«خالکوبی» ممکن است با خطر ابتلا به این سرطان مرتبط باشد – Teknoshu


به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می دهد که جوهر خالکوبی ممکن است با تحریک تغییرات التهابی در ایجاد لنفوم نقش داشته باشد.

در گزارشی به نقل از هلث دی نیوز، مهر خاطرنشان کرد: محققان سوئدی تاکید کردند که این یافته ها زودرس است و باید مطالعات بیشتری برای تایید هرگونه ارتباط بین خالکوبی و سرطان خون انجام شود.

کریستل نیلسن، محقق ارشد از دانشگاه لوند در سوئد، گفت: “مردم احتمالاً می خواهند به بیان هویت خود از طریق خالکوبی ادامه دهند، و بنابراین مهم است که ما به عنوان یک جامعه از ایمن بودن آن مطمئن شویم.” “خوب است بدانید که خالکوبی می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد و اگر علائمی را تجربه کردید که فکر می کنید ممکن است به خالکوبی شما مرتبط باشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.”

در این مطالعه، تیم نیلسن پاسخ‌های پرسشنامه‌ای را که توسط تقریباً 4200 بزرگسال تکمیل شده بود، تجزیه و تحلیل کردند که حدود 1400 نفر از آنها بین سنین 20 تا 60 سال به لنفوم مبتلا بودند.

نیلسن در یک بیانیه خبری دانشگاه گفت: «پس از در نظر گرفتن سایر عوامل مرتبط مانند سیگار کشیدن و سن، متوجه شدیم که خطر ابتلا به لنفوم در میان افرادی که خالکوبی کرده بودند، 21 درصد بیشتر بود. لنفوم نوع نادری از سرطان خون است و نتایج آن نیاز به تایید و بررسی بیشتر در مطالعات دیگر دارد.

محققان دریافتند که اندازه خالکوبی، کوچک یا بزرگ، هیچ تفاوتی در خطر ابتلا به لنفوم ندارد.

نیلسن گفت: «ما هنوز نمی‌دانیم چرا. فقط می توان فرض کرد که خالکوبی، صرف نظر از اندازه، باعث التهاب کم درجه در بدن می شود که به نوبه خود می تواند باعث سرطان شود. بنابراین تصویر پیچیده تر از آن چیزی است که ما در ابتدا فکر می کردیم.”

او توضیح داد: ما می دانیم که وقتی جوهر خالکوبی به پوست تزریق می شود، بدن آن را به عنوان چیزی خارجی که نباید وجود داشته باشد تعبیر می کند و سیستم ایمنی بدن فعال می شود. بیشتر جوهر از پوست به غدد لنفاوی منتقل می شود و در آنجا رسوب می کند.”

گروه های نیلسن قصد دارند مطالعات بیشتری را در مورد اینکه آیا خالکوبی ممکن است با سایر اشکال سرطان مرتبط باشد انجام دهند.

47236

لینک به منبع

نوشته‌های مشابه