهد.

ویژگی ها و مشخصات مدیاتک Dimensity 8300

این تراشه بر اساس فرآیند ۴ نانومتری نسل دوما سری Dimensity 8300، عملکرد و بهره وری قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد. این پردازنده دارای معماری سه لایه CPU با یک هسته Cortex-A715 در ۳.۳۵ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A715 در ۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است. این پیکربندی نسبت به Dimensity 8200 20% افزایش عملکرد و ۳۰% راندمان بهتر را نوید می دهد.

قابلیت‌های گرافیکی نیز ارتقای عمده‌ای دریافت کرده‌اند، به طوری که GPU Mali-G615 MC6 60 درصد افزایش عملکرد و ۵۵ درصد افزایش کارایی را ارائه می‌کند. این بدان معناست که شما یک تجربه بازی پاسخگو در دستگاه های مجهز به چیپ ست خواهید داشت.

پیشنهادی سردبیر

همچنین، مدیاتک Dimensity 8300 پیشرفت چشم گیری را در بخش دوربین داشته است، از جمله پشتیبانی از فیلمبرداری ۴K / 60fps HDR، فیلم برداری با مصرف انرژی بیشتر و عملکرد AI Color برای بهبود کیفیت تصویر که مورد توجه بیشتر کاربران گرفته است.

یکی از ویژگی های جالب دیگر این تراشه وجود سیلیکون APU 780 AI است که از مدل های زبان بزرگ (LLM) با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر پشتیبانی می کند. ویژگی هایی مانند ترجمه بلادرنگ زبان، خلاصه سازی متن و حتی نوشتن خلاقانه را فعال می کند. از دیگر ویژگی های قابل توجه این سری می توان به رمزگشایی AV1، بلوتوث ۵.۴، وای فای ۶E و پشتیبانی از نرخ تجدید تا ۱۲۰ هرتز در وضوح WQHD+ (یا ۱۸۰ هرتز در FHD+) اشاره کرد.

بنا براطلاعات موجود اولین گوشی هوشمند مجهز به مدیاتک Dimensity 8300 احتمالا Redmi K70e خواهد بود که اواخر این ماه عرضه خواهد شد.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __



نوشته‌های مشابه