بررسی هارد 12 ترابایت و 20 ترابایت توشیبا N300 Pro: بازگشت سری NAS


بررسی هارد ۱۲ ترابایت و ۲۰ ترابایت توشیبا N300 Pro: بازگشت سری NAS

شرکت Toshiba در صنعت ساخت هاردهای سیستم کامپیوتر یک برند جهانی محسوب می شود و یک روند پیشرفته را در بحث تولید این محصولات در بخش خود دارد. سری جدید توشیبا N300 Pro دارای درایو های بزرگی هستند که برای سیستم هایی با حداکثر ۲۴ درایو طراحی شده است، که در اصل با رقابت با مدل های Toshiba N300، Seagate IronWolf و WD Red Plus می تواند آنها را به راحتی شکست بدهد.

این سری برای ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) بهینه شده است، که در آن چندین درایو در یک محیط پیچیده با هم کار می کنند و راه حل بسیار مطمئن تری نسبت به هارد دیسک های خارجی ایجاد می کنند.

اطلاعات و مشخصات سری جدید توشیبا N300 Pro

توشیبا N300 Pro با یک کش بزرگ عرضه می شود که به آن کمک می کند تا عملکرد ۱۰ ترابایت و بالاتر را حفظ کند. این راه حل ذخیره سازی حرفه ای تری نسبت به WD Black یا Blue یا Seagate FireCuda ارائه می دهد. هر نمونه‌ای از هارد دیسک ها دارای ظرفیت بالا، عملکرد خوب و گارانتی قوی می باشند. در حال حاضر، هرمدل با ضمانت ۵ ساله و محدودیت سرعت حداقل حجم کاری سالانه ۳۰۰ ترابایت، همراه با فضای ۲۰ ترابایت و سرعتی بالای ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه عرضه می شود.

عملاً نمونه های موجود در بازار به ۸ ترابایت محدود می شوند، در حالی که سیستم های ذخیره سازی جدی به تراکم درایو بالاتری نیاز دارند. اما حالا می توانید با تهیه هارد اکسترنال ۱۲ ترابایتی شروع به کار کنید، درایوهای محیط های NAS، که در آن چندین درایو به طور نزدیک با هم کار می کنند، راه حل قابل اعتماد تری برای SOHO یا مشاغل کوچک هستند.

حافظه نهان داخلی بزرگ DRAM در سری توشیبا N300 Pro وجود دارد که در سیستم‌های چند دیسکی با ساختار داده و بار مناسب به طور موثرتری استفاده می‌شود. این شرکت حافظه نهان بیشتری را در N300 و N300 Pro همه کاره خود ارائه می دهد، همچنین مدل Toshiba X300 Pro جایگزینی برای استفاده از تک درایو در دسکتاپ ها و ایستگاه های کاری پیشرفته می باشد و قیمت مناسبی که در بین رقبای پایین رده خود دارد.

در مقابل مدل WD Red Pro محصول این شرکت را به یک جایگزین مقرون به صرفه برای WD و Seagate تبدیل می‌کند.

رویکرد توشیبا، تا حدی به دلیل ورود دیرهنگام آن به بازی با ظرفیت بالا، این هارد را به انتخابی جذاب در محدوده ظرفیت ۱۲ تا ۱۸ ترابایت تبدیل کرده است. این محصول می تواند در این محدوده عملکرد بهتری داشته باشد و می توان آن را با قیمت های مناسب پیدا کرد. اگر چند درایو می خواهید که به ظرفیت زیادی نیاز ندارند، این محصول انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

توشیبا N300 Pro با ظرفیت های ۱۲TB و ۲۰TB عرضه می شود، هر دو درایو دارای مشخصات اساسی یکسان ، ۵۱۲ مگابایت حافظه نهان DRAM ، سرعت انتقال پایدار تا ۲۸۱ مگابایت در ثانیه و همان ضمانت ۵ ساله برای نرخ بار ۳۰۰ تن در سال می باشند. ۲۰ سل حداکثر ظرفیت است، در حالی که ۱۲ سل بیش از درایوهای مصرف کننده استاندارد و درایوهای NAS کوچکتر مانند WD Red Plus است.

