ربات هوش مصنوعی Claude 3 معرفی شد: جدیدترین رقیب سرسخت برای ChatGPT4 و Gemini


 ربات هوش مصنوعی Claude 3 معرفی شد: جدیدترین رقیب سرسخت برای ChatGPT 4 و Gemini

یکی از جدیدترین و قدرتمندترین رقیب برای ایجاد اختلال در صنعت تکنولوژی، ربات هوش مصنوعی Claude 3 است که توسط شرکت Anthropic معرفی شد. این نسخه که متشکل از سه مدل زبان بزرگ (LLM) می باشد، گفته می شود در بخش های زیادی چون پردازش و ارائه داده از رقبای خود ChatGPT 4 و Gemini بسیار عملکرد بالایی را دارد.

سه نسخه قدرتمند ربات هوش مصنوعی Claude 3

به گفته شرکت سازنده این مدل دارای سه نوع مختلف خواهد بود که شامل Opus، Sonnet و Haiku است. هر کدام از نسخه ها از سطح متفاوتی از قابلیت ها پشتیبانی می کنند. همچنین، هر نمونه در همه زمینه‌ها، از جمله چندوجهی (مدیریت انواع داده‌ها)، افزایش دقت، درک بهتر زمینه و زمان واکنش سریع‌تر، عملکرد بسیار خوبی دارد.

علاوه بر این، مدل‌های به‌روزرسانی شده گشودگی بیشتری برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های دشوار نشان می‌دهند، که بر کاستی در تکرارهای قبلی نسخه پیشین که گهگاه از پاسخ دادن به سؤالات بالقوه خطرناک اجتناب می‌کرد، غلبه می‌کند.

نسخه Opus قدرتمندترین مدل ربات هوش مصنوعی Claude 3 است، به گفته شرکت سازنده سطوح درک آن نزدیک به انسان می باشد و برای کارهای پیچیده می تواند استفاده شود. این آزمایش با استفاده از آزمایش “سوزن در انبار کاه” توانایی های خود را تأیید می کند، که در آن به خوبی در به خاطر آوردن جزئیات با دقت تقریباً کامل عمل کرد. همچنین، این نسخه به عنوان یک متخصص ریاضی، می تواند مسائل را سریع حل کند، کدهای کامپیوتری را بنویسد.

اما هیچ یک از فناوری ها بی عیب و نقص نیستند و این مدل نیز تفاوتی ندارد. تبلیغات شرکتی خوب بودند، اما با این حال مشکل بلند پروازی یا اطلاعات واقعی نادرست تولید شده توسط مدل ها هنوز وجود دارد. علاوه بر این، این مدل در هنگام پاسخ دادن به سؤالات تأخیر دارد، زمان پاسخگویی آن مشابه با مدل قبلی نسخه دوم است.

دو مدل دیگر ربات هوش مصنوعی Claude 3 نیز دارای مزایایی بسیار خاصی هستند. نسخه Haiku در ارائه پاسخ‌های سریع و جمع‌آوری اطلاعات از مواد بدون ساختار برتری دارد. با این حال، ممکن است زمانی که با تکالیف ریاضی چالش برانگیز ارائه می شود، تزلزل پیدا کند. یک مدل در مقیاس بزرگتر به نام Sonnet است که در انجام کارهای معمولی مانند تجزیه متن از عکس ها بسیار کارآمد تر است.

نسخه های سونت و هایکو را می توانید در حال حاضر خریداری کنید، اما Claude 3 هنوز به صورت رایگان در وب سایت آنتروپیک ارائه شده است. هدف اصلی این ربات هوش مصنوعی، قطعا کسب و کارهایی است که به دنبال خودکارسازی گردش های کاری خاص هستند. این مدل‌ها احتمالاً در چت‌ربات‌های اینترنتی که کاربران با آن‌ها تعامل دارند، قرار خواهند گرفت.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __



نوشته‌های مشابه