چگونه سالم و روزانه غذا بخوریم؟ – وضعیت بودا


شستشوی صحیح سبزیجات

1399-03-28

سلامت پوست، مو و ناخن

1399-03-28

یکی از اساسی ترین مواردی که به سلامت بدن و رشد بدن کمک می کند، رژیم غذایی سالم و مناسب است. افرادی که بدنی سالم می خواهند و راه رسیدن به آن را تغذیه مناسب می دانند باید ما را همراهی کنند.

اصول و مولفه های تغذیه سالم:

مهمترین اصل در رژیم غذایی حفظ تعادل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، فیبرها، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی با تغذیه سالم و ایجاد تعادل مناسب از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی در رژیم غذایی است. به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و انرژی بیشتری داشته باشید و استرس را کنترل و مدیریت کنید.
تغذیه سالم یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری و کنترل بسیاری از مشکلات از جمله بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و برخی سرطان ها است.
1. غذاهای تازه را انتخاب کنید غذاهایی را انتخاب کنید که به حالت طبیعی خود نزدیکتر باشند.
بنابراین، به جای غذاهای بسته بندی شده یا منجمد، غذاهای تازه و ارگانیک را انتخاب کنید، به عنوان مثال، به جای پاستیل های تهیه شده با آب میوه، انگور بخورید.
جایزه:
هنگامی که از غذاهای فرآوری شده مانند چیپس، کلوچه و غذاهای راحت اجتناب می کنید، از کالری بالا، شکر، نمک و چربی های اشباع شده نیز اجتناب می کنید.
2. بیشتر غلات کامل بخورید کربوهیدرات های ناخالص مانند نان سفید، ماکارونی و برنج مواد مغذی خود را در طول فرآیند تولید از دست می دهند.
آنها را با نان سبوس دار یا ماکارونی و برنج قهوه ای یا وحشی یا سایر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، ذرت بو داده، جو دوسر یا غلات جایگزین کنید.
این تغییرات می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد:
تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل می تواند خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
3. مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید این غذاهای طبیعی دو رکن اصلی یک رژیم غذایی سالم هستند.
برخی از افرادی که به خوردن غذاهای سالم اعتقاد دارند، می گویند که تمام غذاهایی که استفاده می کنید باید تازه باشند.
اما برخی دیگر می گویند که بعد از محصولات تازه، محصولات کنسرو شده و منجمد نیز گزینه های خوبی هستند زیرا مقدار مواد مغذی یکسانی دارند. فقط باید برچسب پشت آن را بخوانید تا مطمئن شوید که قند یا نمک بیشتری از آنچه باید دریافت نمی کنید.
به جای آب میوه هایی که فیبر کمتر و قند بیشتری دارند، میوه های تازه را انتخاب کنید.
روزانه بین پنج تا نه وعده میوه و سبزیجات بخورید.
4. مراقب مصرف نمک و شکر باشید غذاهای سالم به طور طبیعی نمک و شکر کمی دارند و افزودن آنها به رژیم غذایی هدف شما را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم کاهش می دهد.
از آنجایی که غذاهای فرآوری شده منبعی از آنها هستند، می توانید با کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده از آنها اجتناب کنید.
در غیر این صورت، حتی در غذاهایی که سالم به نظر می رسند، مانند ماست یا سس کچاپ، برچسب غذا را بخوانید تا به دنبال شیرین کننده ها و نمک باشید.
مراقب باشید که چه مقدار شکر و نمک به غذا و نوشیدنی خود اضافه می کنید.
در عوض، سعی کنید غذای خود را با ادویه جات و گیاهان معطر کنید.
5. از افزودنی های مصنوعی اجتناب کنید رنگ های خوراکی مصنوعی، شیرین کننده ها، نگهدارنده ها و سایر مواد مصنوعی در رژیم غذایی سالم شما جایی ندارند.
در فروشگاه مواد غذایی، برچسب پشت غذا را بخوانید و از خرید محصولات با مواد مصنوعی خودداری کنید.
6. مقدار زیادی آب بنوشید به جای آب میوه یا نوشابه های شیرین، نوشیدنی های کم کالری مانند آب یا چای گیاهی بنوشید.
آب گرسنگی شما را فرو می نشاند و به شما احساس سیری می دهد. همچنین خستگی شما را از بین می برد و به شما انرژی بیشتری می دهد. آیا دلتان برای نوشیدنی های خوشمزه تنگ شده است؟ آب خود را با مرکبات یا نعنا طعم دار کنید.
7. در نوشیدن بیش از حد کافئین تجدید نظر کنید برخی از افرادی که رژیم غذایی سالمی را اتخاذ کرده اند، نوشیدن کافئین را به طور کامل با آب جایگزین کرده اند.
برخی دیگر معتقدند که نوشیدن آنها در حد اعتدال خوب است.
چه عضو این گروه ها باشید چه نباشید، کارشناسان معتقدند حداکثر مصرف روزانه کافئین باید 400 میلی گرم (حدود 3 تا 5 فنجان 8 اونس) باشد. از شیرین کننده ها اجتناب کنید و چای یا قهوه ساده بنوشید.
8. تصمیم به استفاده از محصولات ارگانیک بگیرید. کشاورزان ارگانیک از آفت کش های طبیعی استفاده می کنند و از آفت کش های مصنوعی اجتناب می کنند.
به همین دلیل برخی معتقدند استفاده از محصولات ارگانیک بهترین راه برای تغذیه سالم است.
می توانید از بازار و کشاورزان محلی خود خرید کنید تا بدانید از چه آفت کش هایی استفاده می کنند.
نکته دیگر:
معمولاً آفت کش ها در قسمت بیرونی میوه استفاده می شود.
بنابراین می توانید از میوه هایی که ارگانیک نیستند، اما پوست آن ها را نمی خورند، از جمله آووکادو، ذرت و پیاز استفاده کنید.
9. انتخاب هوشمندانه در مورد گوشت و لبنیات گوشت، لبنیات و تخم مرغی که از فروشگاه ها می خرید ممکن است از حیواناتی باشد که هورمون رشد یا آنتی بیوتیک به آنها تزریق شده است.
کسانی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند باید از این گوشت ها اجتناب کنند و به دنبال گوشت های ارگانیک یا منابع طبیعی باشند که حیوانات را به طور طبیعی پرورش می دهند.
بازارهای کشاورز بهترین مکان برای اطلاع از اینکه شیر و محصولات لبنی شما از کجا می آیند هستند.
غذاهای دریایی ارگانیک محسوب نمی شوند.
بنابراین به دنبال آنهایی باشید که جیوه کمتری دارند و به طور پایدار صید می شوند.
آیا بهترین راه برای جذب پروتئین را می خواهید؟ خوردن آجیل، لوبیا و حبوبات.

نوشته‌های مشابه