بیوگرافی لعیا زنگنه | تصاویر و بیوگرافی لعیا زنگنه بازیگر سریال عشق کوفی




تاریخ بروزرسانی : 2023-07-20


گردآوری :


اشتراک گذاری :



بازیگر پیشکسوت و محبوب کشورمان بعد از مدت ها دوری از تلویزیون با مجموعه ای جدید در ایام محرم بازی کرده و به تلویزیون بازگشته است. در ادامه عکس ها و بیوگرافی لعیا زنگنه را در Niksalehi مشاهده کنید.

بیوگرافی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه متولد ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. او ۵۷ سال سن دارد و دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر می باشد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده است و یک دوره کلاس نقاشی را نیز گذرانده است.

عکس های لعیا زنگنه

با دعوت و اصرار جمشید بهمنی در زمان دانشجویی با بچه های تئاتر دانشگاه فعالیت خود را در سطح کارگاهی و دانشجویی آغاز کرد و رفته رفته در تئاتر با بازیگران مشهوری کار کرد.

رامین پرچمی و لعیا زنگنه

در ادامه بیوگرافی لعیا زنگنه وی دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی کنج تنهایی بازی کرد. بازی در نمایش یادگار سال‌های شن نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود.

سریال پدر

بازیگر سریال عشق کوفی

«عشق کوفی» به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی بر اساس فیلمنامه فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی آماده پخش شده‌است. این سریال روایت یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری است و در خلال آن نقبی به ماجرای عاشورا و قیام امام حسین (ع) زده می‌شود.

لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی

لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح ، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، مژگان اخلاقی، جمال الدین بیات، معصومه زینتی صافی، احسان محسنی کیاسری، عمار تفتی، سید جواد هاشمی، ثریا قاسمی و … در این سریال بازی کرده اند.

سریال مدار صفر درجه

«عشق کوفی» محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که پخش آن ساعت ۲۰:۳۰ روز پنج شنبه ( ۲۹ تیرماه) در شبکه سه شروع می شود. این سریال تاریخی در ۱۵ قسمت هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت روی آنتن می رود و تکرار آن ساعت ۱ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴ عصر روز بعد خواهد بود.

سریال عشق کوفی

بیوگرافی لعیا زنگنه بازیگر مشهور

آخرین سریالی که با بازی لعیا زنگنه روی آنتن رفت، «کامیون» در نوروز ۹۹ است. این سریال کیفیت لازم را نداشت و حتی سازندگان مدتی بعد نسبت به حذفیات و نیز سخت‌گیری‌های تلویزیون معترض شدند.

عکس های لعیا زنگنه

او پس از آن در سریال خانگی «آقازاده» بازی کرد و سال پیش پیشنهاد حضور در سریال تاریخی «عشق کوفی» را پذیرفت. این بازیگر چندی پیش با فصل دوم برنامه «پروانه» که ویژه بانوان و زنان موفق ایرانی است، همکاری کرد و نریشن برنامه را خواند. حالا «عشق کوفی» محک جدی بازیگری اوست؛ بویژه آن که برای اولین بار عهده دار نقشی تاریخی در یک سریال تلویزیونی شده.

لعیا زنگنه در عشق کوفی

زنگنه در دهه هفتاد و با حضور در سریال «در پناه تو» به شهرت رسید و همچنان جزو بازیگران شاخص و موفق سینما و تلویزیون است. باید دید دستاورد او از بازی در «عشق کوفی» چه خواهد بود؟

ثریا قاسمی و لعیا زنگنه
لعیا زنگنه در عشق کوفی

تسنیم



نوشته‌های مشابه