خداحافظ هرج و مرج و سلام نظم با ویندوز!


خداحافظ هرج و مرج و سلام نظم با ویندوز!

چندین ویژگی در ویندوز وجود دارد که به شما کمک می کند تا به راحتی چند کار را انجام دهید و همزمان با چندین ویندوز کار کنید.

توجه: این آموزش بر روی استفاده از ویندوز با رایانه های رومیزی یا لپ تاپ تمرکز دارد. اگر از تبلت صفحه لمسی استفاده می کنید، برخی از دستورات زیر ممکن است متفاوت عمل کنند (و برخی از ویژگی ها ممکن است اصلاً در دسترس نباشند).

“کلیک”

ویژگی Snap به شما امکان می دهد اندازه پنجره ها را به سرعت تغییر دهید، که مخصوصاً زمانی مفید است که می خواهید دو پنجره را در کنار هم مشاهده کنید. برای این کار روی پنجره مورد نظر کلیک کنید و آن را به چپ یا راست بکشید تا نشانگر ماوس به لبه صفحه برسد سپس دکمه ماوس را رها کنید. پنجره در جای خود قفل شده است. برای برداشتن پین پنجره، دوباره روی آن کلیک کنید و آن را به پایین بکشید.

توجه: هنگام استفاده از ویژگی Snap، اگر چندین پنجره باز دارید، می توانید به طور خودکار یکی از آنها را انتخاب کنید تا در کنار پنجره دیگری قرار گیرد.

“دور زدن”

با استفاده از ویژگی Flip می توانید به راحتی بین پنجره های باز خود جابه جا شوید. برای این کار کافی است کلید Alt را روی صفحه کلید خود نگه دارید و سپس کلید Tab را فشار دهید. به همین ترتیب، کلید Tab را فشار دهید تا به پنجره مورد نظر برسید.

“نمایش وظیفه”

نمای کار به نوعی شبیه برنامه Switcher است که برخی از گوشی ها دارند، اما کمی متفاوت است.

کلیدهای Windows و Tab را همزمان فشار دهید. با این کار تمام پنجره های باز شما به صورت نما نمایش داده می شود و می توانید با یک کلیک هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

“رومیزی مجازی”

دیگر لازم نیست همه چیز را روی دسکتاپ خود نگه دارید! هنگامی که کلیدهای Windows و Tab را با هم فشار می دهید، گزینه ای به نام “New Desktop” در بالا سمت چپ وجود دارد. با این کار یک دسکتاپ دیگر ایجاد می شود و می توانید هر چیزی را که صفحه اصلی خود را به هم ریخته است به آنجا منتقل کنید.

به این ترتیب می توانید همزمان با چندین برنامه یا ویندوز کار کنید. به طور خلاصه، این یک ویژگی جدید است که در ویندوز قدیمی وجود نداشت و برای کسانی که همزمان با چندین برنامه کار می کنند بسیار مفید است.

برای بستن دسکتاپ مجازی در ویندوز، موارد زیر را انجام دهید:

کلیدهای Win + Tab را همزمان فشار دهید.

روی دسکتاپ مجازی که می خواهید ببندید کلیک کنید. دسکتاپ های مجازی به صورت ردیفی از کاشی ها در نمای وظیفه نمایش داده می شوند.
روی دکمه بستن (X) در گوشه سمت راست بالای هر دسکتاپ کلیک کنید. با این کار دسکتاپ مجازی بسته می شود و تمام برنامه ها و پنجره های باز شده روی آن دسکتاپ نیز بسته می شوند.

به دسکتاپ بروید

وقتی همه پنجره ها به طور همزمان باز هستند، دیدن صفحه اصلی کامپیوتر (رومیزی) دشوار می شود. در چنین مواقعی، می‌توانید روی گوشه سمت راست پایین نوار وظیفه (نواری که در پایین صفحه حاوی برنامه‌ها است) کلیک کنید تا تمام پنجره‌ها کوچک شوند. دوباره روی آن کلیک کنید، پنجره های کوچک شده به حالت عادی باز می گردند.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. فراموش نکنید که انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دوستت دارم ♥ خدافیس

__ مرجع اخبار فناوری __

نوشته‌های مشابه