اگر bootloader گوشی شیائومی خود را باز کنید، هیچ به‌روزرسانی HyperOS دریافت نمی‌کنید


طبق گزارش‌ها، شیائومی در حال بررسی تدابیر سخت‌گیرانه‌تری برای باز کردن قفل bootloader در گوشی‌های هوشمند خود، به‌ویژه در چین است که نگرانی‌هایی را در میان کاربرانش ایجاد می‌کند. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که شیائومی ممکن است روند باز کردن بوت لودر را چالش برانگیزتر کند و بر سفارشی سازی، نصب رام سفارشی و عملیات پیشرفته کاربر تأثیر بگذارد.

اطلاعات اخیر از انجمن شیائومی چین، یک گزینه پنهان “Bootloader Unlock Beta” را افشا کرد و نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا روند و مراحل باز کردن قفل بوت لودر را سخت‌تر کند. انگیزه‌های پشت این تغییرات همچنان نامشخص است، اما ممکن است ناشی از نگرانی‌های مربوط به امنیت و یکپارچگی نرم افزار باشد. سخت شدن باز کردن قفل بوت لودر می‌تواند بر کاربران، به ویژه کسانی که علاقه‌مند به نصب رام‌های سفارشی هستند، تأثیر منفی بگذارد.

پیشنهادی سردبیر

شیائومی اخیرا از سری Xiaomi 14 در چین رونمایی کرد و رابط کاربری HyperOS را به جای MIUI معرفی کرد. شیائومی بعداً از طریق Android Authority تأیید کرد که باز کردن قفل بوت لودر به طور پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند HyperOS غیرفعال می‌شود و دلایلی مانند امنیت، حفاظت از داده‌ها و تجربه کاربری را ذکر کرد. کاربران اکنون باید برای باز کردن قفل بوت لودر از طریق انجمن شیائومی مجوز درخواست کنند.

علاوه بر این، شیائومی فاش کرد که کاربرانی که بوت لودر خود را باز می‌کنند، دیگر به‌روزرسانی‌های HyperOS را دریافت نخواهند کرد بازگشایی این قفل بر روی MIUI 14 و HyperOS تأثیر می‌گذارد. با این حال، کاربران می توانند با قفل مجدد دستگاه خود، دوباره به بروزرسانی‌ها دسترسی پیدا کنند.



نوشته‌های مشابه