رقیب های اصلی این محصول مدل های Seagate IronWolf Pro و WD Red Pro هستند. Red Pro دارای محدودیت حجم کاری بالاتر از ۵۵۰ ترابایت در سال است، در حالی که مدل های IronWolf Pro دارای ۳۰۰ ترابایت در سال و ۵۵۰ ترابایت در سال هستند که مانند Exos X20 است. N300 Pro نسبت به IronWolf Pro حافظه نهان بیشتری دارد و با ۱۲ ترابایت کارایی بیشتری دارد، اما مشخصات مشابهی ندارد. Red Pro دارای ۵۱۲ مگابایت کش، ۲۰ ترابایت و MTBF بالا است. Red Plus دارای SKU 12 ترابایتی است، اما با هیچ یک از درایوها قابل مقایسه نیست.

WD و Seagate پشتیبانی خوبی را ارائه می دهند، اما توشیبا می تواند در هنگام فروش ارزان تر باشد و فناوری توشیبا سطوح عملکردی را ارائه می دهد. N300 Pro نسبت به N300 گارانتی بهتری دارد و برای استفاده در سیستم های ذخیره سازی بزرگ با هشت تا ۲۴ سیستم درایو طراحی شده است.

در حال حاضر، N300 Pro در محدوده ۱۲-۱۸ ترابایت منطقی تر است و قیمت آن در هر ترابایت کمی پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد. با این حال، قیمت ها کمی نوسان دارند، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید، قیمت های فعلی را بررسی کنید.

روند نرم افزاری و لوازم جانبی توشیبا N300 Pro

رویکرد نرم افزاری توشیبا شاید برای بعضی از کاربران نامفهوم باشد ولی، نرم افزارهای مدیریت فضای ذخیره سازی رایگان و پولی زیادی در دسترس هستند و اکثر راه حل ها احتمالاً از چیزی غیر از نرم افزار عرضه شده توسط فروشنده استفاده می کنند. اگر یک کاربر خانگی هستید که فقط یک یا دو درایو می‌خرید، یک جعبه ابزار ساده و یک نسخه OEM از Acronis می‌تواند کار شما را آسان می کند، اما یک راه‌اندازی جدی NAS فراتر از خواسته‌های کاربران ویندوز و مک است.

روند کارایی توشیبا N300 Pro برای سیستم های چند درایو، فقط درایوهای NAS موجود است و این مدل اصلا محدودیت ندارد. با این حال، گارانتی محدود این محصول آن را برای دسکتاپ ها و ایستگاه های کاری پیشرفته برای ذخیره سازی غیر بحرانی مناسب تر می کند. N300 و N300 Pro به طور خاص برای استفاده در سیستم‌های ذخیره‌سازی شبکه با اجزایی مانند سنسور لرزش چرخان طراحی شده‌اند، در حالی که مدل‌های Pro با گارانتی طولانی‌تر برای آرامش خاطر ارائه می‌شوند.

مدل پرودارای برچسب “NAS N300” است که توسط خود شرکت لیست بندی شده است تا هدف درایو را نشان دهد و “Pro” در بالا برای متمایز کردن دو مدل است. هارد دیسک فلش SSD قابل استفاده را ندارد.

توشیبا علاقه مند به گرفتن سهم بازار از WD و Seagate بوده است و برای این منظور درایوهای آن باید به سادگی توانایی داشته باشند. به این معنا که این یک رویکرد بدون حاشیه است، اما توشیبا بر روی ارائه حافظه پنهان محلی بزرگتر برای درایوهای خود با بهینه سازی برای محیط های چند درایو و چند بای تمرکز کرده است. گارانتی توشیبا N300 Pro بین رده های پایین و رده بالا نیز مناسب است و یک جایگزین اساسی ارائه می دهد.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نوشته‌های مشابه