چگونه مدل بازاریابی(STP) می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند


هدف مدل بازاریابی(STP) این است که مشتری را در خط مقدم استراتژی بازاریابی شرکت قرار دهد. بدون تقسیم‌بندی، هدف‌گذاری و موقعیت‌یابی، کمپین‌های بازاریابی برای مصرف‌کنندگان بسیار عمومی و بی‌جهت خواهند بود. خوشبختانه STP فرمولی محکم برای درک نقاط درد مشتریان و برآورده کردن انتظارات آنها ارائه می دهد.

برندهایی که از مدل بازاریابی STP پیروی می کنند، طیف وسیعی از مزایا را درک می کنند که برخی از آنها عبارتند از:

1- بازاریابی برندها نمی توانند همه افراد روی کره زمین را هدف قرار دهند. با مدل STP، افرادی را که با آنها صحبت می کنید محدود می کنید. مرحله تقسیم‌بندی تضمین می‌کند که کسب‌وکارها گروه‌های مختلف را در مخاطبان خود جدا کرده و پیام‌ها را مطابق با نیازهای هر گروه سفارشی می‌کنند. این امر به شما آزادی را می‌دهد که پیام‌های فوق‌العاده‌ای بنویسید که برای مخاطبان بزرگ و عمومی امکان‌پذیر نیست.

2- تقسیم بندی مخاطبان به شما این امکان را می دهد که فقط بر روی کانال هایی تمرکز کنید که مخاطبان شما از آنها استفاده می کنند. مدل STP به جای صرف زمان و پول برای کانال‌هایی که تبدیل به مشتری نمی‌شوند، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را با تمرکز بر کانال‌هایی که به احتمال زیاد باعث بازگشت سرمایه می‌شوند، ساده‌تر کنند.

3- هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، می توانید محصولاتی را ایجاد کنید که به طور خاص برای مشکلات و نیازهای آنها طراحی شده اند. مدل STP می تواند به شما در شناسایی مشتریان مناسب برای گروه های متمرکز و سایر اشکال تحقیقات بازار کمک کند، که می تواند منجر به فروش بهتر محصولات شود.

در ادامه بخوانید :   یک نهنگ با برداشت ۵۴۶ میلیارد شیبا از بایننس خبرساز شد! علت این برداشت چیست؟

4-. همه یک مشتری ایده آل برای برند شما نخواهند بود. اگر تیم فروش شما از تعقیب سرنخ‌های که تبدیل به مشتری نمی‌شوند خسته شده‌اند، مدل STP می‌تواند هم کیفیت سرنخ و هم ارزش طول عمر مشتری را از سرنخ‌های تولید شده توسط بازاریابی بهبود بخشد.

5-هدف قرار دادن یک مخاطب عمومی پرهزینه و وقت گیر است  و معمولاً منجر به تبدیل های زیادی نمی شود. اما با مدل STP، کسب‌وکارها می‌توانند روی کانال‌ها، محصولات و پیام‌هایی تمرکز کنند که برای مخاطبانشان بهترین کارایی را دارند. این تمرکز زمان و بودجه شما را حفظ می کند و در عین حال نتایج را به حداکثر می رساند.

6- تقسیم بندی مخاطب به شما داده های مناسب و مرتبط درباره مشتریان ایده آل میدهد. با داشتن اطلاعات باکیفیت، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید که جهت حرکت شما را تنظیم می کند.

7-مشتریان به پیام های بیش از حد شخصی و هدفمند پاسخ مثبت می دهند. با گذشت زمان، این می تواند به شرکت شما کمک کند تا بخش بزرگ تری از بازار را ایجاد کند و در نهایت به یک بازیگر کلیدی در صنعت تبدیل شود.

نوشته‌های مشابه