چگونه یک پیشنهاد فروش موثر بنویسیم؟


ارائه فروش موثر یک عامل کلیدی برای تیم هایی است که به دنبال بیشترین فروش هستند. پیچیده به نظر می رسد، اما راهنمای ما در مورد نحوه نوشتن یک پیشنهاد موثر که مشتریان را جذب کند، تمام نکاتی را که برای تبدیل سرنخ ها نیاز دارید، دارد. برای نکاتی در مورد نحوه نوشتن یک تبلیغ خوب به خواندن این مقاله ادامه دهید. در مرحله بعد، چند نمونه از پیشنهادهای تبلیغاتی خوب را که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید، بررسی می کنیم.

زمین فروش چیست؟

مقدمه فروش یک ارائه اختصاری است که در آن فروشنده ماهیت و مزایای کسب و کار خود را توضیح می دهد. این ارائه در حالت ایده آل باید کمتر از یک یا دو دقیقه طول بکشد. یک زمین فروش اغلب “پیچ آسانسور” نامیده می شود زیرا فرد باید بتواند آن را به طور کامل در یک سواری با آسانسور تحویل دهد.

فروشندگان برای فروش محصولات یا خدمات به مشتریان بالقوه، فراتر از زمان یک ساعته رفته اند. هیچ کس چنین زمانی را ندارد، و صادقانه بگویم، اگر برای ارائه پیشنهاد ارزش خود به یک ساعت زمان نیاز دارید، احتمالاً کار اشتباهی انجام می دهید.

یک فروشنده خوب باید بتواند پیام خود را به طور قانع کننده و مختصر منتقل کند. اگر بتوانید ارزش پیشنهادی خود را به خوبی ارائه دهید، احتمالا زمان بیشتری برای صحبت خواهید داشت.

محصول چه چیزی را ارائه می دهد؟

طرح محصول تفاوت چندانی با طرح فروش ندارد، اما به طور خاص بر روی یک محصول یا خدمات تمرکز دارد. شما عمیق‌تر خواهید رفت و نحوه عملکرد محصولتان، نحوه رفع نقاط درد و مزایای خاصی که برای مشتریانتان به ارمغان می‌آورد را برجسته می‌کنید.

به عنوان مثال، فروش شما می تواند به طور کلی متمرکز باشد، به عنوان مثال اگر یک شرکت مشاوره دارید که به جای یک محصول یا خدمات خاص مانند یک پلت فرم CRM یا یک ابزار حسابداری، طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد، کسب و کار خود را بر آنچه می فروشید متمرکز کنید. در کل.

چرا عملکرد تجاری مهم است؟

اگر اهداف مشتری یا درآمد شما هر ماه به طور خودکار برآورده می شود، احتمالاً می توانید از عملکرد فروش چشم پوشی کنید. اما اگر مانند بسیاری از کسب و کارها هستید، از عملکرد فروش سود زیادی خواهید برد که برای کل شرکت، از روابط بهتر تا اهداف محقق شده، سود می برد.

به احتمال زیاد افرادی که با آنها تماس می گیرید هنوز نام شرکت شما را نشنیده اند. در غیر این صورت ممکن است قبلا مشتری شده باشند. طرح فروش به شما این فرصت را می دهد تا برند خود را معرفی کنید و نشان دهید که چگونه می توانید به مشتریان در مشکلاتشان کمک کنید. این ارائه ها همچنین یک راه عالی برای رشد شما و کل تیم فروش شما هستند.

اما برای به دست آوردن مشتریان بیشتر، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه یک آگهی تجاری بنویسید که کارآمد باشد. در غیر این صورت، ممکن است فوراً این مزایا را نبینید. حتی اگر می دانید چگونه یک پیشنهاد تبلیغاتی بنویسید، نکات زیر به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید.

نکاتی برای نوشتن یک آگهی تبلیغاتی خوب

بهترین نکته برای نوشتن یک آگهی فروش خوب، پیروی از ساختار سه مرحله ای است که در زیر توضیح داده ایم. چه در حال ارسال یک پیام صوتی یا برگزاری یک جلسه حضوری باشید، نکات زیر به شما کمک می کند تا تاثیر اولیه استراتژیک و قوی داشته باشید.

