مدیریت شهرت برند چیست و چگونه انجام می شود؟


داشتن تصویر مثبت از برند بدون شک می تواند بر تصمیم مصرف کننده برای خرید یک محصول تأثیر بگذارد. و تقریباً برای هر کسب و کاری، ایجاد یک تصویر مثبت از برند به صورت آنلاین شروع می شود.

امروزه شهرت شما تا حد زیادی به رسانه های اجتماعی و سایت های بررسی آنلاین وابسته است. به عنوان مثال، مصرف کنندگان قبل از اینکه احساس کنند می توانند به یک کسب و کار محلی اعتماد کنند، باید به طور متوسط ​​10 بررسی آنلاین را مطالعه کنند.

از آنجایی که تصویر برند تاثیر زیادی بر تصمیم خرید افراد دارد، باید به طور مرتب شهرت آنلاین خود را زیر نظر داشته باشید. این می تواند دلهره آور به نظر برسد، به خصوص زمانی که بسیاری از جنبه های شهرت شما خارج از کنترل شما باشد.

خوشبختانه ابزارها و استراتژی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از محافظت از برند خود به کار ببرید. در این مقاله نگاهی به مدیریت شهرت برند و نحوه ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت برای کسب و کار خود خواهیم انداخت و ابزارهای باکیفیت را برای تکمیل فرآیند معرفی می کنیم.

مدیریت شهرت برند چیست؟

مدیریت شهرت برند فرآیند نظارت بر نحوه درک مشتریان از کسب و کار شما و انجام اقدامات استراتژیک در صورت لزوم برای بهبود تصویر برند شما است. امروزه مدیریت شهرت برند بر نظارت و حفاظت از اعتبار آنلاین خود در بررسی ها، رسانه های اجتماعی و گوگل متمرکز شده است.

مدیریت شهرت برند یک فرآیند مداوم است زیرا به شما امکان می دهد درک عمومی از نام تجاری خود را زیر نظر داشته باشید و با موقعیت های بالقوه آسیب رسان در صورت بروز آنها مقابله کنید.

وقتی شهرت شما مثبت باشد، وفاداری مشتری را القا می‌کنید که عامل مهمی برای درآمد و رشد است. شهرت منفی می تواند به فروش و حفظ مشتری آسیب برساند، اما همچنین به شما کمک می کند تا یاد بگیرید مشتریان چه چیزی را دوست دارند، که می تواند برای به روز رسانی فرآیندهای کسب و کار برای برآورده کردن بهتر نیازهای مصرف کننده مفید باشد.

ایمنی برند اخیراً در مدیریت شهرت برند مورد بحث قرار گرفته است و در ادامه توضیح خواهیم داد که ایمنی برند به چه معناست.

تفاوت بین مدیریت شهرت برند و ایمنی برند

به گفته اداره تبلیغات اینترنتی، ایمنی برند تضمین می کند که تبلیغات، محتوای آنها و هر محتوایی که توسط برندها به اشتراک گذاشته می شود مناسب است و به نظرات بالقوه منفی کاربران مرتبط نیست. اگرچه این مفاهیم تا حدودی مشابه هستند، اما ایمنی برند در دسته مدیریت شهرت برند قرار می گیرد.

چند نمونه از سناریوهایی که ایمنی برند را به خطر می اندازند، قرار دادن تبلیغات مناسب است. دفتر تبلیغات اینترنتی توصیه می‌کند که فضای تبلیغاتی را از ناشران مورد اعتماد خریداری کنید تا تبلیغات شما در کنار محتوایی نباشد که کاربران ممکن است توهین‌آمیز بدانند یا باعث عدم اعتماد آنها به برند شما شود.

در سناریویی دیگر، تبلیغات شما باید با آنچه که تبلیغ می‌کنید مرتبط باشد. اگر مشتریان روی یک تبلیغ برای یک پتوی جدید کلیک کنند و به محتوای نامناسب هدایت شوند، شما یک تبلیغ مخرب اجرا می کنید که ایمنی مصرف کننده را به خطر می اندازد.

ایمنی برند به هر دو صورت پیش می رود. کسب و کار شما در برابر منابع خارجی که هدف آنها آسیب رساندن است محافظت می شود و مشتریان شما از اقدامات مخربی که می تواند باعث از دست دادن پول یا قرار گرفتن آنها در معرض محتوای توهین آمیز شود در امان خواهند بود.

بنابراین به طور کلی ایمنی برند یک فرآیند در مدیریت شهرت برند است. شما اطمینان حاصل می کنید که شیوه های تبلیغاتی شما قانونی است تا کاربران توسط برند گمراه نشوند و به آنچه ارائه می دهید اعتماد نکنند.

برنامه مدیریت شهرت برند

بیایید نگاهی به یک نمونه برنامه مدیریت شهرت برند بیندازیم که بتوانید آن را با نیازهای کسب و کار خود تطبیق دهید. مهم است که به یاد داشته باشید که مدیریت شهرت برند یک فرآیند مداوم است، بنابراین هیچ یک از مراحل به یکباره اتفاق نمی افتد. آنها باید تا زمانی که تجارت شما وجود دارد دوام بیاورند.

1- تحقیق و حسابرسی

اولین قدم برای مدیریت شهرت برند، تحقیق است. در این مرحله از اینترنت برای کشف مکالمات در مورد کسب و کار خود و آنچه مردم در مورد شما می گویند استفاده خواهید کرد. سعی کنید به دنبال انواع مختلف مکالمه باشید، زیرا هر بازخوردی برای درک درک مشتری و بهبود شهرت مفید است.

شما می توانید این تحقیق را از نظرات مشتریان، در سایت های نقد، در رسانه های اجتماعی و با جستجوی ساده نام کسب و کار خود در گوگل و موتورهای جستجوی مختلف انجام دهید. همچنین می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود یا حتی فیدهای رقبای خود را جستجو کنید.

از آنجایی که پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که برای انجام تحقیقات خود از آن‌ها استفاده خواهید کرد، استفاده از ابزار مدیریت شهرت برند با کیفیت بالا روند کار را آسان‌تر می‌کند و در ادامه مقاله به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

نتیجه

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اطلاعات به سرعت در حال حرکت است و می‌توانیم با کلیک یک دکمه در چند ثانیه پاسخ‌ها را دریافت کنیم. فناوری به ما به عنوان مصرف کننده این امکان را داده است که به سرعت با برندها ارتباط برقرار کنیم. در عین حال، به برندها اجازه می دهد تا ارتباطات عمیق تری ایجاد کنند و مشکلات را سریعتر حل کنند.

به طور خلاصه، هنگام محافظت از اعتبار برند خود، باید روی تاکتیک های زیر تمرکز کنید:

  • مطمئن شوید که همه کانال های شما منعکس کننده تصاویر، پیام ها و ارزش های فعلی شما هستند
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات آنلاین در مورد کسب و کار شما به روز و سازگار است
  • از لحن واضحی در وب سایت خود استفاده کنید تا نام تجاری شرکت خود را مشخص کنید و دستورالعمل ها را تنظیم کنید
  • یک تجربه کاربری مثبت از ابتدا تا انتها ایجاد کنید
  • به نظرات مشتریان گوش دهید و در صورت امکان با ارائه راه حل های مفید و کاربردی به بازخوردهای منفی پاسخ دهید

نوشته‌های مشابه