زگیل تناسلی یک عارضه سرطانی است که باید جدی گرفته شود


علائم و تشخیص زگیل تناسلی در زنان و مردان

زیرا علائم و نشانه های این بیماری متفاوت است و در نقاط مختلف بدن ظاهر می شود. تشخیص دقیق و درمان سریع آنها بسیار مهم است.

در زنان، ویروس معمولا در نواحی مرطوب مانند لابیا مینور و دهانه واژن ظاهر می شود. علائم ممکن است شامل خونریزی بعد از رابطه جنسی، خارش یا ترشحات واژن باشد. روش تشخیص این بیماری در زنان مبتلا به الف اسمیراین ساده و قابل انجام است. بنابراین در صورت داشتن چنین علائمی باید به پزشک مراجعه کنید تا درمان زگیل تناسلی به سرعت آغاز شود.

در مردان، این ویروس می تواند در نواحی مختلفی از جمله اطراف دستگاه تناسلی و بیضه ها، مجرای ادرار و مقعد ظاهر شود. آنها می توانند به اشکال مختلف ظاهر شوند، مانند توده های نرم برآمده با سطح صاف یا توده های خشن با لبه های انگشت مانند. روش تشخیص این بیماری معمولا در مردان دشوار است. زیرا بر اساس علائم خارجی است. بنابراین در صورت ایجاد تغییرات در پوست یا رشد غیر طبیعی توده باید برای تشخیص دقیق و درمان مناسب به پزشک مراجعه کرد.

به یاد داشته باشید که این زگیل ها ممکن است در موهای بدن پنهان شده و یا در قسمت پنهان پوست ختنه گاه ظاهر شوند. بنابراین به طور کلی تشخیص و درمان دقیق زگیل تناسلی در اسرع وقت در هر دو جنس برای جلوگیری از عوارض جدی تر و کاهش روند بهبودی بسیار مهم است. با توجه به این نکته استفاده از روش های مستمر مانند لیزر برای زگیل تناسلی می تواند یکی از راه های موثر برای درمان این بیماری باشد.

آیا درمان زگیل تناسلی قطعی است؟

خیر، درمان قطعی وجود ندارد، اما زگیل تناسلی تا حد قابل قبولی قابل کنترل است و راه های مختلفی برای کاهش آن وجود دارد. اما مهم ترین نکته این است که درمان باید به طور کامل و صحیح انجام شود تا از بازگشت بیماری و عوارض جدی تر جلوگیری شود.

این بیماری به راحتی از طریق تماس جنسی منتقل می شود و برخی از افراد مبتلا ممکن است علائمی از خود نشان ندهند. بنابراین، دو حالت ممکن پس از آلودگی وجود دارد.

  1. فرد مبتلا هیچ علامتی ندارد.
  2. فرد مبتلا علائم بیماری را تجربه می کند و علائم در ناحیه تناسلی یا مقعد قابل مشاهده است.

روش های درمانی ویروس HPV این شامل داروها، روش های جراحی و درمان های تکنولوژیکی مانند لیزر است. اما برای اطمینان از بهبودی کامل و جلوگیری از عود بیماری، درمان کامل و دقیق زگیل تناسلی مهم است.

علاوه بر این، آموزش و آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری و اهمیت اطلاع رسانی به شرکای جنسی نیز بسیار حائز اهمیت است. اطلاعات صحیح و به موقع می تواند گسترش را کاهش دهد ویروس HPV و به پیشگیری از عوارض جدی آن کمک کند.

عوارض زگیل تناسلی

این ویروس می تواند عوارض جدی در افراد آلوده به آن ایجاد کند، از جمله:

  1. از جمله انواع مختلف سرطان سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان، سرطان اندام تناسلی زنان، سرطان واژن، مقعد، دهان و گلو در زنان و سرطان آلت تناسلی، مقعد، دهان و گلو در مردان..
  2. علائم ناخوشایند، از جمله ایجاد خارش، درد و سوزش در ناحیه تناسلیخونریزی حین یا بعد از رابطه جنسی و ترشحات غیر معمول از ناحیه تناسلی.
  3. تغییرات در سلول ها دهانه رحم یا دیسپلازی.
  4. زگیل‌های واژن می‌توانند باعث کشیده شدن بافت‌های واژن در هنگام زایمان شوند و مشکلاتی را در هنگام زایمان ایجاد کنند، از جمله احتمال خونریزی از زگیل در هنگام زایمان.
  5. اگر زگیل در مجاری ادراری باشد، می تواند پیشرفت کرده و باعث ایجاد آن شود انسداد ادرار بودن
  6. این بیماری از مادر به نوزاد منتقل می شود و باعث عفونت گلو و حنجره نوزاد در هنگام تولد می شود.