نکته 1: جلب توجه کنید

وقتی برای اولین بار یاد می گیرید که چگونه یک متن بنویسید، باید از ابتدا شروع کنید. شروع فروش خود را به شیوه ای جذاب بنویسید تا مشتری قبل از پایان خواندن ایمیل شما را نبندد. به طور کلی، شما باید همیشه جنبه احساسی ذهن مشتری را هدف قرار دهید. نه جنبه عقلانی. سه راه برای جلب توجه در زمینه فروش وجود دارد:

یک عبارت خلاقانه برای شروع طرح خود پیدا کنید. این می تواند یک شوخی، خبر یا واقعیت جالب باشد. به عنوان مثال، می توانید با این جمله شروع کنید: “آیا حاضرید 1000 دلار خرج کنید اگر 50000 دلار در سال صرفه جویی کنید؟”

یا نشان دهید که با استفاده از معیارهای اندازه‌گیری، ارزشی را که ارائه می‌دهید اثبات کنید. با اعداد و ارقام و آمار مربوطه، مشتری را از همان ابتدا درگیر کنید. از یک واقعیت مرتبط مانند “بیش از 75٪ از مشتریان بالقوه شما حداقل پنج ساعت در روز را صرف تلفن های هوشمند خود می کنند” استفاده کنید. شما می توانید از این مزیت استفاده کنید! اجازه بدهید به شما نشان دهم که چگونه.”

گزینه دیگر این است که پیام خود را شخصی سازی کنید تا مشتری بالقوه بداند که به طور خاص با یک پیشنهاد مرتبط با آنها تماس گرفته اید. تاکید کنید که پیشنهاد شما منحصر به فرد است و فقط برای مشتریان خاصی در دسترس است.

خود را به جای مشتری بگذارید. چه چیزی را انتخاب می کنید: محصولی که در دسترس همه باشد یا چیزی که منحصراً برای شما طراحی شده است؟ تفاوت را احساس کنید و پیام های مشتری محور ایجاد کنید.

نکته 2: راه حل ارائه دهید

همانطور که به یادگیری نحوه نوشتن متن ادامه می دهید، مهم است که هنگام شروع یک “چرا” واضح داشته باشید. چرا برای این شخص می نویسی؟ چرا آنها به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند؟ چرا راه حل های شما بهترین هستند؟

اما قبل از اینکه بتوانید به مشتری بالقوه بگویید چه کاری می توانید برای کمک به آنها انجام دهید، ابتدا باید نقاط درد واقعی آنها را بدانید. به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه ریز عروسی هستید، ممکن است با این جمله شروع کنید: “شما احتمالا فکر می کنید برای برنامه ریزی عروسی رویایی خود به ثروت جف بزوس نیاز دارید. ما راه دیگری را به شما نشان خواهیم داد.”

سپس توضیح دهید که چگونه می توانید کمک کنید. این به معنای ارائه راه حل های واقعی برای مشکلات مشتری است. شفاف سازی کنید که تنها کاری که مشتری باید انجام دهد خرید محصول شما و از بین بردن درد است.

برای مثال، می‌توانید بنویسید: «ما در تبدیل طراحی وب قدیمی به رابط‌های کاربرپسند که کار کردن با آنها لذت بخش است، تخصص داریم. بهترین نمونه های کار ما به این ایمیل پیوست شده است. سپس نمونه ای را معرفی کنید که به طور خاص برای آن نقطه درد انتخاب شده است.

در نهایت، مشتری را وادار کنید که از مزایایی که ارائه می‌دهید قدردانی کند. محصول خود را با گزینه ها یا مزایای غیرمنتظره تکمیل کنید. به عنوان مثال، اگر خدمات شما کترینگ است، مزایای منحصر به فردی را که ارائه می دهید برجسته کنید. مانند کارکنان رایگان یا کیکی که به طور خاص برای رویداد مشتری ایجاد شده است. مشتری شما تحت تأثیر این معامله قرار می گیرد.

نکته 3: مراحل زیر را در نظر بگیرید

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک تبلیغ بنویسید که مردم واقعاً به آن پاسخ دهند، باید دستورالعمل ها را در قالب گام به گام تمرین کنید.

در پایان ایمیل، به طور خلاصه بهترین عبارات پیشنهادی خود را برجسته کنید. مواردی را انتخاب کنید که با نیازهای مشتری مرتبط و قانع کننده هستند. سپس یک پیشنهاد واضح و مختصر ارائه دهید تا مشتری را در مورد اقدامات بعدی گمراه نکنید. این را به صورت یک تا دو جمله دعوت به اقدام بنویسید.

همچنین می توانید محدودیت زمانی تعیین کنید. توضیح دهید که تصمیم باید سریع و در یک بازه زمانی مشخص گرفته شود. مزیت منحصر به فرد پیشنهاد خود را ذکر کنید که “فقط پنج روز” معتبر است. این امر باعث می شود که مشتری سریعتر تصمیم بگیرد و به مرحله بعدی در فرآیند فروش برود. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “اگر ظرف 14 روز تصمیم گرفتید، ما به شما قول بهترین قیمت را با 15٪ تخفیف می دهیم.”

