چگونه از طریق فروش کسب و کار خود را توسعه دهیم؟


فروش قلب تپنده هر کسب و کاری است که سازمان را ادامه می دهد. تغییرات در فرآیند فروش مستقیماً بر سود خالص شرکت تأثیر می گذارد. بنابراین، حفظ و مدیریت فروش برای صرفه اقتصادی محصولات یا خدمات و در نهایت سازمان مهم است.

با تاکید بر حفظ مشتریبه جای جذب مشتری، می توانید هزینه ها را کاهش دهید. زیرا حفظ مشتری فعلی هزینه بسیار کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. طبق آمار منتشر شده در Outboundengine، دستیابی به یک مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه داشته باشد. از سوی دیگر، احتمال فروش به یک مشتری فعلی 60-70٪ است در حالی که احتمال فروش به یک مشتری جدید 5-20٪ است.

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری، همانطور که توسط CRM تعریف شده است، به شما این امکان را می دهد که مشتریان و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. با داشتن این اطلاعات، می توانید خدماتی را که آنها انتظار دارند و شایسته آن هستند ارائه دهید. به طور کلی، راه حل CRM برای موفقیت سازمان شما بسیار مهم است زیرا از داده ها برای کمک به حفظ مشتریان و ایجاد فرصت های فروش استفاده می کند.

6 تکنیکی که نرم افزار CRM را برای فروش سازمان توسعه می دهد

نرم افزار CRM با ردیابی تمام تعاملات مشتری با شرکت شما، مانند تماس های تلفنی، ایمیل ها، جلسات فروش یا تعاملات رسانه های اجتماعی، اطلاعات کاملی در مورد مخاطبان به شما می دهد. در واقع به شما کمک می‌کند با شناخت دقیق‌تر مشتریان، محصولات بیشتری را با قیمت پایین‌تر و با کارایی بالاتر به آنها بفروشید.

مسیری که CRM برای رشد و کسب و کار شما ایجاد می کند و مستقیماً به افزایش فروش و سودآوری شرکت کمک می کند شامل موارد زیر است:

1. مدیریت فرآیند فروش

یک پلت فرم CRM می تواند به راحتی اطلاعات مشتری را به دست آورد تا به تیم فروش کمک کند تا سرنخ ها را شناسایی و پیگیری کنند و همچنین مشتریان فعلی را حفظ کنند.

سیستم خرید و فروش نرم افزار CRM پیام گستر به عنوان یک نرم افزار دقیق و کاربردی، خرید و فروش را ثبت، ثبت و مدیریت می کند تا دیدی جامع از فاکتورها، پیش فاکتورها، موجودی، لیست قیمت ها، تامین کنندگان و مشتریان ایجاد کند و استراتژی های مرتبط را توسعه دهد. و فروش سازمان.

2. جمع آوری داده ها و اطلاعات مفید

نرم افزار CRM می تواند داده هایی را در اختیار سازمان شما قرار دهد که فرآیندهای تجاری را بهبود می بخشد و به شما در درک بهتر مشتریان کمک می کند.

داده های CRM برای ردیابی رفتار مشتری عالی است و شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی های بازاریابی و فروش خود مانند هدف قرار دادن مشتریان خاص با پیام های بازاریابی مرتبط استفاده کنید.

سکو مدیریت ارتباط با مشتری همچنین به شما در بهبود فرآیندهای داخلی کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید از داده ها برای نظارت بر عملکرد کارکنان، شناسایی نقاط ضعف پرسنل یا سازمانی و بهبود آنها استفاده کنید.

3. افزایش بهره وری و کارایی کارکنان

با خودکارسازی وظایف تکراری، پلتفرم CRM به کارمندان اجازه می دهد تا روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند و از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای کمک به سازمان برای پیش بینی فروش و برنامه ریزی بر اساس آن استفاده می کند.

4. درک بهتر از نیازهای مشتری

سازمان ها برای موفقیت در دنیای تجارت امروز باید مشتریان خود را درک کنند. آنها باید بدانند مشتریانشان چه کسانی هستند، نیازها و خواسته هایشان چیست و چگونه بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند.

نرم افزار CRM به سازمان ها اجازه می دهد تا دید 360 درجه ای از مشتریان خود داشته باشند. از این داده ها می توان برای تقسیم بندی مشتریان بر اساس نیازها، رفتار و ترجیحات آنها استفاده کرد. و بر اساس آن دسته، پیشنهادات و خدمات مرتبط و هدفمند را در صورت نیاز ارائه دهید مشتری مطابقت داشته باشید به این ترتیب، احتمال خرید مشتریان از شرکت را افزایش می دهید.

بیشتر بخوانید: 12 دلیل که چرا خدمات مشتری کلید رشد کسب و کار شما است.

5. مدیریت ارتباط با مشتری

این نرم افزار به سازمان ها این امکان را می دهد که تمامی تعاملات مشتری را ذخیره کرده و در اختیار تیم فروش قرار دهند. در نتیجه، ثبت سوابق مخاطبان نه تنها نظارت بر آنها را آسان می کند، بلکه این داده ها در آینده مفید خواهند بود. همچنین فرآیندهایی مانند تولید و پرورش سرنخثبت اطلاعات مشتری و تمدید قرارداد را خودکار و ساده می کند.

در نهایت، یک پلت فرم CRM با بررسی معیارهای کلیدی مانند سطوح رضایت مشتری، عملکرد سازمانی را بهتر می سنجد. از این اطلاعات می توان برای تصمیم گیری در مورد تبلیغات و نحوه بهبود تجربه مشتری استفاده کرد.

6. پیش بینی فروش دقیق تر

به طور کلی، با هر معامله تجاری، باید بتوانید عملکرد گذشته خود را مرور کنید و برای آینده برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید برنامه ریزی انجام دادن. با استفاده از گزارش‌های فروش خودکار در نرم‌افزار CRM خود، می‌توانید روندهای کلیدی را شناسایی کرده و بینشی در مورد عملکرد چرخه فروش آینده خود به دست آورید. سپس اهداف و معیارهای خود را مطابق با آن پیش بینی ها تنظیم کنید.

در نرم افزار CRM پیام گستر علاوه بر گزارش های استانداردی که در نرم افزارهای دیگر وجود دارد، به صورت پیش فرض 365 گزارش مختلف را قرار داده ایم که ایجاد آنها نیاز به دانش و زمان ندارد و می توان از آنها به صورت آماده استفاده کرد.

آخرین کلمه

همانطور که دیدیم تمرکز بر فروش و فرآیندهای آن به سودآوری سازمان کمک می کند. اعتماد مهمترین دلیلی است که مشتری تصمیم می گیرد از شرکت شما خرید کند یا دوباره از خدمات شما استفاده کند.

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری رمز موفقیت هر سازمانی است و می توان موفقیت کسب و کار را با کمک نرم افزار CRM اندازه گیری کرد. شرکت‌ها می‌توانند ارتباطات و تلاش‌های بازاریابی را با خودکارسازی و ساده‌سازی داده‌های مشتری بهبود بخشند و در نتیجه حفظ و رضایت مشتری را بهبود بخشند.

واضح است که نرم افزار CRM برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. اگر به دنبال یک راه حل سیستمی برای عملیاتی کردن فرآیندهای استراتژیک خود برای تجزیه و تحلیل و درک نیازهای مشتری و ایجاد ارزش برای آنها هستید، نرم افزار CRM پیام گستر این بهترین گزینه موجود برای شروع و مدیریت ارتباط با مشتری است.

منابع:

نوشته‌های مشابه