نمرات آزمون برای نوجوانان 13 ساله در ایالات متحده پایین ترین سطح ریاضی و خواندن را در چند دهه اخیر نشان می دهد.
چرا مهم است: نوجوانان 13 ساله لحظه مهمی را در مدرسه خود از دست دادند.
از سال تحصیلی 2019-2020، زمانی که همهگیری ویروس کرونا سیستم آموزشی کشور را ویران کرد، دستاوردها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. اما روند نزولی گزارش شده امروز سال ها قبل از بحران بهداشتی آغاز شد و سؤالاتی را در مورد نتایج ناامیدکننده یک دهه برای دانشجویان آمریکایی ایجاد کرد.
آزمون استاندارد فدرال، معروف به NAEP، پاییز گذشته برگزار شد و بر مهارت های اساسی تمرکز دارد. این نوجوانان 13 ساله به طور میانگین 256 از 500 در خواندن و 271 از 500 در ریاضیات را کسب کردند که نسبت به میانگین نمره 260 در خواندن و 280 در ریاضی سه سال قبل کاهش یافته است.
موفقیت در نژاد، طبقه و جغرافیا کاهش یافت. اما به ویژه در ریاضیات، کودکان آسیبپذیر – از جمله سیاهپوستان، بومیان آمریکا و دانشآموزان کمدرآمد – دچار افت بیشتری شدند.
حجم وسیعی از تحقیقات نشان میدهد که اکثر کودکان آمریکایی در طول همهگیری از نظر تحصیلی با مشکل مواجه شدهاند. همچنین واضح بود که دانشآموزان رنگینپوست کمدرآمد بیشترین ضربه را از تعطیلی مدارس و یادگیری از راه دور که در برخی مناطق بیش از یک سال به طول انجامید، متحمل شدند.
آخرین نتایج NAEP آخرین انتشار عمده داده های دولت فدرال در مورد از دست دادن یادگیری به دلیل یک بیماری همه گیر است. نتایج به درک مربیان از چالش های پیش روی کودکان در سنین و جمعیت های مختلف می افزاید.
نوجوانان 13 ساله ای که پاییز گذشته در این نسخه از آزمون NAEP شرکت کردند، 10 ساله بودند – و در کلاس چهارم یا پنجم – زمانی که همه گیری شروع شد. بسیاری از آنها به اندازه کافی بزرگ بودند که بدون کمک دقیقه به دقیقه بزرگسالان که کودکان کوچکتر اغلب به آن نیاز دارند، در آموزش از راه دور شرکت کنند.
اما سنین 10 تا 13 سالگی نیز یک دوره حیاتی برای تسلط بر مهارت های اساسی است، از ضرب تا تشخیص احساسات یک شخصیت در یک داستان کوتاه.
پگی کار، کمیسر مرکز ملی آمار آموزش، که آزمون NAEP را برگزار می کند، گفت: «خط نهایی – این نتایج نشان می دهد که شکاف های نگران کننده ای در مهارت های اساسی این دانش آموزان وجود دارد. این یک چالش بزرگ پیش روی ملت است.»
زمینه: این آزمون امکان مقایسه در طول سال ها را فراهم می کند.
در سیستم آموزشی بسیار غیرمتمرکز آمریکا، NAEP یکی از معدود آزمونهای ثابتی است که در طول سالها در سراسر ایالتها ارائه میشود و نمرات را به راحتی قابل مقایسه میکند.
نتایج آزمون به هیچ پاداش یا تنبیهی برای دانشآموزان، معلمان یا مدارس منجر نمیشود، که آنها را به ویژه برای اهداف تحقیقاتی مفید میکند، زیرا انگیزه کمتری برای تقلب یا تدریس در آزمون وجود دارد.
با این حال، برخی از کارشناسان آموزش معتقدند تمرکز بیش از حد بر NAEP وجود دارد. آنها خاطرنشان می کنند که محتوای امتحانات در بسیاری از موارد با مطالبی که واقعاً در کلاس های درس در سراسر کشور تدریس می شود همپوشانی چندانی ندارد.
بعدش چی
یک نظرسنجی از دانشآموزان که در کنار این آزمون انجام شد، نتایج جالب دیگری را نشان داد که باعث سر و صدای مربیان خواهد شد. درصد دانش آموزان 13 ساله ثبت نام شده در جبر از 34 درصد در سال 2012 به 24 درصد کاهش یافته است. در برخی مناطق و ایالت ها، به ویژه کالیفرنیا، تلاش هایی برای یکسان سازی آموزش ریاضی با قرار دادن دانش آموزان کلاس هشتمی کمتر در ریاضیات پیشرفته صورت گرفته است.
درصد نوجوانان 13 ساله ای که برای سرگرمی مطالعه می کنند نیز کاهش یافته است. پاییز گذشته، 31 درصد گفتند که «هرگز یا تقریباً هرگز» برای سرگرمی نمیخوانند، در حالی که این رقم در سال 2012، 22 درصد بود.
صوتی تولید شده توسط تالی آبکاسیس.