نکاتی برای نوشتن پست فروش ایمیل

ایمیل، مانند هر شکلی از ارتباطات دیجیتال، مجموعه ای منحصر به فرد از بهترین شیوه ها و برنامه های کاربردی خود را دارد. به عنوان یک ابزار فروش، برای معرفی موضوعات قدیمی یا شروع تازه بسیار عالی است. مطالعه اخیر McKinsey & Co. دریافت که ایمیل در سایت های رسانه های اجتماعی بزرگ 40 برابر موثرتر در جذب مشتریان جدید است. مک کینزی در همان مقاله، ایمیل را «بهترین راه برای دستیابی به مشتریان» می نامد.

در اینجا چند نکته برای استفاده حداکثری از این کانال فروش قدرتمند آورده شده است:

پیام را کوتاه و شیرین نگه دارید. در تجربه شخصی ما، یک ایمیل سه جمله ای بیشتر از یک پیام طولانی خوانده می شود و پاسخ می دهد.

پیوند به نکات کلیدی. اگر نمونه کارها را ذکر کردید، حتما به آن لینک بدهید. اگر فکر می‌کنید به شما در فروش کمک می‌کند، می‌توانید به اسکرین‌شات‌های نتایج یا لینکدین شخصی‌تان پیوند دهید.

مشتریان معروف خود را ذکر کنید. ذکر یک راه عالی برای نشان دادن تخصص شما در زمینه فروش ایمیل است. بهترین مشتریان خود یا حداقل راه حل ها و پروژه هایی را که برای مشتریانی مانند آنها انجام داده اید ذکر کنید. برای برجسته کردن نتایج، اعداد واقعی را فراموش نکنید.

حواستان به بازاریابی باشد. همکاری با بازاریابی تضمین می کند که پیام شما با لیست ایمیل شما مرتبط است. تیم بازاریابی شما حتی می تواند محتوای اصلی را برای تقویت موضوع شما ایجاد یا ارائه دهد. خواه این یک توصیف مشتری با طراحی خوب باشد یا ویرایش یک ویدیوی ارائه، آنها منبعی عالی برای ایجاد یک سفر عالی و منسجم مشتری از روز اول هستند.

نمونه هایی از ارائه های فروش خوب

یادگیری از بهترین ها به شما کمک می کند بر اشتباهات رایج مبتدی غلبه کنید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید. در زیر برخی از نمونه‌های مورد علاقه ما از طرح‌های فروش خوب آورده شده است که می‌توانند به شما یاد دهند که چگونه یک طرح فروش بنویسید که واقعاً کارساز باشد.

ویدیوی ارائه هوش مصنوعی Alphalake Ai

دو چیز در این عملکرد فروش برجسته است. اولین مورد این واقعیت است که از هوش مصنوعی برای تولید یک آواتار سخنگو استفاده می کند، چیزی که کمتر کسی می تواند بگوید که اخیراً در صندوق ورودی خود دیده است. دوم اینکه کاملا شخصی است. آواتار نه تنها شبیه فرستنده است، بلکه نشان دهنده خود برند است زیرا محصولات هوش مصنوعی را ارائه می دهند.

کاغذ سفید Shopify در مورد پیشنهادات تبلیغاتی مشتری

در سال 2019، Shopify یک راهنمای فروش برای بازرگانی که می خواهند Shopify را به عنوان پلتفرم انتخابی خود معرفی کنند، ایجاد کرد. این کاغذ سفید به خودی خود ارائه ایمیل خاصی را ارائه نمی دهد. با این حال، او به نکات کلیدی زیر اشاره می کند:

  • مزایای استفاده از راه حل تجارت الکترونیک با میزبانی کامل
  • راه حل های کلیدی Shopify برای بازرگانان
  • طرح های پرداخت ساده شده

شما به راحتی می توانید از هر ترکیبی از این نکات برای متقاعد کردن کاربر جدید برای پیوستن به سایت خود استفاده کنید. یا از مشتریان خود بخواهید این کار را با راهنمایی مانند Shopify برای شما انجام دهند.

نتیجه

نکته مهمی که باید در مورد زمینه های فروش بدانید این است که همه آنها به طور باورنکردنی برای یک مکالمه کوتاه بهینه شده اند. نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد که اختصار برای فروش چقدر مهم است. صحبت بیش از حد، استفاده از کلمات اضافی و صحبت در مورد شرکت برای بیش از دو دقیقه می تواند به راحتی مکالمه را از بین ببرد. بنابراین صحبت خود را کوتاه، تمیز و ساده نگه دارید! مشتریان شما از شما تشکر خواهند کرد.


مجموعه

فروش حرفه ای


نوشته‌های مشابه