فروش و تحویل سه ماهه دوم تسلا افزایش یافت زیرا اعتبار مالیاتی تقاضای سوخت را افزایش داد


فروش تسلا در سه ماهه دوم 10 درصد بهتر از حد انتظار افزایش یافت زیرا شرکت تحت رهبری ایلان ماسک از مشوق های دولتی و کاهش قیمت بهره مند شد که خودروهای برقی آن را ارزان تر از مدل های مشابه بنزینی کرد.

تسلا 466000 وسیله نقلیه را از آوریل تا ژوئن تحویل داده است که در مقایسه با 423000 خودرو در سه ماهه قبل، این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد. در مقایسه با سال قبل، فروش در سه ماهه دوم 83 درصد افزایش یافت زیرا شرکت تولید خود را در کارخانه های جدید در آستین، تگزاس و نزدیک برلین گسترش داد.

داده‌های فروش پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت را شکست داد و نشان داد که تسلا قادر به مقابله با تأثیرات نرخ‌های بهره بالاتر است که پرداخت‌های ماهانه را برای افرادی که به صورت اعتباری خودرو می‌خرند افزایش می‌دهد.

تسلا اولین خودروسازی بود که فروش خود را گزارش کرد. تحلیلگران می گویند که فروش اکثر برندهای بزرگ خودرو احتمالا در سه ماهه اخیر به شدت افزایش یافته است. مشکلات زنجیره تامین بهبود یافته است و باعث می شود خودروسازان بتوانند قطعات مورد نیاز خود را دریافت کنند و خریداران خودروهای مورد نظر خود را پیدا کنند. تحلیلگران شرکت Cox Automotive پیش‌بینی می‌کنند که فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در سال جاری از سال 2022 بیش از 8 درصد رشد خواهد کرد.

این قوانین که در سال جاری اجرایی شد، به خریداران خودروهای تسلا اجازه می‌دهد تا 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال دریافت کنند. با این اعتبار، ارزان‌ترین سدان مدل 3 کمتر از 33000 دلار به فروش می‌رسد، ارزان‌تر از سدان‌های لوکس مشابه فروخته شده توسط مرسدس بنز و بی‌ام‌و که با بنزین کار می‌کنند و همسو با خودروهای رایجی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد هستند.

در ادامه بخوانید :   10 نکته کلیدی که باید هنگام نوشتن یک طرح منطقی در نظر داشته باشید

صاحبان خودروهای برقی نیز از صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه های نگهداری کمتر بهره مند می شوند. وسایل نقلیه الکتریکی نیازی به تعویض روغن ندارند و برق معمولاً در هر مایل ارزانتر از بنزین است.

طبق گفته Kelley Blue Book، تسلا با داشتن 62 درصد سهم بازار در سه ماهه اول، تولیدکننده خودروهای الکتریکی غالب در ایالات متحده است. اما سهم آن از بیش از 70 درصد در اوایل سال 2022 کاهش یافت زیرا خودروسازان معتبری مانند جنرال موتورز، فورد موتور و فولکس واگن شروع به ارائه مدل های الکتریکی بیشتری کردند.

در چین، بازار خودرویی بزرگ‌تر از ایالات متحده یا اروپا، تسلا با رقابت شدید تولیدکنندگان داخلی که مدل‌های جدیدتری مانند BYD دارند، مواجه است. به گفته یک شرکت مشاوره AlixPartners، به طور متوسط، خودروهای الکتریکی تولیدکنندگان چینی بیش از یک سال است که در نمایشگاه ها حضور دارند. محبوب ترین خودروی تسلا، خودروی کاربردی اسپرت مدل Y، در سال 2020 به فروش رسید.

AlixPartners با استناد به نظرسنجی‌های مصرف‌کننده اشاره کرد، تولیدکنندگان چینی همچنین طراحی داخلی و خارجی و سیستم‌های سرگرمی و اطلاعات سرگرمی را ارائه می‌دهند که با سلیقه‌های محلی سازگاری بیشتری دارد.

اگرچه فروش تسلا همچنان به رشد خود ادامه می دهد، اما سودآوری این شرکت آسیب دیده است زیرا مجبور به کاهش قیمت ها برای حمایت از تقاضا شده است. تسلا در سه ماهه اول 2.5 میلیارد دلار درآمد داشت که از 3.7 میلیارد دلار در سه ماه آخر سال 2022 کمتر بود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که رشد تسلا با افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی و شروع فروش Cybertruck، یک وانت برقی، در اواخر سال جاری تسریع خواهد شد. موافقت تسلا برای اجازه دادن به خودروسازان دیگر، از جمله فورد و جنرال موتورز، برای استفاده از شبکه شارژ آن نیز می تواند به منبع درآمد جدیدی تبدیل شود.

در ادامه بخوانید :   بازاریابی B2B چیست؟ | لیان آکادمی

قیمت سهام تسلا در سال جاری بیش از دو برابر شده است، هرچند که بسیار پایین تر از اوج خود در سال 2021 است، زمانی که ارزش شرکت بیش از 1 تریلیون دلار بود.

این خودروساز روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج مالی سه ماهه دوم سال جاری خود را در 19 جولای منتشر خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه