چگونه یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنم؟


نحوه راه اندازی یک کسب و کار کوچک برای بسیاری از افراد سوال است. این مقاله راه حل های موفقیت آمیز راه اندازی یک کسب و کار کوچک را مورد بحث قرار می دهد.

برای تجزیه و تحلیل آماری و تحلیل قوانین مربوط به مشاغل کوچک باید گفت که این دسته دارای قوانین اجرایی برای مشاغل است. هر صنعتی بر اساس درآمد سالانه و اشتغال، اندازه استانداردی را برای خود تعیین می کند. در بیشتر موارد، این تعریف توسط سازمان‌های دولتی برای انجام تجزیه و تحلیل‌ها تحت تغییر قوانین ایالتی تعیین می‌شود. علاوه بر این، این استانداردها برای برنامه هایی که به بهبود امور مالی کمک می کنند، موثر هستند. یک کسب و کار کوچک مستقل است و هر شرکتی با کمتر از 500 کارمند در این دسته قرار می گیرد. این اندازه رایج ترین استاندارد تعریف شده است. تقریباً 22.5 میلیون تجارت کشاورزی و غیرکشاورزی در آمریکا وجود دارد که 99٪ آنها مشاغل کوچک هستند.

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای کوچک:

این راهنما برای کمک به شما در ایجاد یک کسب و کار موفق با پوشش دادن همه نکات و در عین حال ساده و قابل فهم بودن آن گردآوری شده است.

مرحله اول: ارزیابی اولیه

– آیا کارآفرینی برای شما ساخته شده است؟

بدیهی است که راه اندازی یک کسب و کار جدید با ریسک های زیادی همراه است، اما با برنامه ریزی می توان شانس موفقیت را افزایش داد. بنابراین، بهترین نقطه شروع این است که به عنوان یک صاحب کسب و کار، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

– آیا شخصیت مستقل و خودجوش دارید؟

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک، شما، نه شخص دیگری، باید تصمیم بگیرید که چگونه پروژه ها، برنامه ها و زمان خود را مدیریت کنید.

– تا چه حد می توانید با شخصیت های مختلف و افراد مختلف ارتباط برقرار کنید؟

صاحبان مشاغل باید با افراد و اقشار مختلف کار کنند. آیا می توانید با مشتریان، تامین کنندگان، کارمندان و غیره ارتباط برقرار کنید. به سود کسب و کار شما؟

چقدر قدرت تصمیم گیری دارید؟

صاحبان مشاغل کوچک باید بتوانند به طور مداوم، سریع و در شرایط بحرانی تصمیمات مستقل بگیرند.

آیا استقامت فیزیکی و عاطفی برای اداره یک کسب و کار دارید؟

داشتن یک کسب و کار علاوه بر چالش و هیجان، مستلزم استرس زیاد و ساعات کاری زیاد است. آیا می توانید 12 ساعت در روز و هفت روز هفته کار کنید؟

چقدر خوب می توانید برنامه ریزی و سازماندهی کنید؟

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از شکست ها اگر به درستی برنامه ریزی شده بودند، اتفاق نمی افتاد.

– آیا انگیزه لازم برای تحمل سختی ها را دارید؟

در ادامه بخوانید :   تعریف کارایی و اثربخشی و تفاوت های آنها در سازمان

ممکن است در حین اداره یک کسب و کار احساس کنید که گاهی به تنهایی قادر به تحمل همه سختی ها و تلاش ها نیستید و تنها داشتن انگیزه قوی می تواند شما را در این روزهای سخت امیدوار و دلگرم کند.

این تجارت چه تأثیری بر خانواده شما می گذارد؟

سال های اول شروع یک کسب و کار می تواند برای خانواده و زندگی شخصی شما سخت باشد. در عین حال، خانواده شما ممکن است تا زمانی که کسب و کار سودآور شود، با مشکلات مالی و فشار مواجه شوند. بنابراین حمایت خانواده یا عدم حمایت نقش مهمی در راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار دارد.

درست است که دلایل زیادی برای شروع نکردن یک کسب و کار کوچک و مستقل وجود دارد، اما برای افرادی که شرایط فوق را دارند، مزایای زیادی وجود دارد که قطعاً از خطرات آن بیشتر است.

که نوکر بشی!

کار سخت و ساعات طولانی مستقیماً به نفع شماست، نه دیگران!

فرصت سود و رشد کمتر محدود است.

چالش و هیجان کار برای شما بیشتر می شود.

راه اندازی یک کسب و کار مستقل به شما امکان می دهد چیزهای زیادی یاد بگیرید.

مرحله دوم: برنامه ریزی کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار نیاز به انگیزه، علاقه و استعداد دارد. همچنین نیاز به تحقیق کامل و برنامه ریزی مناسب دارد. اطلاعات زیر می تواند در تهیه طرح کسب و کار بسیار موثر باشد:

قبل از شروع، فهرستی از تمام دلایلی که می خواهید وارد دنیای تجارت شوید تهیه کنید. مثلا:

شما می خواهید رئیس خود باشید.

شما می خواهید از نظر مالی مستقل باشید.

شما می خواهید آزاد باشید.

شما می خواهید آزادانه از تمام توانایی ها و دانش خود استفاده کنید.

– در مرحله بعد، باید تعیین کنید که چه نوع کسب و کاری برای شما مناسب است. پس سوالات زیر را از خود بپرسید:

دوست دارم با وقتم چه کار کنم؟

چه مهارت های فنی تا کنون آموخته ام؟

دیگران فکر می کنند من در چه کاری خوب هستم؟

چقدر وقت آزاد برای راه اندازی یک کسب و کار موفق دارم؟

آیا من سرگرمی ها یا علایقی دارم که بتوان آنها را به یک تجارت تبدیل کرد؟

– پس از شناسایی کسب و کار مناسب، تحقیقات لازم را برای پاسخ به سوالات زیر انجام دهید:

آیا ایده من عملی است و نیاز را برآورده می کند؟

رقبای من چه کسانی خواهند بود؟

مزیت رقابتی شرکت من در مقایسه با شرکت های موجود چیست؟

آیا می توانم خدمات بهتری ارائه دهم؟

آیا می توانم برای کسب و کار جدیدم تقاضا ایجاد کنم؟

– آخرین مرحله قبل از تهیه طرح کسب و کار تهیه و پاسخ به چک لیست زیر است:

در ادامه بخوانید :   سرعت بخشیدن مسابقه فضایی توسط چین با ماهواره G60

چه کسب و کاری را می خواهم شروع کنم؟

چه خدمات یا محصولی ارائه خواهم کرد؟ کجا باید این کار را انجام دهم؟

چه مهارت و تجربه ای برای این کار دارم؟

ساختار قانونی شرکت من چگونه خواهد بود؟ (عمومی، خصوصی و…)

اسم شرکت چیست؟

چه امکانات و تجهیزاتی نیاز دارم؟

چه تجهیزات و بیمه ای نیاز دارم؟

پاسخ شما به تمام سوالات بالا به شما در طراحی یک کسب و کار کلی کمک می کند.

مرحله سوم: تامین منابع مالی

یکی از کلیدهای اصلی موفقیت و پیشرفت در راه اندازی یک کسب و کار، جذب و تامین منابع مالی کافی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک است. اطلاعات زیر بر اساس روش‌های جمع‌آوری سرمایه در مشاغل کوچک است. همچنین در تهیه پیشنهاد وام به شما کمک می کند. منابع زیادی برای جذب سرمایه وجود دارد. باید توجه داشته باشیم که قبل از تصمیم گیری، باید تمام منابع ممکن را جستجو کنیم:

– پس انداز شخصی

– دوستان و اعضای خانواده

– بانک ها و موسسات اعتباری

شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

چگونه پروپوزال وام تهیه کنیم؟

پذیرش درخواست شما بستگی به نحوه تنظیم آن دارد. به خاطر داشته باشید که وام دهندگان در چیزی سرمایه گذاری می کنند که مطمئن هستند بازده سرمایه گذاری خود را دریافت می کنند. بنابراین، درخواست وام خوب باید شامل اطلاعات زیر باشد:

1) اطلاعات کلی در مورد شرکت:

– نام و نشانی شرکت، نام مدیر، اعضای هیئت مدیره و غیره.

– علت نیاز به قرض، هدف از قرض و نیاز به آن.

– مقدار دقیق مورد نیاز برای رسیدن به اهداف مربوطه.

تاریخچه کسب و کار:

– تاریخچه و ماهیت کار، توضیح کامل نوع کار، تاریخچه آن و کارکنان و دارایی های آن.

– اطلاعات کامل در مورد مالکیت و ساختار قانونی شرکت.

2) اطلاعات مدیریت:

یک مقاله کوتاه در مورد مدیران، سوابق، تحصیلات، تجربه و مهارت های آنها تهیه کنید.

3) اطلاعات بازار:

– محصول یا خدمات شرکت خود و بازار آن را به وضوح توصیف کنید.

– بازار رقابتی و رقبای خود را شناسایی کنید و مزیت رقابتی خود را بیان کنید.

– اطلاعاتی در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید و اینکه چگونه کسب و کار شما نیازهای آنها را برآورده می کند.

4) اطلاعات مالی:

– صورت های مالی و سود و زیان 3 سال گذشته خود را ارسال کنید. در صورت شروع یک کسب و کار جدید درآمد پیش بینی شده را ارائه دهید.

– اطلاعات مالی خود و سایر سهامداران عمده شرکت را فهرست کنید.

– در آخر برای گرفتن قرض سوگند یاد کرده و امضا کنید.

وام دهندگان چگونه به شما امتیاز می دهند؟

در ادامه بخوانید :   USB-C: بهترین اتفاقی که در طی سال ها برای آیفون افتاده است

هنگامی که وام دهندگان درخواست شما را بررسی می کنند، شش عامل را در نظر می گیرند که به شرح زیر است: (6C مالی)

1) شخصیت: شخصیت وام گیرنده و میزان تعهد، جوانی و اخلاق او برای بازپرداخت وام در زمان تعیین شده.

2) ظرفیت پرداخت: ظرفیت بازپرداخت وام گیرنده که بر اساس تحلیل و بررسی درخواست وام، صورت های مالی و سایر اسناد مالی تعیین می شود.

3) سرمایه: شامل کل بدهی ها و دارایی ها می شود که وام دهندگان ترجیح می دهند نسبت بدهی به دارایی شرکت ها تا حد امکان پایین باشد زیرا ثبات مالی شرکت را نشان می دهد.

4) وثیقه: هر چه مقدار وثیقه بیشتر و تفاوت آن با مبلغ وام گرفته کمتر باشد، وام دهنده از بازپرداخت وام اطمینان بیشتری خواهد داشت.

5) شرایط: شرایط عمومی اقتصادی و جغرافیایی شرکت …

6) اطمینان: وام گیرنده موفق سعی می کند از 5 مورد قبلی اطمینان طلبکار را جلب کند و او را به دادن وام تشویق کند.

در نهایت برای جمع بندی چک لیست زیر را ارائه می دهیم، البته برخی از بندها با توجه به نوع و ماهیت کسب و کار قابل تغییر یا حذف هستند.

چک لیست کلی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک:

– انتخاب کسب و کار بر اساس علایق و توانایی ها

– انجام تحقیقات و بررسی های لازم در مورد ایده کابینه و کار

– تهیه طرح تجاری و طرح بازاریابی

– انتخاب نام برای کسب و کار

– بررسی حق استفاده از نام انتخابی و اخذ مجوز استفاده از این نام

– ثبت کسب و کار با نام انتخابی

– تعیین بهترین مکان برای شروع کسب و کار

– بررسی و تأیید قوانین منطقه ای (منطقه انتخاب شده برای ایجاد یک تجارت)

– تعیین نوع ساختار حقوقی شرکت و مستندات

– اخذ مجوزها و مجوزهای لازم

– ثبت حقوق انحصاری (کپی رایت)

– در صورت کارآفرینی یا ایجاد محصول جدید، ثبت اختراع

– تهیه آگهی و انتشار اطلاعیه های لازم برای راه اندازی کسب و کار جدید

– تهيه خطوط تلفن فعال و ساير تجهيزات لازم

– انجام امور مربوط به بیمه

– اطلاعات مربوط به مالیات شرکت را بدست آورید

– جمع آوری اطلاعات بیمه کارمندان و قانون کار

– تعیین سیستم حقوق و دستمزد و نحوه پرداخت غرامت کارکنان (در صورت وجود)

– افتتاح حساب بانکی برای تجارت

– چاپ کارت ویزیت شرکت و ایجاد لوگوی شرکت

– خرید کلیه تجهیزات مورد نیاز

– ایجاد ایمیل و وب سایت شرکت

– اجرای تبلیغات گسترده تر در نشریات و تلویزیون و …

– فراخوانی همه افراد ممکن از جمله خانواده و سایرین برای راه اندازی یک کسب و کار جدید

– موارد دیگر

نوشته‌های مشابه