موثر بودن به چه معناست؟ چیز درست


اگر کسب و کاری دارید، احتمالا این سوالات از شما پرسیده شده است که چگونه کارمندان سازمان را کارآمد کنیم؟ یا اینکه مطمئن شوید در مسیر درستی هستید؟ آیا بهره وری لازم را در راستای اهداف سازمان خود دارید؟ باید بدانید که پرسیدن این سوالات برای موفقیت در هر کسب و کاری ضروری است.

اثربخشی و کارایی دو جنبه هستند بهره وری سازمانی هستند. بهره وری این به تعیین اهداف صحیح و انتخاب روش صحیح اقدام در قبال آنها مربوط می شود. در واقع اهداف و وظایف مشخص در این مسیر اولویت بندی می شوند. در عوض، بهره وری راه به کارگیری هر چه بهتر آن، راه درست است. اثربخشی سازمانی مفهومی است که نشان می دهد سازمان تا چه اندازه به اهداف مورد نظر خود دست یافته است. به عبارت دیگر سازمان تا چه اندازه توانسته به اهدافی که تعیین کرده دست یابد.

درباره 5 حوزه ای که نرم افزار CRM می تواند عملکرد فروش کسب و کار را افزایش دهد، بیاموزید.

چگونه بهبود کارایی باعث افزایش کارایی می شود؟

اگر هرگز به تفاوت بین کارایی و اثربخشی فکر نکرده اید، تنها نیستید. در واقع، اکثر تیم ها از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند. اما درک تفاوت بین این دو استراتژی تجاری می تواند به موفقیت تیم شما کمک کند. هر چه یک سازمان کارآمدتر باشد، احتمال بقا و شکوفایی آن در درازمدت بیشتر است.

در حالت ایده آل، سازمان ها می خواهند تیمی بسازند که هم موثر و هم کارآمد باشد. تلاش برای اعمال هر دو روش به طور همزمان ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد. بنابراین قبل از اینکه روی کارایی کار کنید، با بهبود کارایی شروع کنید.

با اولویت‌بندی عملکرد، مطمئن می‌شوید که تیم شما روی وظایفی کار می‌کند که مسیر را به سمت اهداف مرتبط شرکت پیش می‌برد. سپس، پس از توسعه عملکرد به عنوان یک الگو و تعریف اهداف و روش های اجرا، می توانید بهینه سازی فرآیندها و وظایف را برای عملکرد بهتر آغاز کنید. به عبارت دیگر همان کار کارآمد را در زمان کمتری انجام دهید.

استفاده از نرم افزار CRM برای ایجاد تیمی موثر و کارآمد

در هر سازمانی با هر اندازه ای، هدف کمک به تیم شما برای موثر و کارآمد شدن است. این بدان معناست که تیم شما می تواند اهداف و نیازهای شرکت را در عین اولویت دادن به سرعت و بهره وری ببیند. در حالی که اولین گام به حداکثر رساندن کارایی است، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای حمایت از تیم خود در ایجاد بهترین شیوه های کارآمد و موثر بردارید:

  1. همسو کردن اهداف تجاری با مسئولیت های کارکنان

تیم شما بدون درک اینکه چگونه کار آنها بر اهداف شرکت تأثیر می گذارد نمی تواند مؤثر باشد. مطمئن شوید که آنها می دانند چگونه به آنجا برسند KPI ها شرکت می داند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از a است نرم افزار CRM خوب.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا اعضای تیم را در تمامی سطوح سازمان هماهنگ کنید و وظایف هر فرد بر روی این پلتفرم تعریف می شود. بنابراین تضمین می کند که همه کارکنان به اطلاعات مورد نیاز برای انجام وظایف با اهمیت و اولویت دسترسی دارند. به این ترتیب، کارمندان می توانند به طور موثر وظایف خود را برای به حداکثر رساندن ارزش کسب و کار به جای صرف وقت برای کارهای با اولویت پایین اولویت بندی کنند.

  1. افزایش هماهنگی بین بخش ها

برای اینکه تیم خود را برای موفقیت آماده کنید، آنها باید بدانند که چگونه کار آنها با بخش ها و پروژه های دیگر مرتبط است. وقتی همه بدانند چه کسی چه زمانی چه کاری انجام می دهد، اعضای تیم می توانند زمان کمتری را برای هماهنگی کار و زمان بیشتری را برای پروژه های مهم تر صرف کنند. نرم افزار CRM لحیم گستر با ادغام تمامی واحدهای سازمانی، هماهنگی را تسهیل می کند.

  1. اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار

هنگامی که تیم شما بر کارایی تسلط پیدا کرد، زمان افزایش کارایی فرا رسیده است. یکی از راه‌های انجام این کار، خودکار کردن کارهای دستی یا تکراری از طریق ابزارهای اتوماسیون فرآیندهای تجاری است. با خودکارسازی فرآیندهای دستی، زمان بیشتری را برای تیم خود برای صرف نیروی کار استراتژیک و ماهر آزاد می کنید.

  1. برجسته نکته ها را می توان بهبود بخشید

برای موثر بودن، باید بدانید که عقب ماندگی در کجای کسب و کار است. هنگامی که کار کند می شود یا اعضای تیم بیش از حد کار می کنند، شناسایی زودهنگام نقاط ضعف و چالش ها می تواند به شما کمک کند تا وظایف را در صورت نیاز دوباره ارزیابی و تخصیص دهید.

ادامه مطلب: استراتژی چیست؟ به دنبال فرصت هایی برای تعیین و رسیدن به اهداف خود باشید.

آخرین کلمه

سازمان کارآمد سازمانی است که با استفاده از منابع مناسب و بدون اتلاف وقت و هزینه به اهداف خود می رسد. راه های زیادی برای دستیابی به کارایی در یک سازمان وجود دارد. یکی از مطمئن ترین روش ها استفاده از CRM است که باعث افزایش بهره وری و کارایی سازمان می شود. CRM با تمرکز بر ارتباط سازمان با هر یک از اعضا اعم از مشتریان، مشترکین، کارکنان و تامین کنندگان، به دستیابی به این هدف کمک می کند.

منابع:

نوشته‌های مشابه