آیفون 16 پرو ممکن است امسال به اندازه آیفون 16 پرو مکس خوب باشد


آیفون ۱۶ پرو ممکن است امسال به اندازه آیفون ۱۶ پرو مکس خوب باشد: اپل به دنبال کاهش تفاوت‌ دوربین‌ها است

تقریبا شش ماه از معرفی مدل‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و پرومکس  توسط شرکت اپل می‌گذرد و دوربین این دستگاه‌ها مورد تحسین بسیاری از کاربران قرار گرفته است. با این حال، هرگز برای پیش‌بینی‌ ویژگی‌های مدل بعدی زود نیست. بر اساس شایعات و گزارش‌های منتشر شده تاکنون، به نظر می‌رسد مدل‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو با توجه به تغییرات و ویژگی‌های جدید، ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته باشند.

اخیرا گزارش شده است که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو به لطف لنز پریسکوپ (tetraprism) از زوم اپتیکال ۵ برابر بهره خواهند برد.

اگر با لنز پریسکوپ آشنایی ندارید، باید بدانید که در حال حاضر، آیفون ۱۵ پرومکس نیز از این لنز بهره می‌برد و قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابر را ارائه می‌دهد. با این حال، آیفون ۱۵ پرو از چنین لنزی بهره نمی‌برد و این موضوع باعث ایجاد شکاف قابل توجهی در بخش دوربین بین این دو مدل شده است.

به نظر می‌رسد اپل با کمی بزرگ‌تر کردن بدنه آیفون ۱۶ پرو قصد دارد تا این تفاوت‌ها را کاهش دهد. بدنه بزرگ‌تر به اپل امکان می‌دهد تا لنز پریسکوپ را در آیفون ۱۶ پرو جای دهد که باعث می‌شود کاربران در صورتی که دوربین اولویت اصلی آن‌ها باشد، دلیل محکمی برای انتخاب نسخه کوچک‌تر داشته باشند.

این خبر توسط شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce در بیانیه مطبوعاتی مربوط به بازار لنز دوربین منتشر شد. در مقایسه با آیفون ۱۶ پرو آینده، آیفون ۱۵ پرو در حال حاضر مانند مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، به زوم اپتیکال ۳ برابر محدود شده است. این بدان معناست که دوربین آیفون ۱۵ پرو در بخش زوم اپتیکال هیچ بهبودی نسبت به نسل قبل نداشته است.

به دنبال عرضه موفق آیفون ۱۵ پرومکس با لنز تله‌فوتو پریسکوپ اختصاصی، انتظار می‌رود شاهد افزایش استفاده از ماژول‌های لنز پریسکوپ در صنعت باشیم. اپل قصد دارد این ارتقاء سخت‌افزاری پیشرفته را به آیفون ۱۶ پرو بیاورد تا کاربران بیشتری در سری پرو به آن دسترسی داشته باشند.

این نشریه تاکید کرد که صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند به دنبال افزایش استفاده از لنزهای پریسکوپ است. با پیشرفت اپل در این فناوری، سامسونگ و سایر رقبا نیز مجبور خواهند شد تا قابلیت‌های زوم اپتیکال را در پرچم‌داران کوچک‌تر مانند گلکسی اس ۲۴ و پیکسل ۸ بهبود بخشند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو را از ۶.۱ اینچ به ۶.۳ اینچ افزایش دهد. این بدان معناست که این دستگاه در کل فضای بیشتری اشغال خواهد کرد که امکان قرار دادن لنز پریسکوپ را فراهم می‌کند. اینکه آیا اپل قصد دارد عوامل تمایز بیشتری بین آیفون ۱۶ پرو و ​​۱۶ پرومکس ارائه دهد، هنوز مشخص نیست.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __



نوشته‌های مشابه