این عوارض نشان می دهد که تشخیص و درمان به موقع و درست زگیل تناسلی چقدر اهمیت دارد.

پیشگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقداماتی مانند رعایت بهداشت در حین رابطه جنسی و انجام اقدامات پیشگیرانه حائز اهمیت است. در این زمینه به توصیه های زیر توجه کنید:

محصولات مراقبتی

استفاده كردن یک کاندوم هر گونه رابطه جنسی می تواند خطر انتقال این بیماری را کاهش دهد. البته باید توجه داشت که کاندوم نمی تواند به طور کامل از انتقال ویروس HPV جلوگیری کند. چون همین مناطق برای تماس جنسی تحت پوشش آن نیستند.

واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل (drasadi-clinic.com/واکسن-گارداسیل-چیست) می تواند از ابتلا به این ویروس و عوارض جدی آن جلوگیری کند. بهتر است این واکسن را در سنین 11 و 12 سالگی دختران و پسران تزریق کنید، اما تا 26 سالگی می توان آن را تزریق کرد. قبل از تزریق واکسن HPV، مشاوره با پزشک ضروری است. به خصوص برای افرادی که به واکسیناسیون حساسیت دارند یا باردار هستند.

انتخاب یک سبک زندگی سالم

پیشگیری از این ویروس مستلزم اقداماتی مانند ترک سیگار، کنترل تعداد شرکای جنسی و تغییر عادات غذایی است.

آموزش در مورد رابطه جنسی ناایمن و محافظت نشده

داشتن اطلاعات کافی در مورد رفتار جنسی ایمن و استفاده از محافظ می تواند به شما در پیشگیری از این بیماری کمک کند.

روش های درمان زگیل تناسلی با متخصص زنان

در درمان زگیل تناسلی روش های مختلفی وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به نوع و میزان انتشار زگیل بهترین راه حل را تعیین می کند.

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

در روش کرایوتراپی زگیل تناسلینیتروژن مایع در دمای بسیار پایین (196 درجه سانتیگراد) روی زگیل پاشیده می شود. این امر باعث یخ زدن و تجزیه بافت زگیل می شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

در روش زگیل تناسلی با لیزر با دکتر سعیده اسدیپرتوهای نور با شدت بالا مستقیماً روی زگیل ها تابیده می شود و آنها را از بین می برد. توجه داشته باشید که دستگاه های لیزری امروزی دارای فیلترهای نانو برای کنترل دود ناشی از لیزر هستند.

هر روشی نیاز به مهارت و تجربه خاصی دارد و انتخاب بهترین روش به شرایط فرد و توصیه پزشک بستگی دارد. پس از درمان، استفاده از کرم های ضد باکتری و خشک نگه داشتن ناحیه بسیار مهم است.

بهترین متخصص زنان برای لیزر زگیل تناسلی در تهران

متخصص زنان می تواند به زنان در تشخیص دقیق و درمان زگیل تناسلی کمک کند. با توجه به ارتباط بین ویروس HPV و زائده های تناسلی و سرطان دهانه رحم، زنانی که زندگی جنسی منظمی دارند باید سالی یک بار برای معاینات بالینی و تست پاپ اسمیر به متخصص زنان مراجعه کنند. دکتر سعیده اسدی یکی از بهترین مراکز درمانی زگیل تناسلی در شرق تهران می باشدفعالیت اصلی در آنها لیزر زگیل تناسلی، کولپوسکوپی زگیل تناسلیغربالگری سرطان دهانه رحم و درمان سایر بیماری های زنان او انجام می دهد. همچنین برای بانوان دوره های آموزشی در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری ها و مشکلاتی از قبیل خستگی تخمدان، مشکلات جنسی، زگیل تناسلی و یائسگی تحت عنوان تغییر سبک زندگی انجام می شود. هنگام رزرو نوبت و هرگونه مشاوره پزشکی در این راستا با تلفن تماس بگیرید 1217667005518 تماس بگیرید یا به drasadi-clinic.com مراجعه کنید دکتر سعیده اسدی یکی از بهترین مراکز درمانی زگیل تناسلی در شرق تهران می باشد نگاه کن

نوشته‌های مشابه